این روش درمانی جدید به جنگ سرطان خون می رود

دانشمندان در موسسه سرطان کودکان (CCI) و دانشگاه UNSW سیدنی راهی برای انتقال داروهای درمانی برای بیماران مبتلا به سرطان خون پیدا کرده‌اند که به صورت انتخابی بر روی سلول‌های سرطانی در بدن عمل می‌کنند.

به گزارش تکناک، این امر منجر به گزینه‌های درمانی ایمن‌تر و مؤثرتر برای کودکان مبتلا به سرطان خون تهاجمی می‌شود.

پروفسور ماریا کاوالاریس از بخش پزشکی و سلامت دانشگاه UNSW و محقق ارشد این مطالعه، گفت: پیدا کردن راهی برای اینکه داروهای درمانی بر روی سلول‌های سرطانی به‌طور انتخابی‌تر عمل کنند، کلید بهبود موفقیت درمان و در عین حال کاهش سمیت در کودکان تحت درمان در بیماری لوسمی پرخطر است.

با هدف قرار دادن خاص سلول‌های لوسمی، می‌توانیم درمان را موثرتر و همچنین استفاده از آن در کودکان بسیار ایمن‌تر کنیم.محققان این پروژه تحقیقاتی از انعطاف پذیری رویکرد جدید تمجید می کنند.

دکتر ارنست مولز، نویسنده اول این مطالعه، گفت: آنچه در مورد این رویکرد جدید مفید است، انعطاف پذیری آن است. ما می‌توانیم از این سیستم برای هدف قرار دادن هرگونه لوسمی، از جمله انواع فرعی پرخطری که هر ساله باعث مرگ کودکان استرالیایی می‌شوند، استفاده کنیم. به جای اینکه هر بار یک درمان کاملا جدید طراحی کنیم، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که پل آنتی بادی را تغییر دهیم و می توانیم همان دارو را برای سرطان خون هر کودکی استفاده کنیم.

علاوه بر این، این رویکرد می‌تواند به ما امکان مقابله با مقاومت دارویی در یک بیمار را بدهد. اگر سلول‌های سرطانی در کودک سعی کنند با تغییر سطح سلولی از شیمی درمانی فرار کنند، می‌توانیم سیستم دارورسانی هدفمند را اصلاح کنیم تا بتواند سلول سرطانی تغییر یافته را تشخیص دهد.

بهتر از همه، مشخص شد که درمان جدید نه تنها در سلول‌های سرطان خون که در آزمایشگاه رشد می‌کنند، بلکه در مدل‌های زنده بیماری نیز به خوبی کار می‌کند و دانشمندان را برای این رویکرد بسیار امیدوار میکند.

کاوالاریس در این بیانیه گفت: در آینده، ممکن است هر کودکی که سرطان خون داشته باشد، بتواند بر اساس تجزیه و تحلیل یک نمونه خون، درمان خود را برای زیرگروه خاص خود آغاز نماید.

ما معتقدیم که هدف‌گیری کنترل‌شده نانودرمان‌ها نقطه عطفی واقعی در درمان سرطان‌های کودکان است و در مورد اینکه این امر به کجا می‌تواند منجر شود، بسیار خوش‌بین هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.