این سگ رباتیک با کمک هوش مصنوعی حرف می زند

یک تیم برنامه نویس، سگ رباتیک اسپات شرکت بوستون داینامیکس را به ChatGPT  و مدولاسیون متن به گفتار گوگل، مجهز کرده‌اند.

به گزارش تکناک،سانتیاگو والدراما، یک مهندس یادگیری ماشین، در یک توئیت درباره این ترکیب موفق، که به ربات اجازه می‌دهد به پرسش‌های مربوط به مأموریت‌های خود در زمان واقعی پاسخ دهد و به طور قابل‌توجهی به بهبود کارایی تحلیل داده کمک کند، خبر داد.

والداراما در یک سری توئیت که با این ویدئوی محبوب شروع شده است و تاکنون بیش از یک میلیون بازدید دارد، گفت: اکنون می‌توانیم از ربات‌ها درباره مأموریت‌های گذشته و آینده بپرسیم و پاسخ را به سرعت دریافت کنیم. ChatGPT پرسش را درک می‌کند، فایل‌ها را تجزیه می‌کند و پاسخ را تنظیم می‌کند و تولید می کند.

اما برای اینکه ChatGPT به درستی در داخل سگ رباتیک اسپات کار کند، عبارات و رویه‌های خاصی باید توسعه داده می‌شد.با این ادغام جدید، اسپات می‌تواند بازخورد مفیدی ارائه دهد و از تیم دستورات را بگیرد و با ارائه اطلاعات مربوطه، به آنها کمک کند.

مسائل اخلاقی مربوط به استفاده از هوش مصنوعی در رباتیک

استفاده از هوش مصنوعی در رباتیک به پیشرفت‌ها و اختراعات مهم منجر شده است، اما نگرانی ها درباره احتمال از دست دادن شغل‌های انسانی را نیز رواج داده است.

برای مقابله با این مسئله، در کشورهای مختلف، مقرراتی در حال توسعه هستند. در زمینه هایی مانند آثار هنری، جایی که AI’s Diffusion و Midjourney به سرقت از هنرمندان متهم شده اند، ChatGPT OpenAI  مورد انتقاد قرار گرفته است.

جو روسو، همکار کارگردان فیلم انتقام‌جویان، پایان بازی، درباره امکانات هوش مصنوعی در صنعت سینما به عنوان یکی از بخش‌های رو به رشد استفاده از آن صحبت کرده است.

یک کاربر توئیتری از مهندس نرم‌افزار پرسید: آیا سوال‌هایی درباره چیزهایی که نباید انجام داد و راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از این‌که به مسیری برسیم که به استفاده غیر اخلاقی منجر شود، پیش می‌آید؟

والداراما پاسخ داد: ما ChatGPT را به پاسخ‌گویی به سوالات در زمینه‌ای که ما تولید می‌کنیم محدود کرده‌ایم، بنابراین هیچ راه دیگری برای دریافت هرگونه متن دیگری وجود ندارد.او افزود: ChatGPT اصلاً نمی‌تواند ربات را کنترل کند. فقط به آن قدرت تکلم می بخشد.

طراحی رباتیک-هوش مصنوعی Microsoft و OpenAI

اضافه کردن ChatGPT به اسپات شورش ربات‌ها را به واقعیت نزدیک تر می کند، اما همیشه قصد داشتیم چت‌بات‌ها را در ربات‌ها پیاده‌سازی کنیم. مایکروسافت که به تازگی شراکتی با سرمایه‌گذاری چند میلیاردی با شرکت OpenAI اعلام کرده است، در فوریه مقاله‌ای منتشر کرد که شیوه‌نامه‌های طراحی برای ادغام ChatGPT-رباتیک را تعریف می‌کند.

اما برای جلوگیری از ایجاد جدل، باید با دقت به ادغام هوش مصنوعی در رباتیک فکر شود، همانطور که در واکنش منفی به یک ویدئوی سگ رباتیک Boston Dynamics که در سال گذشته با یک مسلسل تیراندازی کرد، به نمایش گذاشته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.