موتور جستجوی Brave مستقل شد

هفته گذشته، موتور جستجوی Brave اعلام کرد که دیگر از API جستجوی Bing استفاده نخواهد کرد و به‌ طور کامل مستقل شده است.

هفته گذشته، موتور جستجوی Brave اعلام کرد که دیگر از API جستجوی Bing استفاده نخواهد کرد و به‌ طور کامل مستقل شده است.

به گزارش تکناک، وقتی شرکت Brave، سازنده مرورگر وب Brave، در سال 2021 موتور جستجوی خود را راه‌اندازی کرد، درصد کوچکی از نتایج جستجوی آن از API  های شخص ثالث تامین می‌شد. یکی از این رابط‌ها رابط برنامه‌نویسی جستجوی Bing شرکت مایکروسافت بود.

Brave در یک پست وبلاگی اعلام کرد که قبل از اعلامیه این هفته، حدود هفت درصد از پاسخ‌های Brave Search از API  موتور جستجوی Bing تولید شده بود. علاوه بر میل انحصاری بودن اطلاعات ، Brave اظهار داشت که نگرانی‌هایی نیز درباره آینده API  موتورجستجوی Bing به دلیل همکاری مایکروسافت با OpenAI و استفاده از تکنولوژی ChatGPT در Bing Chat وجود داشت.

این شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: ما از تداوم سرویس Bing می ترسیدیم و بعدها معلوم شد نگرانی درستی بوده است زیرا مایکروسافت اخیراً افزایش بی سابقه ای را در قیمت API خود اعلام کرده است.

این بیانیه ادامه می دهد :این امر باعث فشار بی موردی روی موتورهای جستجویی شد که به صورت جزئی یا کامل به API  جستجوی Bing وابسته هستند. پیامدهای وابستگی آن‌ها به Bing در ماه‌های آینده زمانی که قراردادهای بلندمدت آن‌ها به اتمام برسد، مشخص خواهد شد.

همچنین Brave اعلام کرده است که رابط برنامه‌نویسی Brave Search را برای توسعه دهندگان و شرکت‌هایی که می‌خواهند به تکنولوژی جستجوی آن دسترسی داشته باشند، عرضه خواهد کرد. جزئیات بیشتر درباره این مدل کسب و کار جدید در آینده فاش خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.