این مزرعه عمودی محصولات ارگانیک تولید می کند

در شرایطی که امنیت غذایی در معرض تهدید تغییرات و رویدادهای شدید آب و هوایی قرار دارد، شرکت آمریکایی Plenty با ایجاد یک مزرعه عمودی ،جایگزین قانع‌کننده ایجاد کرده‌ تا از زمین کمتری نسبت به کشاورزی سنتی استفاده ‌کند.

به گزارش تکناک، ما گشتی در یک مرکز کشاورزی عمودی جدید در کالیفرنیا آمریکا داشتیم تا در مورد مزایای بالقوه کاشت غذا در مزرعه عمودی به جای مزارع و فن‌آوری های مورد نیاز برای تحقق آن بیاموزیم.

از آنجایی که محصولات شرکت Plenty را می توان نزدیکتر به محل مصرف رشد داد، هزینه انرژی حمل و نقل کاهش می یابد. سیستم عمودی این شرکت همچنین اجازه می دهد تا گیاهان در زمان هایی از سال رشد کنند که در حالت طبیعی این امکان وجود ندارد. با این حال، رشد در زیر سقف نیز چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد.

خورشید به صورت رایگان می تابد، اما ایجاد مجدد یک منبع نور مغذی مشابه در فضای مسقف به انرژی نیاز دارد. Plenty انرژی مورد نیاز خود را از شبکه های انتقال برق می گیرد.

نیت استوری، مدیر ارشد علمی و یکی از بنیانگذاران شرکت، می گوید: Plenty به طور خاص به دنبال مناطقی است که انرژی تجدیدپذیر مانند باد و خورشید یا به راحتی در دسترس هستند یا قرار است در آینده به یک منبع کلیدی برای تولید انرژی در شبکه تبدیل شوند.

استوری می‌گوید که Plenty را به عنوان منبع جدیدی از تقاضا برای انرژی میبیند که در بخش عرضه و تقاضای انرژی‌های تجدیدپذیر در حال است.

فرایند تولید Plenty

کل فرآیند تولید محصول در مزرعه عمودی، از بذر تا بسته بندی، توسط مزرعه کامپتون Plenty انجام می شود. سیستم‌های رباتیک و تسمه‌های نقاله، گیاهان را از یک مقصد به مقصد دیگر انتقال می‌دهند، که توسط تیمی از کارگران با تجهیزات محافظ شخصی نظارت می‌شود تا همه چیز مطابق با استانداردهای بهداشتی باشد.

برای شبیه سازی نور مغذی خورشید، Plenty سیستم نورپردازی اختصاصی خود را در این مزرعه عمودی استفاده میکند. برای حفظ مسائل امنیتی این شرکت از ارائه اطلاعات بیشتر در مورد این سیستم روشنایی خودداری کرد.

استوری می گوید: بخش‌های مختلف طیف نور کارهای بسیار خاصی را در گیاه انجام می‌دهند و توانایی موثر کردن فتوسنتز را دارند. آنها همچنین اثرات برنامه‌نویسی روی گیاه دارند. بنابراین ما با استفاده از طیف نور می‌توانیم به گیاه بگوییم که چطور رشد کند تا با اهدف ما مطابقت داشته باشد.

برداشت در این مزرعه عمودی توسط یک بازوی رباتیک زرد رنگ غول‌پیکر انجام می شود که برج‌های گیاهی را بر می دارد و آن‌ها را در مکانی قرار می‌دهد تا از میان مجموعه‌ای از تیغه‌ها عبور کنند. در حین این انتقال محصولات (سبزی) توسط این تیغه ها جدا می شود.

محصولات Plenty را می توان در فروشگاه هایی مانند Walmart، Bristol Farms و Whole Foods خریداری کرد. استوری می گوید که قیمت آنها مشابه سایر محصولات ارگانیک است. مقدار زیادی از این محصولات به جای ارگانیک، “بدون آفت کش” برچسب گذاری شده است. گواهی ارگانیک اجازه استفاده از برخی آفت کش ها را می دهد، بنابراین نمایندگان Plenty می گویند سبزی های آنها “فراتر از ارگانیک” هستند و از GMO ها یا ارگانیزم های اصلاح شده ژنتیکی استفاده نمی کنند.

برنامه بعدی Plenty، پرورش توت فرنگی و گوجه فرنگی در مزرعه عمودی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.