این مکمل غذایی مشکلات قلبی را بهبود می‌بخشد

محققان دانشگاه اوزاکا متوجه شدند که مصرف منظم تریکاپرین در رژیم غذایی ، منجر به کاهش رسوبات عروق کرونر و بهبود علائم در بیماران مبتلا به نوعی بیماری قلبی می شود.

به گزارش تکناک، در کودکی، والدین ما را تشویق می کردند که برای بزرگ و قوی شدن، ویتامین مصرف کنیم. امروزه محققان ژاپنی متوجه شده اند که یک مکمل خاص حتی ممکن است منجر به ترمیم بافت قلب بیمار شود.

در مطالعه‌ای که اخیراً در مجله قلب اروپا منتشر شد، محققان دانشگاه اوزاکا متوجه شدند که یک مکمل غذایی می‌تواند به طور قابل توجهی علائم بیماری قلبی را در تعدادی از بیماران بهبود بخشد.

بیماری عروق کرونر (CAD)، که شامل باریک شدن یا حتی بسته شدن رگ های قلب است و اغلب منجر به حمله قلبی می شود، یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. علی‌رغم وجود درمان‌های مختلف، مرگ ناشی از این بیماری هنوز شایع است و به نظر می‌رسد برخی از بیماران در برابر درمان این بیماری مقاوم هستند.

TGCV یک اختلال قلبی عروقی در حال ظهور است که با آترواسکلروز عروق کرونر منتشر باریک با رسوب تری گلیسیرید (TG) ناشی از لیپولیز داخل سلولی معیوب مشخص می شود.
TGCV یک بیماری اغلب تشخیص داده نشده در بیمارانی است که به درمان های استاندارد مقاوم هستند. پانل های A و B مربوط به دو بیمار 60 ساله مبتلا به آنژین صدری مقاوم و دیابت است.
پس از تشخیص TGCV، آنها شروع به مصرف رژیم غذایی تریکاپرین کردند. علائم آنها ظرف چند ماه بهبود یافت. پیگیری آنژیوگرافی توموگرافی کامپیوتری کرونر رگرسیون قابل توجهی از ضایعات آترواسکلروتیک همراه با اتساع مجرا را نشان داد (شریان کرونر چپ به صورت خط قرمز در پانل A بالا نشان داده شده است، شریان های کرونر راست و چپ در پانل بالایی B).
ناحیه کم میرایی مشاهده شده از سمت جانبی (ناحیه زرد و نارنجی، در وسط، پانل A) و حجم آن (نوارهای زرد در وسط، پانل B) کاهش یافته است، که نشان‌دهنده درگیری لیپید بهبود یافته است.
این مشاهدات با افزایش لیپولیز میوکارد در اسکن ید-123-β-متیل-p-iodophenylpentadecanoic اسید (پانل های پایین) همراه بود.

کن ایچی هیرانو، نویسنده اصلی این مطالعه می گوید: تقریباً 15 سال پیش ما گونه جدیدی از بیماری عروق کرونر به نام کاردیومیواسکولوپاتی رسوب تری گلیسیرید (TGCV) را شناسایی کردیم که در آن شریان های کرونر، توسط رسوبات تری گلیسیرید ناشی از تجزیه ناقص داخل سلولی تری گلیسیریدها در سلول های ماهیچه صاف این عروق، مسدود می شوند. این مکانیسم، بیماری TGCV را از بیماری آترواسکلروز کلاسیک ناشی از کلسترول متمایز می کند و درمان را برای بیمارانی را که به داروهای استاندارد بیماری های عروق کرونر مقاوم هستند ، دست نیافتنی کرد.

محققان یک سری معیار تشخیصی برای TGCV در نظر گرفته بودند و نشان دادند که این وضعیت به ویژه در بیماران مبتلا به دیابت و کسانی که تحت همودیالیز قرار گرفته اند ، شایع است. با وجود توانایی تشخیص این بیماری، هنوز درمان موثری برای این بیماران وجود ندارد.

هیرانو می گوید: اخیرا ما یک بهبود قابل توجه نسبت به بیماری آترواسکلروز کرونر را در دو بیمار مبتلا به TGCV مشاهده کردیم. هر دو این بیماران تا زمان تشخیص TGCV از درد قفسه سینه و دیابت رنج می‌بردند و در نهایت در آن ها مصرف تریکاپرین منجر به تسکین علائم شد.

تریکاپرین یک مکمل غذایی در دسترس است که تجزیه چربی توسط سلول های عضله قلب را ترویج می کند. تریکاپرین علاوه بر تسکین علائم دردناک این بیماران، منجر به کاهش قابل توجهی از تجمع تری گلیسیرید در رگ های خونی قلب می شود.

هیرانو افزود: در حالی که پسرفت بیماری آترواسکلروز به دنبال کاهش میزان لیپید به خوبی توصیف شده است، اما این اولین گزارش پسرفت این بیماری به دلیل افزایش لیپولیز تری گلیسیرید در سلول ها است و به این ترتیب یک درمان مفهومی جدید برای آترواسکلروز عروق کرونر است.

با توجه به اینکه همه بیماران به درمان های فعلی برای بیماری های عروق کرونر پاسخ نمی دهند،اما یافته های این مطالعه راه را برای ایجاد یک روش چند وجهی برای درمان این بیماری ها هموار می کند. نتایج چشمگیر به‌دست‌آمده با تجویز یک مکمل غذایی در دسترس، نویدبخش بیمارانی است که از اثرات ناتوان‌کننده این بیماری رنج می‌برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.