این هواپیمای جاسوسی مکالمات دشمن را از 40 هزارپایی شنود می‌کند

شرکت لیدوس مستقر در ویرجینا آمریکا یک هواپیمای جاسوسی ARTEMIS II ساخته است که می تواند مکالمات دشمن را از ارتفاع 40 هزار پایی رهگیری و شنود کند.

شرکت دفاعی و فناوری لیدوس مستقر در ویرجینا آمریکا یک هواپیمای جاسوسی به نام ARTEMIS II ساخته است که می تواند مکالمات دشمن را از ارتفاع 40 هزار پایی رهگیری و شنود کند.

به گزارش تکناک، هواپیمای جاسوسی ARTEMIS II   دومین هواپیمای ساخته شده توسط این شرکت محسوب می شود که قرار است برای امور نظارتی توسط ارتش ایالات متحده استفاده شود.

تغییرات گسترده در هواپیما، شامل معماری جدید تجهیزات پردازش سیگنال، ادغام آنتن های مدولار و ارتباطات هوا به زمین، آن را قادر می سازد تا ارتباطات دشمن را از فواصل دور رهگیری و رمزگشایی کند.

به گفته دیفنس وان، ارتش ایالات متحده به طور گسترده از خدمات اولین ARTEMIS برای نظارت بر گفتگوهای روسیه در جنگ اوکراین استفاده کرده است.

چگونه ماموریت های آرتمیس موثرتر هستند

طبق بیانیه صادر شده توسط لیدوس توانایی این هواپیمای جاسوسی برای پرواز مسافت های طولانی  و در ارتفاعات بالاتر، باعث میشود ماموریت های انجام شده توسط این هواپیما نسبتا موثر و بیخطر باشد. این هواپیما می تواند به ارتفاعات بیش از 40هزار پا برسد و در سرعت های هوایی بالاتر ماموریت های محوله را انجام دهد، که باعث می شود سیگنال های عمیق تری را در منطقه وسیع تری جمع آوری کند و در عین حال موقعیت ایستادگی قابل قبولی را حفظ کند.

برد 4000 مایل دریایی این پرنده و نزدیک به ده ساعت استمرار پروازی آن، زمان مناسب را برای ثبت اطلاعات کافی فراهم می کند.

سیستم های پیشرفته در چنین ماموریت های جاسوسی به نیروها کمک می کند تا از قرار دادن نیروی انسانی و تجهیزات روی زمین برای رهگیری مکالمات دشمن در یک کشور متخاصم اجتناب کنند. در این بیانیه شرکت لیدوس آمده است: یکی از بزرگترین مزایای ارتش در قابلیت های حسگر پیشرفته هواپیما نهفته است. این هواپیما تعداد اهداف داده ای را که ارتش می تواند در طول یک ماموریت واحد نظارت کند در مقایسه با سایر هواپیماها سه برابر کرده است.

اولین هواپیمای ARTEMIS بیش از 370 ماموریت را به طور میانگین شش روز در هفته برای نظارت بر نیروهای روسی در مرز اوکراین انجام داده است. مایک چاگنون، معاون رئیس گروه دفاعی لیدوس گفت: شما اساساً به مدت 10 ساعت در یک ماموریت جاسوسی پرواز می‌کنید و حجم عظیمی از داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنید.

عصر جدید خدمات دفاعی

این پیشرفت‌ها بخشی از برنامه‌های بلندمدت ارتش ایالات متحده برای استفاده از هواپیماهای تجسسی بلند پرواز تحت پروژه سیستم شناسایی و بهره‌برداری با دقت بالا (HADES) است. به گزارش دیفنس وان، این هواپیماها برای جایگزینی توربوپراپ هایی که به طور گسترده برای جمع آوری اطلاعات در میدان های جنگ در عراق و افغانستان استفاده می شدند، در نظر گرفته شده است.

پروژه ARTEMIS تحت مالکیت و بهره برداری پیمانکار است. این امر به لیدوس این امکان را می‌دهد که مسئولیت کل چرخه حیات هواپیما، از جمله خدمه آن را برای ارائه داده های اطلاعاتی به ارتش بر عهده داشته باشد.

بهره مندی از چنین خدماتی از طریق قراردادهای دفاعی، ارتش ایالات متحده را قادر می سازد تا سازگارتر شده و در صورت خرابی سیستم ها، زمان خرابی را کاهش دهد. قابلیت‌های نگهداری و پیکربندی ساده‌تر این پرنده جاسوسی باعث افزایش قابلیت پشتیبانی آن در مواجه با تغییرات مختلف در ماموریت می شود. تجهیزات پردازش سیگنال که توسط نرم افزار تعریف شده اند، اپراتورهای زمینی را قادر می‌سازد تا عملکرد خود را در طول پرواز تغییر دهند. لیدوس ادعا می‌کند سیستم‌هایش از زمان آغاز به کار، نرخ توانایی ماموریتی ۹۲ درصدی را ارائه کرده‌اند و توانسته است تجهیزات معیوب را در ۲۴ ساعت تعمیر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.