جدیدترین دوربین ال جی با زوم اپتیکال 9 برابری معرفی شد

ال جی فرایند ساخت گوشی‌های هوشمند را متوقف کرده‌است، اما این شرکت و زیرمجموعه‌های مختلف آن همچنان در حال ساخت قطعات گوشی‌های هوشمند هستند.

ال جی فرایند ساخت گوشی‌های هوشمند را متوقف کرده‌است، اما این شرکت و زیرمجموعه‌های مختلف آن همچنان در حال ساخت قطعات از جمله دوربین برای دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند هستند.

به گزارش تکناک، پیش از نمایشگاه CES 2023، ال‌جی اینوتک یک ماژول زوم اپتیکال جدید برای گوشی‌های هوشمند با قابلیت ارائه دو نوع زوم معرفی کرده است.

ماژول دوربین زوم اپتیکال تله فوتو »( Optical Telephoto Zoom Camera Module ) ال جی اینوتک معرفی‌شده در نمایشگاه CES، با عنوان طولانی خود، به طور قطع قطعه‌ای بسیار هیجان انگیز برای گوشی های هوشمند آینده خواهد بود. این ماژول جدید امکان استفاده از حسگر دوربین را برای ثبت عکس یا ضبط فیلم اپتیکال با تنظیم زوم بین سطوح مختلف را فراهم می‌کند.

داشتن زوم اپتیکال در گوشی های هوشمند ویژگی جدیدی نیست. به عنوان مثال، پیکسل 7 پرو دارای لنز تله فوتو 5 برابری با زوم اپتیکال است و سامسونگ از لنزهای تله فوتو 3 برابر و 10 برابر در گلکسی اس 22 اولترا استفاده می کند. اما مشکل این تنظیمات  ترکیب زوم دیجیتال با عملکرد اپتیکال در نقاط خارج از محدوده  دقیق آن است.

digikala

ماژول دوربین  زوم اپتیکال جدید ال جی برای حرکت بین زوم اپتیکال 4 برابر و 9 برابر، به منظور ارائه عملکرد رایج در دوربین‌های سنتی موردی که در گوشی‌های هوشمند کنونی موجود نیست، طراحی شده است. تلاش‌هایی در گوشی‌های هوشمند قدیمی‌تر سامسونگ و همچنین برخی دستگاه‌های Oppo و دیگران انجام گرفته‌است. اما راه حل ال جی جالب به نظر می رسد.

ال‌ جی در یک بیانیه مطبوعاتی ادعا می‌کند این رویکرد باعث ایجاد فضای بیشتری در داخل گوشی و در عین حال با اجتناب از زوم دیجیتال، کیفیت بالای تصویر حفظ خواهد شد. ال جی همچنین با کوالکام به منظور پشتیبانی اسنپدراگون 8 نسل 2 از این ماژول جدید همکاری کرده است و در نمایشگاه CES 2023 هفته آینده نیز اطلاعات بیشتری درباره آن ارائه خواهد شد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.