این هواپیما با قدرت عضلانی خلبان پرواز می‌کند

دانشجویان دانشگاه ساوتهمپتون نوعی از هواپیما را ساخته اند که برای پرواز تنها به استفاده از قدرت عضلانی یک خلبان متکی است.

به گزارش تکناک، در اوایل سال جاری، این تیم اولین مسابقه Formula Flight خود را با ساخت هواپیمایی به نام Lazarus برنده شد.

Formula Flight مسابقه‌ای است که توسط گروه پرواز با نیروی انسانی انجمن سلطنتی هوانوردی برگزار می‌شود.

از آنجایی که بدن انسان تنها می تواند برای چند ثانیه حداکثر توان را تولید کند، هواپیمای مورد استفاده در این ورزش باید دارای سرعت کروز پایین و ساختار سبک وزن باشد. چنین ساختاری به این هواپیما اجازه می دهد تا فقط در بادهای کم پرواز کند و رسیدن به پرواز می تواند بسیار سخت باشد، اما غیرممکن نیست.

لازاروس: هواپیما متکی بر قدرت عضلانی خلبان  دانشگاه ساوتهمپتون

قدمت تلاش‌ها برای ساخت HPA در دانشگاه ساوتهمپتون به سال 2019 بازمی‌گردد، زمانی که تیمی از دانشجویان Lazarus Mk1 را طراحی کردند. کار ساخت و ساز لازاروس اواخر اکتبر همان سال آغاز شد و تا مارس 2020 تکمیل شد.

این هواپیما که با استفاده از فوم XPA، فیبرکربن و چوب بالسا ساخته شده، دارای طول بال‌های 24 متر و وزن 51 کیلوگرم است. یک ملخ با عرض تقریباً 3متر در عقب هواپیما نصب شده که می تواند 400 وات انرژی که برای پرواز کافی است تولید کند.

اگرچه همه‌گیری COVID-19 در برنامه‌های تیم تاخیر ایجاد کرد اما اولین پرواز HPA در ژوئن سال 2021 انجام شد. این هواپیما برای تاکسی روی باند، برخاستن و فرود آمدن به خدمه نیاز دارد همچنین بال های لازاروس هنگام پرواز به سمت بالا خم می شوند تا ثبات افقی را افزایش دهند.

کار بر روی Super Lazarus

دانشجویان یک انجمن به نام هواپیمای نیروی انسانی دانشگاه ساوتهمپتون (SUHPA) راه اندازی کرده اند، به طوری که پیشرفت در این پروژه حتی پس از آن که دیگر دانشجویان در آن حضور ندارند، در این انجمن ادامه یابد.

پروژه جدید SUHPA  که Super Lazarus نام دارد که دارای طول بال های مشابه 24 متر است اما وزن آن به 38 کیلوگرم کاهش یافته است. در اوایل سال جاری، این تیم همچنین در یکی دیگر از رویدادهای HPA به نام Icarus Cup که توسط باشگاه پرواز با نیروی انسانی بریتانیا (BHPFC) سازماندهی شده بود، شرکت کرد.

اگرچه شرکت این تیم در جام ایکاروس این بار با دریافت جوایزی همراه نشد، اما به یک شاهکار بزرگ دست یافت. سوپر لازاروس 31 ثانیه پرواز کرد و رکورد خود را شکست.

این پرواز توسط کیت بوکانان، که عضو SUHPA نیست، اما در واقع خلبان یک HPA دیگر در این مسابقه بود، هدایت شد. با این وجود، پتانسیل سوپر لازاروس توسط همه مشاهده شد.

این انجمن مشتاق است با افرادی با تجربیات مختلف کار کند تا بتواند به آنها در طراحی، ساخت و یا حتی پرواز هواپیما کمک کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.