این ویژگی مرموز به پلی استور می آید

گوگل در حال کار بر روی یک ویژگی مرموز به نام Cubes  برای پلی استور است که ممکن است به عنوان یک هاب مرکزی برای کشف محتوای تازه در دسته‌بندی‌های مختلف عمل کند.

به گزارش تکناک، همانطور که اکثر کاربران اندروید از قبل می‌دانند، گوگل همیشه به دنبال یک نقص است و روی چیزهای بزرگ بعدی و جدیدترین ویژگی‌های جذاب تمرکز دارد.

پس از ماه‌ها بررسی کدها و کشف پرچم‌های مخفی در اپلیکیشن، محقق اندروید به نام AssembleDebug چندین تغییر آینده که در حال توسعه برای اپلیکیشن پلی استور مشاهده شده، را فاش کرده است.

Cubes پلی استور یک ویژگی رمز آلود است. همانطور که در SP Android گزارش شده است، این ویژگی مرموز از ژانویه ۲۰۲۳ در حال توسعه بوده و در ابتدا به عنوان یک رابط کاربری اولیه ظاهر شده است. اما در ماه‌های بعد، تکامل یافته است. در حال حاضر، این ویژگی شامل یک ویجت و مجموعه‌ای از آیکون‌های دسته‌های مختلف برای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف مانند غذا، اجتماعی، موسیقی، ویدیو و غیره می‌شود.

این Cubes ها ممکن است به عنوان هاب مرکزی برای کشف محتوای تازه در دسته‌بندی‌های مختلف عمل کنند و به کاربران تجربه‌ای منتخب شده ارائه دهند. اما جزئیات این ویژگی به طور قدرتمند تخمینی باقی می‌ماند.

در حالی که Cubes ها همچنان طبیعت مرموز خود را حفظ می‌کند، Download Buddy به نسبت مستقیم‌تر است. این ویژگی که هنوز در حال توسعه است، قول بهبود تجربه کاربر در هنگام دانلود برنامه‌ها را می‌دهد. پس از فشردن دکمه نصب برای یک برنامه، یک فلش شناور قابل حرکت به شکل یک فلش پایینی در کنار صفحه نمایش ظاهر خواهد شد. این بادبادک پیشرفت دانلود در حال انجام را نشان می‌دهد، به طوری که کاربران دیگر نیازی به بازگشت به صفحه اصلی یا صفحه لیست برنامه ندارند. این یک ویژگی ساده اما قابل توجه با تمرکز بر کاربر است.

SP Android نیز شواهد بیشتری از تراشه های فیلتر که قبلاً مشاهده کرده بودیم، کشف کرد که به شما امکان می‌دهد به وسیله سازگاری با دستگاه در پلی استور بچرخید، هدف این است که بتوانید از راه دور نصب برنامه را روی تبلت، ساعت هوشمند، تلویزیون یا دستگاه دیگر خود را از طریق تلفن همراه خود فعال کنید.

به علاوه به تغییرات کوچک رابط کاربری که در حال توسعه هستند، کار بر روی ویژگی Open App Reminders نیز آغاز شده است، که به کاربران در مورد برنامه هایی که برای یک دوره خاص به آنها دسترسی نداشته اند اطلاع می دهد. این با ویژگی قدیمی‌تری از سال ۲۰۱۹ تطابق دارد، زمانی که پلی استور شروع به پیشنهاد حذف برنامه‌های بلا استفاده کرد و این امر برای کاربران آسانتر شد تا دستگاه‌های خود را مرتب کنند.

اگرچه برخی از این ویژگی‌ها ممکن است به نظر معمولی بیایند، اما همه آن‌ها به سوی تلاش گوگل برای بهبود تجربه پلی استور، هم از نظر تعامل با کاربر و هم در زمینه پول‌سازی اشاره می‌کنند. همزمان با اضافه شدن این ویژگی‌های جدید، در زمینه تبلیغات نیز تغییراتی در پلی استور رخ داده است.

در پایان سال گذشته، تبلیغات برنامه‌ها در نتایج جستجو ظاهر شدند. در ابتدا به عنوان پیشنهادهای مرتبط معرفی شدند، اما تا آوریل به تبلیغاتی با برچسب واضح تبدیل شدند. تبلیغات پس از نصب در ماه مه به شدت تمهیداتی اتخاذ کردند، و اخیراً گوگل حتی شروع به پنهان کردن دکمه نصب برای برخی نتایج جستجو کرده است، که به طور تصادفی باعث افزایش برجستگی بصری تبلیغات شده است.

منظره پلی استور همواره در حال تغییر است. چه این تغییرات کاربر محور باشد، چه استراتژی های کسب درآمد یا ترکیبی از هر دو، علاقه مندان به اندروید مطمئناً تحولات را زیر نظر خواهند داشت و منتظر روزی هستند که این ویژگی ها به واقعیت تبدیل شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.