گوگل فروش دامین جدید را متوقف کرد

در ابتدای امسال، گوگل به طور ناگهانی اعلام کرد که سرویس Google Domains را تعطیل خواهد کرد و کسب و کار را به سرویس ساخت وبسایت محبوب Squarespace واگذار خواهد کرد.

به گزارش تکناک، در حال حاضر، تا زمانی که این انتقال ادامه می‌یابد، گوگل فروش دامین های جدید را متوقف کرده است.

Google Domains به آرامی فروش دامین به مشتریان جدید و قدیمی را در تاریخ ۷ سپتامبر متوقف کرد. تغییرات در وبسایت  Domains‌ اعلام شده است، اما این اعلان فقط زمانی در صفحه نمایش داده می‌شود که کاربر خارج از حساب کاربری باشد و یا در حالت بی‌نام باشد، و به نظر نمی‌رسد که شرکت این تغییر را از طریق ایمیل اطلاع‌رسانی کرده باشد،

اما برخی از کاربران به تغییر این تاریخ توجه کرده‌اند. وب‌سایت Domains کاربران را راهنمایی می‌کند که در عوض از طریق Squarespace دامنه‌ها را از طریق یک پیوند وابسته خریداری کنند.

متن پیام به شرح زیر است:

گوگل دیگر ثبت Domains جدیدی را ارائه نمی‌دهد، اما Squarespace را امتحان کنید.

در تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۲۳، Squarespace تمام ثبت‌نام‌های Domains و حساب‌های مرتبط مشتریان را از گوگل Domains به‌دست آورد. مشتریان و Domains در طی چند ماه آینده به صورت تدریجی منتقل خواهند شد.

سرویس Squarespace، Domains را با قیمتی از 12 دلار در سال عرضه می‌کند، همان قیمتی که گوگل برای “Domains های متوسط” خود دریافت می‌کرد.

این تغییر کاربران موجود را مجبور به ترک استفاده از domains.google.com برای مدیریت Domains خریداری شده نمی‌کند. کنترل‌های موجود همچنان قابل دسترس هستند؛ مشتریان فقط نمی‌توانند هیچ Domains جدیدی به مجموعه خود اضافه کنند. یک اعلان در بالای بخش Domains مشتری به این مضمون است که “Squarespace ثبت‌کننده رسمی Domains شما است” و “گوگل در طول دوره انتقال Domains شما را مدیریت خواهد کرد.”

با انجام عملیات خرید Squarespace از Domains ها در تاریخ ۷ سپتامبر، فروش دامین‌های جدید نیز بلافاصله پس از اعلام اتمام عملیات خرید متوقف شد.

به طور قابل ذکر، مشتریان تحت تأثیر قادرند از پیشنهاد وردپرس استفاده کنند که انتقال Domains را به مدت محدودی رایگان ارائه می‌دهد و قیمت‌گذاری حداقل برای یک سال اضافه را تطبیق می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.