این ویژگی پرطرفدار به تردز می آید

در تلاش برای رقابت بهتر با X (توییتر سابق)، تردز اینستاگرام در حال آماده‌سازی برای انتشار یک ویژگی بسیار مورد تقاضا، به نام “Trends” است.

به گزارش تکناک، یک کاربر تردز، به طور تصادفی یک اسکرین‌شات از این به‌روزرسانی را در طول آخر هفته منتشر کرده بود که فهرستی شماره‌دار از موضوعات روز و نیز تعداد تردز فعال که درباره هر موضوع در حال بحث بودند، نشان می‌داد.

این پست توسط یک کاربر به نام ویلیام مکس مشاهده شد، او مشکوک است که این پست در یک فید داخلی که فقط توسط کارمندان متا استفاده می شود به اشتراک گذاشته شود. سایت‌های 9to5Mac و Mashable قبلاً درباره اضافه شدن این ویژگی خبر داده بودند.

تصویر نشان می‌دهد که موضوعات برجسته از جمله آلبوم جدید Drake در رتبه یک و سایر موضوعات فعلی مانند هفته موسیقی لاتین Billboard یا انتشار فصل دوم سریال Loki در دیزنی+ به نمایش درآمده است. اینستاگرام هنوز به گزارش‌ها واکنشی نداشته است.

با این حال، برخلاف X، به‌نظر نمی‌رسد که فهرست اصلی موضوعات روز Threads (social networking site owned by Meta Platforms) همراه با سایر فهرست‌های موضوعی پرطرفدار مانند اخبار، ورزش و سرگرمی یا فهرستی از موضوعات روز که برای شما شخصی‌سازی می‌شود، همراه باشد.

با این حال، اضافه شدن این ویژگی یک قدم دیگر به سوی افزایش رقابت تردز با X است، زیرا این برنامه که توسط اینستاگرام اداره می‌شود، هدف خود را جذب کاربران به تردز مقابل تغییرات و آشفتگی‌های مداوم در شبکه میکروبلاگینگ متعلق به ایلان ماسک، قرار داده است. شرکت‌های دیگری که قصد دارند در مقابل X قرار گیرند عبارتند از Mastodon منبع باز، برنامه Bluesky با پشتیبانی جک دورسی و استارت‌آپ‌هایی مانند Pebble و Spill، است که نشان هنده تنها نبودن تردز است .

از زمان راه‌اندازی آن در تاریخ 5 جولای، تردز سریعتر از هر برنامه دیگری به 100 میلیون کاربر دست یافت، اما استفاده از این شبکه کاهش یافته است. اما تیم تردز به سرعت ویژگی‌های جدیدی از جمله پشتیبانی از فید زمان‌بندی شده، برنامه وب، تغییر آسان پروفایل، روشی برای مشاهده پست‌های پسندیده شده، انتقادی و پشتیبانی از جستجو را برای تکمیل برنامه عرضه کرده است.

البته، فقط جستجو نمی‌تواند Trends را به رقیب X تبدیل کند. به جای آن، ترکیب جستجو و موضوعات به کمک شبکه X، آن را به یک شبکه مورد توجه برای اخبار و گفتگوها و بحث‌های به موقع تبدیل کرده است چیزی که Threads هنوز به آن مسلط نشده است.

همانطور که The Information اخیرا گزارش داده است، نگرانی های داخلی در مورد میزان استقبال تردز از اخبار وجود دارد، و رهبری ارشد به دلیل مشکلات احتمالی که به همراه دارد، در انجام این کار مردد هستند. این یک حوزه است که متا در طول سالها باید با آن مقابله کند، جایی که انتشار خبرها در فیسبوک میان کاربران آن را تفکیک کرد و امکان بروز اخبار تحریک‌کننده و جعلی را فراهم کرد.

اما در پاسخ به یک پست تردز در هفته گذشته که ادعا می‌کرد شرکت احتمالاً از اجرای خبرها می‌ترسد، آدام موسری رئیس اینستاگرام، ، اظهار داشت: “ما ضد خبر نیستیم، خبرها در حال حاضر در تردز وجود دارند. ما فقط سعی می‌کنیم از ارائه وعده‌های زیاد و عدم ارائه کمتر به یک گروه بسیار قدرتمند پرهیز کنیم، که این یک اشتباهی است که به عنوان یک شرکت در گذشته بارها مرتکب شده‌ایم.”

این همچنین می‌تواند توضیح دهد که چرا Threads Trends را به یکی از اولین ویژگی‌هایی که در رقابت خود برای تبدیل شدن به یک کلون توییتر/X ، تبدیل نکرد.

به گزارش واشنگتن پست تاکنون، تردز به نسبتی محتاطانه به خبرها و موضوعات روز نگرش داشته است و از جستجوی عباراتی مانند “covid” و “long covid”، “vaccination” و سایر کلمات مانند “sex”، “nude”، “gore” و “porn ” در ویژگی جستجوی خود جلوگیری کرده است و در یک مصاحبه اخیر با The Verge، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، توضیح داد که او می‌خواهد فرهنگ تردز” یک محیط مثبت و دوستانه برای بحث” باشد، در مقایسه با X که او می‌گوید “به طور قابل توجهی منفی و انتقادی است”.

اما هدف گذاشتن “احساسات مثبت فقط” در واقع یک راه برای تبدیل تردز به رقیب X نیست، زیرا اخبار تمایل دارد واکنش ها و نظرات شدیدی را به همراه داشته باشد.

علاوه بر این، مشخص نیست که اضافه کردن موضوعات محبوب، کاربران را متقاعد کند که از X به سمت تردز حرکت کنند، زیرا ویژگی‌های دیگری که با انتظار بالا رونمایی شدند، از جمله راه‌اندازی برنامه وب که بسیار مورد انتظار بود، اثر چندانی در این زمینه نداشتند.

بر اساس گزارش Similarweb، استفاده از برنامه اندرویدی تردز ماه اول از 49.2 میلیون در تاریخ 7 جولای به 10.3 میلیون در ماه بعد کاهش یافت. بر اساس گزارش دیگری از متریکس داده‌های هوش مصنوعی (data.ai) در ماه آگوست 2023، تردز در حال حاضر دارای 135 میلیون کاربر فعال ماهانه جهانی است، که به طور قطع کمتر از 666 میلیون کاربر تخمین زده شده برای X است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.