این پارکینگ مکانیزه یک تفرجگاه کامل است

پارکینگ ها معمولاً مکان هایی نیستند که مردم از دیدن آنها لذت می برند، اما شاید نوعی از پارکینگ مکانیزه که قرار است توسط معماران چینی احداث شود یک استثنا باشد.

به گزارش تکناک، این ساختمان چشم‌نواز با یادآوری ترکیب‌های معماری عجیب و غریب، ترکیبی از سیستم پارک خودرو خودکار با فناوری پیشرفته و فضای سبز روی پشت‌بام که به عنوان فضای رویدادها نیز به کار می آید را ارائه می دهد.

پارکینگ مکانیزه آینده در هانگژو چین واقع شده و مساحت آن 30740 متر مربع است. از نظر سازه ای، دارای یک نمای بیرونی منحنی است که از 10 برج مجزا تشکیل شده است. برج‌ها از یک بخش مستطیل شکل پشت بام پشتیبانی می‌کنند که شامل محوطه پارک است و دیدن مناظری از شهر را امکان پذیر می کند.

قسمت انبار خودرو در داخل سازه پارکینگ مکانیزه است. هنگام ورود، اتومبیل ها و رانندگان آنها در قسمت زیرزمین از هم جدا می شوند. پارکینگ خودکار مانند نمونه‌های دیگر پارکینگ های مکانیزه کار می کند و از پلتفرم‌های رباتیک چرخدار که خودروها را به اطراف حرکت می‌دهند، تشکیل شده است. موقعیت پارک خودرو با توجه به مدت اقامت انتخاب می شود و پلتفرم رباتیک به صورت پشت سر هم با یک آسانسور کار می کند تا خودروها را بین طبقات به طور موثر حرکت دهد. وقتی زمان تحویل خودرو می رسد، راننده باید چند دقیقه صبر کند تا آن را تحویل بگیرد و خارج شود.

شرکت طراح پروژه که “استودیو دانیل استاتهام” می باشد توضیح داد: مجموعه ساختمان پارکینگ مکانیزه از شش برج مدور و چهار برج قائم در لبه های سایت قرار دارند، تشکیل شده است. سه برج مدور در مرکز سایت برای انبارش خودروها در نظر گرفته شده، در حالی که آسانسور تعبیه ‌شده در سه برج مدور دیگر به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا به پشت بام بروند.

فضاهایی به شکل میدان در طبقه اول و زیرزمین) 1-( برج ها وجود دارد تا مردم جمع شوند و از دیدن مناظر سرسبز اطراف لذت ببرند. برج‌هایی که به سمت بالا کشیده می‌شوند مانند «سایبان درختان» عمل می‌کنند که  و در مقابل آفتاب داغ و باران در طول تابستان هانگژو سایه‌هایی را ارائه می‌دهد.

کارآمدی انرژی پارکینگ مکانیزه آینده قابل توجه است. نمای لووردار آن تهویه طبیعی و نور روز را به حداکثر می رساند. آب باران نیز برای آبیاری فضای سبز جذب می شود و از انرژی خورشیدی برای کاهش مصرف برق مبتنی بر شبکه استفاده می شود. علاوه بر این، به گفته این شرکت، طراحی غیرمعمول سازه به تهویه زیرزمین با استفاده از برج ها برای بیرون راندن دود وسایل نقلیه غیر برقی کمک می کند.

پارکینگ مکانیزه آینده بخشی از یک برنامه توسعه چشمگیر در هانگژو است که شامل یک پارک پالایشگاه نفت، یک مرکز ورزشی بزرگ و یک آسمانخراش چشم نواز نیز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.