اپل با این تراشه جدید به جنگ رقبا می رود

اپل به لطف قرارداد پرسود خود با TSMC برای تولید تراشه 3 نانومتری A17 آیفون 15 پرو همه رقیبان را از میدان به در خواهد کرد.

به گزارش تکناک، انتظار می رود آیفون 15 پرو اپل اولین و تنها گوشی هوشمند در آینده نزدیک شامل پردازنده 3 نانومتری باشد. در گزارش جدید The Information نحوه تأثیر یک معامله ناشناس قبلی بین اپل و TSMC برای عرضه تراشه پیشرفته A17 به بازار توضیح داده شده است.

بر اساس این گزارش، طبق توافق‌نامه‌ اپل و این شرکت ساخت تراشه، در صورت نقص هنگام تولید A17، TSMC باید خسارت بدهد. TSMC همچنین به طور انحصاری تراشه‌های 3 نانومتری را برای اپل در طول اولین سال یا بیشتر تولید می‌کند.

طبق گزارش‌ها، این روند، به اپل در صرفه جویی برای میلیاردها دلار هزینه‌های مربوط به ساخت یک پردازشگر پیچیده کمک می‌کند. در همین حال، TSMC از اپل به اندازه‌ای به عنوان بزرگترین مشتری خود درآمد کسب می‌کند که پرداخت خسارت برای هزینه‌های تولید تراشه‌های معیوب، منطقی است. به نوبه خود، TSMC می تواند روند تولید تراشه های 3 نانومتری خود را قبل از باز کردن سفارشات به شرکت های فراتر از اپل بهبود بخشد.

طبق اطلاعات موجود، فرآیند ساخت تراشه 3 نانومتری TSMC نرخ بازدهی بین 70 تا 80 درصد داشته است. یعنی از هر 5 چیپ تولید شده با فرآیند جدید، 1 مورد معیوب بوده است، اما اپل هزینه کالاهای غیرقابل استفاده را پرداخت نخواهد کرد.

به طور خلاصه، جایگاه اپل به عنوان بزرگترین مشتری TSMC به سازنده آیفون کمک می کند تا از رقبا جلوتر بماند و در عین حال میلیاردها دلار صرفه جویی کند.

طبق گزارش اینتل، اپل تنها مشتری تجارت تراشه های 3 نانومتری در سال آینده خواهد بود.

انتظار می رود اپل آیفون 15 و آیفون 15 پرو را در حدود 13 سپتامبر معرفی کند. و تنها مدل‌های پرو آن دارای تراشه جدید A17 خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.