باتری با 4 برابر ظرفیت بیشتر ساخته شد

باتری جدیدی توسط محققان استرالیایی ساخته شده است که ظرفیت آن چهار برابر باتری های لیتیومی است و هزینه ای مقرون به صرفه تر دارد.

به گزارش تکناک، این باتری توسط یک تیم بین المللی از محققان به رهبری دکتر شنلونگ ژائو از دانشگاه سیدنی، تولید شده است.

اگرچه باتری‌های سدیم سولفور (Na-S) بیش از نیم قرن است که وجود داشته‌اند، اما جایگزین تعیین کننده ای نبوده‌اند و استفاده گسترده از آنها به دلیل ظرفیت انرژی کم و چرخه عمر کوتاه محدود شده است.

باتری محققان با استفاده از یک فرآیند ساده پیرولیز و الکترودهای مبتنی بر کربن برای بهبود واکنش پذیری گوگرد و برگشت پذیری واکنش های بین گوگرد و سدیم، مشکل کند بودن باتری های قدیمی را از بین برده است و ظرفیت فوق العاده بالا و عمر بسیار طولانی در درجه حرارت اتاق را نشان می دهد.

تصاویر میکروسکوپ الکترونی a-c) تصاویر TEM، HAADF-STEM، و تصاویر نگاشت عنصری مربوطه S@MoS2-Mo1/SGF. d-f) نمای HR-STEM و مدل QSTEM که با یک تصویر شماتیک از ساختار تک لایه 2H-MoS2 مطابقت دارد.

محققان می‌گویند باتری Na-S همچنین یک جایگزین متراکم تر انرژی با سمیت کمتر برای باتری های لیتیوم یونی است که به طور گسترده در دستگاه های الکترونیکی و ذخیره انرژی استفاده می شود و ساخت و بازیافت آن نیز گران است.

بر اساس گزارش شورای انرژی پاک، در سال 2021، 32.5 درصد از برق استرالیا از منابع انرژی پاک تامین شد و این صنعت در حال شتاب گرفتن است. ذخیره انرژی خانگی نیز در حال رشد است. طبق گزارش اخیر، رکورد نصب 33هزار باتری در سال 2021 ثبت شده است.

زمانی که خورشید نمی‌تابد و بادی نمی‌وزد، ما به راه‌حل‌های ذخیره‌سازی باکیفیت نیاز داریم که هزینه‌ بر نباشد و در سطح محلی یا منطقه‌ای به راحتی قابل دسترسی باشد.

ما امیدواریم که با ارائه فناوری که هزینه ها را کاهش می دهد، بتوانیم زودتر به افق انرژی پاک برسیم. ناگفته نماند، هر چه سریعتر بتوانیم کربن زدایی کنیم، شانس بیشتری برای محدود کردن گرمایش خواهیم داشت.

راه‌حل‌های ذخیره‌سازی که با استفاده از منابع فراوانی مانند سدیم که می‌تواند از آب دریا تهیه شود تولید می‌شوند، همچنین این پتانسیل را دارند که امنیت انرژی بیشتر را به طور گسترده‌تر تضمین کنند و به کشورهای بیشتری اجازه دهند که به تغییر جهت کربن‌زدایی بپیوندند.

باتری‌های در مقیاس آزمایشگاهی (باتری‌های سیون) با موفقیت در تاسیسات مهندسی شیمی دانشگاه سیدنی ساخته و آزمایش شده‌اند. اکنون محققان قصد دارند سلول‌های کیسه‌ای سطح Ah را که اخیراً ساخته شده‌اند، بهبود داده و تجاری کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.