پیشتازی سامسونگ در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند

بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی 17 درصد کاهش یافت اما اپل و سامسونگ موفق به افزایش سهم خود از بازار خود شدند.

سال 2022 سال ناخوشایندی برای برندهای سازنده گوشی های هوشمند بوده است. افزایش قیمت قطعات، تنش‌های ژئوپلیتیکی و مسائل زنجیره تامین قطعات اولیه همه برندهای سازنده  گوشی‌های هوشمند را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش تکناک، بازار کلی گوشی های هوشمند در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی 17 درصد کاهش یافت. با این حال، اپل و سامسونگ موفق به افزایش سهم خود از بازار خود شدند.

طبق گزارشی از شرکت تحقیقات بازار Canalys، سامسونگ در سال 2022 بزرگترین برند بازار گوشی های هوشمند جهان بود. سهم بازار جهانی گوشی های هوشمند سامسونگ در سال گذشته 22 درصد بود که نسبت به سال 2021 دو درصد بهبود داشت.

بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی 17 درصد کاهش یافت اما اپل و سامسونگ موفق به افزایش سهم خود از بازار خود شدند.

اپل نیز سهم بازار خود را از 17 درصد در سال 2021 به 19 درصد در سال 2022 بهبود بخشید. اپل با رشد25 درصد حتی موفق شد سامسونگ با20 درصد را در سه ماهه چهارم 2022 شکست دهد زیرا سری آیفون 14 را در آن سه ماهه عرضه کرد در حالی که سامسونگ هیچ گوشی جدید مهمی را عرضه نکرد.

برندهای  چینی سازنده  گوشی های هوشمند متضرر شدند و شیائومی با 13 درصد از سهم بازار در رتبه سوم قرار گرفت، یعنی 1 درصد کاهش نسبت به سال 2021. بیشتر مشکلات شیائومی به دلیل چالش های این شرکت در کشور هند ، جایی که این شرکت در حال مبارزه با دولت در مورد فرار مالیاتی است مربوط می شود. OPPO و Vivo به ترتیب با 9 درصد سهم بازار در سال 2022 در رتبه های چهارم و پنجم قرار گرفتند. سهم بازار OPPO در سال 2021 یازده درصد بود، در حالی که سهم بازار Vivo در سال 2021 ده درصد بود.

این شرکت تحقیقاتی بازار می گوید بازار جهانی گوشی های هوشمند در سال 2023 به دلیل رکود اقتصادی ثابت خواهد ماند. طبق گزارش ها، برندها امسال با احتیاط و تمرکز بر سودآوری و کاهش هزینه ها قدم خواهند برداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.