سریع‌ترین کوادکوپتر جهان رکورد گینس را شکست

رایان لدمن مهندس مکانیک در جدیدترین ساخته خود یک کوادکوپتر به نام XLR V3 ساخته و توانسته با ثبت سرعتی خیره کننده رکورد جهانی گینس را جابجا کند.

به گزارش تکناک، پهپاد  XLR V3، با وزن تنها 490 گرم (17.3 اونس) با اکثر کوادکوپترها کمی متفاوت به نظر می رسد، اما هنوز هم برای اهداف ثبت رکورد واجد شرایط است.

در جایی که اکثر چهارچرخ ها دارای یک شاسی مسطح هستند، نوار های XLR به صورت عمودی روی هم قرار گرفته اند و در یک پوسته آیرودینامیکی گلوله مانند جا می گیرند.

موتورها، اتاقک های (nacelles) گلوله‌مانند خودشان را نیز دارند که از شاسی اصلی بر روی پایه‌های باریک و کم کشش آویزان شده‌اند.

با توجه به این اتاقک های موتور (nacelles) برای اهداف آیرودینامیک به سمت باد قرار داده شده اند، پایه‌ها در زیر آن نصب می‌شوند. بنابراین لدمن پایه‌ای کوچک برای XLR V3 ساخته است تا روی آن بنشیند و احتمالاً از آن پرتاب شود، بدون اینکه به تیغه‌ها آسیبی وارد شود. XLR V3 مانند یک کوادکوپتر معمولی بالا می رود و معلق می شود، اما وقتی زمان حرکت سریع است، خلبان آن را به صورت افقی جهت می دهد و دریچه گاز را فعال میکند.

لیدمن می‌گوید بخش اصلی این کوادکوپتر شاسی سفارشی و چیدمان داخلی و ساخت‌وساز آن است، این شامل بسته باتری Tattu R-Line 6S LiPo، ، موتورهای Spedix ESCs ،kv 2450 کبرا 2207، کنترلر HGLRC Zeus Flight و سیستم های انتقال ویدئو، Beitian BN-180 GPS، دوربین Caddx Ant FPV و پایه های APC 5.2 x 6.0 می شود. با قیمت‌های کنونی می‌توانید تمام قطعات الکترونیکی این پهپاد را با قیمت ۴۰۰ دلار آمریکا خریداری کنید از جمله مجموعه‌ای از عینک‌های FPV ۱۲۰ دلاری.

برای ثبت یک رکورد رسمی جهانی، کواد باید در دو جهت متضاد پشت سر هم به پرواز در می‌آمد تا هرگونه کمک باد را خنثی کند و ارتفاع را نیز در حدی نگه دارد تا هرگونه کمک گرانشی را خنثی کند. اوج سرعت معنایی ندارد. سرعت هر عبور به عنوان سرعت متوسط در حداقل فاصله 100 متری ثبت می شود و سپس دو سرعت جهت مخالف برای عدد نهایی میانگین می شوند.

نوامبر گذشته، لدمن، یک شاهد حرفه ای و گروه کوچکی از علاقه مندان دیگر در آریزونا گرد هم آمدند تا XLR V3 یک رکورد جدید سرعت کوادکوپتر جهانی گینس را با سرعت 224 مایل در ساعت (360.5 کیلومتر در ساعت) به ثبت برساند. در یک پرواز قبلی، او حداکثر سرعت آنی 257.25 مایل در ساعت (414 کیلومتر در ساعت) را ثبت کرده بود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.