عرضه مک‌بوک های پرو اپل با تراشه‌های پیشرفتهM2

مک بوک‌ های پرو 14 و 16 اینچی جدید اپل با جدیدترین تراشه های M2 Pro و M2 Max  عرضه می شوند.

مک بوک‌ های پرو 14 و 16 اینچی جدید اپل با جدیدترین تراشه های M2 Pro و M2 Max  عرضه می شوند.

به گزارش تکناک، مدل M2 Pro با CPU 12 هسته ای، GPU 19 هسته ای و حداکثر 32 گیگابایت حافظه یکپارچه و M2 Max با حداکثر 38 هسته GPU و پشتیبانی از حداکثر 96 گیگابایت حافظه یکپارچه عرضه خواهند شد.

مک بوک‌ پرو 14 اینچی شامل M2 Pro با قیمت 1999 دلار و قیمت مدل 16 اینچی از 2499 دلار شروع می شود. هر دو از امروز برای سفارش آنلاین در دسترس هستند و از 24 ژانویه ارسال و در فروشگاه های اپل ظاهر خواهند شد.

به گفته اپل، ترانزیستورهای موجود در M2 Pro تقریبا دو برابر ترانزیستورهای M2 و 20 درصد بیشتر از M1 Pro است. همچنین شامل 200 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه یکپارچه به اندازه دو برابر M2 معمولی می‌شود.

مک بوک‌ های پرو 14 و 16 اینچی جدید اپل با جدیدترین تراشه های M2 Pro و M2 Max  عرضه می شوند.

تمام این ویژگی‌ها منجر به عملکرد بهتر در برنامه هایی مانند Adobe Photoshop و Xcode خواهد شد. اپل ادعا می کند مک‌بوک پرو شامل M2 Pro توانایی پردازش 40 درصد سریعتر تصاویر از M1 Pro و 80 درصد سریعتر از مک‌بوک پرو  با پردازنده Intel Core i9 در Adobe Photoshop را خواهد داشت.

تراشه M2 Max با همانCPU  ۱۲ هسته ای M2 Pro، اما بسیار شبیه به M1 Max، از قدرت GPU بیشتری برخوردار است. اپل ادعا می‌کند M2 Max در پردازش گرافیکی تا 30 درصد سریع‌تر از M1 Max است و ظاهراً قادر به اجرای پروژه‌های گرافیکی فشرده‌ای که سیستم‌های رقیب امکان اجرای آنها را ندارند، است».

اپل همچنین بار دیگر ادعا کرد مدل 16 اینچی با بهره‌مندی از M2 Pro طولانی ترین عمر باتری مک تاکنون  و تا 22 ساعت پخش ویدیو یا 15 ساعت وبگردی بی سیم را ارائه می‌دهد. هر دو تخمین یک ساعت زمان بیشتر استفاده نسبت به مدل قبلی M1 Pro را نشان می‌دهند. M1 Pro نیز در زمان خود با همین ادعا عرضه شد و به دلیل آزمایش‌های عمر باتری بسیار خاص این شرکت تردیدهایی نسبت به آن وجود داشت. با این حال پس از بررسی آن ۱۶ ساعت عمر باتری ارائه کرد.

اپل وعده افزایش یک ساعته عمر باتری در مدل 14 اینچی خود و حداکثر 18 ساعت پخش و 12 ساعت وب‌گردی را نیز داده است. با این وجود این عمر باتری کمتر از مدل 13 اینچی با تراشه معمولی M2 آن است، اما مدل 14 اینچی صفحه نمایش بسیار بهتری دارد و احتمالاً به طور قابل توجهی قدرتمندتر نیز خواهد بود.

جدیدترین مدل‌های مک‌بوک پرو اکنون شامل Wi-Fi 6E و HDMI پیشرفته‌تر (احتمالاً HDMI 2.1) نیز با پشتیبانی از نمایشگرهای 8K تا 60 هرتز و نمایشگرهای 4K تا 240 هرتز، می‌شوند.

اپل برای مدل‌های جدید مک‌بوک M2 Pro و M2 Max رویداد مطبوعاتی برگزار نکرد، اما با انتشار یک ویدیوی 19 دقیقه‌ای در یوتیوب که مانند رویداد مطبوعاتی عمل می‌کند، آن‌ها را معرفی کرد. با وجود عدم حضور تیم کوک مدیر عامل اپل در این ویدیو، فیلمبرداری آن در دفتر مرکزی اپل پارک صورت گرفته است و چندین مهندس اپل در آن حضور دارند. معرفی این محصولات شامل مک‌مینیM2 جدید را در ویدیوی زیر می توان مشاهده کرد.

مک‌بوک M2 Proو M2 Max جدید هر دو جایگزین مدل‌های عرضه شده در اواخر سال 2021 هستند. اگرچه این مدل‌ها هنوز هم برتر محسوب می‌شوند، ارتقا منظم تراشه های سیلیکونی اپل مساله خوبی است.

نسل پیشین مک‌بوک‌های پرو اپل شامل تراشه‌های M1 Pro و M1 Max با CPU10 هسته‌ای، GPU 32 هسته‌ای و موتور عصبی 16 هسته‌ای و پشتیبانی از 64 گیگابایت حافظه و 8 ترابایت SSD عرضه شدند.

مک بوک‌ های پرو 14 و 16 اینچی جدید اپل با جدیدترین تراشه های M2 Pro و M2 Max  عرضه می شوند.

سپس اپل نسل بعدی تراشه‌های خود، M2 را بدون به روز رسانی مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی معرفی و ارائه کرد، و آن را در مک بوک ایر رده پایین و مک بوک پرو 13 اینچی قرار داد. ارتقا تراشه های این لپ تاپ ها با ارتقا هسته های عملکرد و کارایی، cache بیشتر، افزایش پهنای باند حافظه و 25 درصد ترانزیستورهای بیشتری نسبت به M1 صورت گرفت.

مدل‌های مجهز به M1 Pro و M1 Max، با وجود حضور تراشه سیلیکونی قدیمی‌تر، همچنان از عملکرد بسیار خوبی نسبت به مدل‌های پایین‌رده به‌روزشده در بنچ‌مارک‌ها برخوردارند. البته، این موضوع باعث کاهش کنجکاوی مردم درباره آخرین تراشه‌های  رده بالا ساخته‌شده توسط اپل نخواهد شد. اپل هنگام معرفی M2 اعلام کرد این تراشه‌ها در مقایسه با M1 اصلی از 18 درصد CPU سریع‌تر و 35 درصد GPU سریع‌تر برخوردارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.