باتری جدید تویوتا برد خودروهای برقی را دو برابر می کند

شرکت خودروسازی تویوتا قرار است در سال 2028 باتری جامدی برای خودروهای الکتریکی عرضه کند که قادر است تا مسافت 1200 کیلومتر را طی کرده و فقط در 10 دقیقه شارژ شود.

به گزارش تکناک، شرکت تویوتا اعلام کرده است که در حال برنامه‌ریزی برای ارائه یک باتری جدید برای خودروهای الکتریکی است. این باتری جدید قادر خواهد بود دو برابر برد بیشتری نسبت به باتری‌های موجود در اکثر خودروهای الکتریکی فعلی را فراهم کند.

این شرکت خودروساز ژاپنی، در یک جلسه برگزار شده در روز سه‌شنبه، اعلام کرد که در حال توسعه باتری‌های حالت جامد است که می‌تواند انرژی کافی را برای طی کردن 1200 کیلومتر را قبل از نیاز به شارژ مجدد ذخیره کند.

در حال حاضر، میانگین برد خودروهای الکتریکی در ایالات متحده کمتر از 480 کیلومتر است و خودروی Lucid Air 2023 با برد 830 کیلومتر در صدر لیست قرار دارد. طبق گزارش رویترز، تویوتا در حال توسعه سلول‌های نسل بعدی است که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2028 به تولید انبوه برسند و تنها در 10 دقیقه شارژ شوند.

در نهایت، این باتری حالت جامد پیشرفته قادر خواهد بود بردی بیش از 1500 کیلومتر را فراهم کند. علاوه بر این، تویوتا اعلام کرده است که در سال 2026 باتری لیتیوم‌یونی کارآمدتری با برد حدود 1000 کیلومتر عرضه خواهد کرد. سهام تویوتا در روز سه‌شنبه با 5.7 درصد افزایش روبرو شد، یک روز قبل از نشست سالانه سهامداران که اولین جلسه تحت مدیریت کوجی ساتو، مدیرعامل جدید بود.

مسابقه برای خودروهای بدون آلایندگی

سایر شرکت‌های خودروسازی در جهت تولید وسایل نقلیه بدون آلایندگی تلاش می‌کنند. برخی از این شرکت‌ها، مانند جنرال موتورز و هوندا، تعهد کرده‌اند که تا سال‌های مشخصی، به ترتیب 2035 و 2040، تولید خودروهای موتور احتراق داخلی را متوقف کنند. اما تویوتا، برای شروع تولید خودروهای برقی، به نسبت کندتر عمل کرده است.

در سال 2017، تویوتا اعلام کرده بود که تا سال 2040 خودروهای بنزین سوز را کنار خواهد گذاشت، اما در سال 2021، مدیر استراتژی خودروهای برقی این شرکت اعلام کرد که تمرکز بر خودروهای برقی خیلی زود است و حداقل تا سال 2050 زمان خواهد برد.

در حالی که ایالت‌هایی مانند کالیفرنیا برای خودروهای الکتریکی دستورالعمل‌هایی را معرفی کرده‌اند و تا سال 2035 فروش خودروهای سواری احتراق داخلی و کامیون‌های سبک را ممنوع می‌کنند، شرکت تویوتا اعلام کرده است که تا سال 2026 انتظار دارد 1.5 میلیون خودروی الکتریکی را به بازار عرضه کند. همچنین برند لوکس تویوتا، یعنی لکسوس، تا سال 2035 به طور کامل به خودروهای الکتریکی تبدیل خواهد شد.

در حالی که ساتو در ژانویه گفت که اکنون زمان مناسب است که رویکرد اول تویوتا خودرو های الکتریکی باشد، گیل پرات، دانشمند ارشد تویوتا، در همان ماه استدلال کرد که کمبود لیتیوم یک رویکرد تمام الکتریکی را غیرممکن کرده است.

پرت به Automotive News گفت: این کمبودها نه تنها در مواد باتری، بلکه در زیرساخت های شارژ کاملاً روشن می کند که رویکرد تمام الکتریکی برای همه شرایط چندان مناسب نیست.

اگر به دنبال خرید یک خودروی جدید هستید، در اینجا لیست CNET برای بهترین خودروهای الکتریکی و برقی و بهترین خودروهای هیبریدی برای سال 2023 آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.