بازسازی یک ساختمان متروکه به سبک معماری استوایی

استودیوی ساوا به بازسازی یک ساختمان تاریک و متروکه در ویتنام با بهره گیری از سبک معماری استوایی سازگار با فرهنگ و آب و هوای بومی ویتنام پرداخته است.

به گزارش تکناک، در سال‌های اخیر، تلاش‌های فراوانی در جهت احیای فضای سبز در مناطق شهری ویتنام انجام شده است. یک نمونه جدید از طراحی استودیوی ساوا به تبدیل یک ساختمان تاریک و کپک‌زده به یک واحد پرنور و سبز می‌پردازد. این بازسازی از طریق استفاده از چیدمان عمودی از محفظه‌های بتونی صورت می‌گیرد.

این بازسازی در ساختمان سه طبقه نمایشگاه محصولات خانگی Thavi در شهر وین ویتنام، که در اوایل دهه 2000 ساخته شده بود، در حال انجام است. مشتری درخواست کرده است که برای ساختمان، نور طبیعی فراوان، فضای سبز بومی و نمای جذابی اضافه شود.

ساوا توضیح می‌دهد که در شهر وین، ساختمان‌ها به طور عادی بدون درنظر گرفتن رفاه و با عجله ساخته می‌شوند و یا به سادگی از الگوهای استعماری اروپایی پیروی می‌کنند. اما پیشنهاد ساوا یک تفسیر مدرن از معماری استوایی است که به دقت فرهنگ و آب و هوای بومی را در نظر می‌گیرد.

راه حل ساوا استفاده از محفظه های بتن مسلح (FRP) به عنوان نمای ساختمان است. این محفظه‌ها به صورت ماژول‌هایی طراحی شده‌اند که امکان ساخت سریعتر و با کیفیت بالاتر را فراهم می‌کنند. همچنین، اندازه‌های آنها به گونه‌ای بهینه شده است که حمل و نقل آسان با استفاده از کامیون‌های استاندارد در ویتنام امکان‌پذیر باشد.

این پروژه بازسازی یک راه پله و سقف مرکز ساختمان را به منظور ایجاد یک فضای دهلیز متناسب با یک نورگیر بزرگ، با نور طبیعی، در نظر دارد. راه پله فلزی منحنی زیبا جایگزین شده و اطراف آن با گیاهان و درختان جدید تزئین می‌شود. همچنین، نمادهای سبز در بخش‌های دیگر ساختمان و در سراسر فضای داخلی نیز استفاده خواهد شد.

با انجام این بازسازی، نماهای جلو و عقب ساختمان به نسبت دسترسی بیشتری به نور روز خواهند داشت. همچنین، سقف شیب دار قبلی حذف شده و یک تراس با یک کافه و فضای غذاخوری در فضای باز با محوطه‌های بتنی بیشتری برای رشد درختان و گیاهان ایجاد خواهد شد.

نمایشگاه Thavi برای ساخت و ساز در انتهای امسال آماده می‌شود، اگرچه هنوز درباره زمان تکمیل آن اطلاعاتی موجود نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.