بازطراحی نوار ابزار برنامه Gboard

برنامه Gboard صفحه کلید پیش‌فرض بسیاری از بهترین گوشی های اندرویدی است، بنابراین با تغییر و دریافت ویژگی‌های جدید، کل اکوسیستم اندروید را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برنامه Gboard صفحه کلید پیش‌فرض بسیاری از بهترین گوشی های اندرویدی است، بنابراین با تغییر و دریافت ویژگی‌های جدید، کل اکوسیستم اندروید را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش تکناک، گوگل بیش از یک ماه مشغول نوسازی نوار ابزار میانبر در صفحه کلید محبوب خود بوده‌است، و به نظر می رسد برای ارائه آماده باشد زیرا اکنون شروع به ارائه این باز طراحی به آزمایش کنندگان بتا کرده است.

پیش از این بازطراحی، با انتخاب نماد منوی سه نقطه گوشه سمت راست بالای صفحه‌کلید امکان سفارشی سازی دکمه‌های نوار ابزار دسترسی سریع Gboard، فراهم بود. اکنون این گزینه به لبه سمت چپ نوار منو منتقل شده و با دکمه‌ ای شامل چهار مربع با گوشه های گرد جایگزین شده است.

ویژگی های هیجان انگیز جدید با ضربه زدن روی دکمه منوی باز طراحی‌شده ظاهر می شوند. گزینه ایموجی و تغییر زبان پیش از این وجود نداشت و اکنون اضافه شده اند. اکنون می‌توان با کشیدن نماد گزینه‌ها به اطراف ترتیب نمایش آنها در منوی کشویی را تغییر داد، همچنین می‌توان موارد را به و از نوار ابزار دسترسی سریع، به منظور تغییر گزینه‌های نمایشی هنگام باز کردن کیبورد جابه‌جا کرد.

یکی دیگر از ترفندهای جالب امکان افزودن میانبر‌های دلخواه به‌جای استفاده از تنها چهار میانبر، در نوار ابزار دسترسی سریع است. بزرگترین تغییر شاید مربوط به دکمه جستجوی صوتی باشد. اکنون می توان نماد میکروفون را با یک ورودی سفارشی با کشیدن هر موردی به این قسمت، جایگزین کرد.

این به‌روزرسانی همچنین یک منوی جدید Privacy را به تنظیمات Gboard اضافه می‌کند. این منو شامل گزینه تنظیمات جدیدی نمی‌شود و در واقع، بیشتر شامل تنظیمات قدیمی پیشرفته می‌شود. اما داشتن یک ورودی اختصاصی برای دسترسی به داده های گوگل مفید است.

این ویژگی‌ها در آخرین به‌روزرسانی بتا Gboard، نسخه 12.6.06.491625702 مشاهده شده‌اند، اما به نظر می‌رسد از سمت سرور دسترسی به آن محدود شده است. شما می‌توانید با ضربه زدن روی دکمه Join در صفحه Gboard’s Play Store وارد کانال بتا شوید، یا می‌توانید نسخه جدید را از APKMirror دانلود و نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.