بازگشت دوباره رقبای شکست خورده ماسک با رسانه اجتماعی BLUESKY

رسانه اجتماعی BLUESKY

پس از ماه‌ها هرج و مرج، بالاخره ایلان ماسک توییتر را تصاحب کرد و در حال حاضر موفق شده است مسیر استراتژیک اصلی خود را اعلام کند.

به گزارش تکناک، بنابراین می توان گفت که داستان ماسک و توییتر به پایان رسیده است. اما طرف مقابل، جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر، چطور؟ معلوم است که او بیکار ننشسته است. دورسی یک آزمایش بتا جدید از یک پلتفرم رسانه اجتماعی به نام Bluesky راه اندازی کرده است.

BLUESKY قابل رقابت با سایر رسانه های اجتماعی

همانطور که در وب سایت Bluesky می خوانیم، آنها در حال حاضر به دنبال کاربرانی برای آزمایش بتای این شبکه اجتماعی هستند. دورسی گفت: هنگام آزمایش بتا، به تکرار مشخصات پروتکل ادامه می‌دهیم و جزئیات نحوه عملکرد آن را به اشتراک می‌گذاریم. وقتی آماده شد، به نسخه بتای باز می رویم و پیوندی را برای ثبت نام در لیست انتظار آزمایش بتا به اشتراک می گذاریم.

رسانه اجتماعی BLUESKY

digikala

در واقع، یکی از بنیانگذاران توییتر قرار است به زودی پلتفرم رسانه اجتماعی Bluesky را به طور رسمی راه اندازی کند. این پلتفرم رسانه اجتماعی Bluesky یک جایگزین عالی برای کسانی خواهد بود که معامله بین توییتر و ایلان ماسک را دوست ندارند. علاوه بر این، به غیر از توییتر، پلتفرم رسانه اجتماعی Bluesky نیز گزینه خوبی برای کسانی خواهد بود که فیس بوک و اینستاگرام را نیز دوست ندارند

در اواخر سال 2019، دورسی رسانه اجتماعی بلو اسکای را تأسیس کرد. دومی یک پلت فرم رسانه اجتماعی غیرمتمرکز در نظر گرفته می شود. به هر حال، در ابتدا، توییتر نیز سرمایه اولیه را برای Bluesky فراهم کرد.

رسانه اجتماعی بلو اسکای بر اساس “پروتکل AT” (پروتکل حمل و نقل معتبر) است. این یک شبکه اجتماعی فدرال جدید است که بسیاری از وب سایت ها آن را اجرا می کنند. این پروتکل به کاربران این امکان را می دهد که از بین ارائه دهندگان، افراد یا مشاغل برای میزبانی خود انتخاب کنند.

به عنوان یک شبکه غیرمتمرکز، پروتکل AT به طور مستقل عمل می کند. بنابراین، به خواسته های هیچ شرکتی بستگی ندارد. این استقلال از اطلاعات خصوصی کاربران محافظت می کند.

مرحله بعدی تست پروتکل AT است. رسانه اجتماعی BLUESKY توضیح داد که توسعه چنین پروتکل توزیع شده ای یک فرآیند دشوار است. همچنین، پس از راه اندازی شبکه، نیاز به هماهنگی بین چندین شریک دارد.آنها از جزییات شراکت اطلاعاتی منتشر نکرده اند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.