چگونه مخاطبین حذف شده در Gmail و Google Workspace را بازیابی کنیم؟

بازیابی مخاطبین در گوگل

اگر عمدا یا سهوا مخاطبین خود را در Gmail و Google Workspace حذف کرده اید خبر خوب این است که می توانید زمان را به عقب برگردانید و هرگونه تغییر یا حذف تصادفی در مخاطبین خود را لغو کنید.بازیابی مخاطبین در گوگل

به گزارش تکناک، در گذشته ای نه چندان دور، هنگام استفاده از تلفن های همراه، مخاطبین را تنها می‌شد روی سیم کارت یا مستقیماً روی تلفن ذخیره کرد که هر دو دارای معایبی بود.بازیابی مخاطبین در گوگل

اکثر سیم‌کارت‌ها به کاربر اجازه ذخیره تنها 200 تا 250 شماره را می‌داد که در صورت از دست رفتن خط، آن‌ها نیز از دست می‌رفتند. تلفن ها ظرفیت ذخیره سازی بیشتری تا 500 مخاطب را داشتند اما هنگام تغییر دستگاه فرآیند انتقال آن دردسرساز و نامرتب بود.بازیابی مخاطبین در گوگل

تلفن‌های هوشمند و حساب گوگل همه چیز را به‌سمت بهبود تغییر داده‌اند، زیرا حساب Gmail امکان ذخیره شماره‌های بی‌پایان و دسترسی به آنها در برنامه تماس را فراهم می‌کند. همچنین همه امکانات آن با فضای ابری همگام‌ می‌شود، بنابراین هیچ‌وقت کاربر نگران از دست دادن شماره‌ها صرفنظر از اتفاقاتی‌که برای تلفن فیزیکی یا سیم کارت می‌افتد، نخواهد بود.

نکته مثبت این است که اگر شماره ای به هر دلیلی حذف یا به اشتباه از لیست مخاطبین پاک شود، می توان همه را تا ظرف 30 روز، برگرداند. برای یادگیری نحوه بازیابی مخاطبین حذف شده در دستگاه خود ادامه مطلب را بخوانید.

فقط در صورت وجود یک حساب گوگل با همگام سازی مخاطبین روشن می توان مخاطبین را بازیابی کرد. این ویژگی به طور پیش فرض فعال است، اما اگر به صورت دستی خاموش شود، باید دوباره آن را فعال کرد.

با استفاده از برنامه Google Contacts، شماره های حذف شده در اندروید را بازیابی کنید

پیش از این، تنها امکان بازیابی مخاطبین از طریق نسخه وب برنامه تماس گوگل وجود داشت. این قابلیت اکنون به اپلیکیشن موبایل اضافه شده است. در اینجا نحوه استفاده از آن آمده است:

۱. برنامه Google Contacts را در تلفن اندروید خود باز کنید.

۲. روی نماد نمایه آن در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

۳. Contact app setting را انتخاب کنید.

۴. روی گزینه Undo changes در انتهای لیست بزنید. اگر با چندین حساب Gmail ( Email service developed by Google ) وارد شده اید، از شما خواسته می شود یک حساب کاربری را انتخاب کنید.

۵. حساب گوگل شامل مخاطبین مورد نظر برای بازیابی را انتخاب کنید.

۶. مدت زمان بازیابی مخاطبان جیمیل را انتخاب کنید. به عبارت دیگر، میزان بازگشت به عقب اقدامات گوگل را مشخص کنید. گزینه ها شامل 10 دقیقه، 1 ساعت، یک روز، یک هفته و مدت زمان سفارشی حداکثر تا یک ماه است.

۷.برای تکمیل فرآیند روی Confirm بزنید.

بازیابی مخاطبین در گوگل

پس از اتمام، بازیابی مخاطبین حذف شده را بررسی کنید.

با استفاده از برنامه تنظیمات گوشی، شماره‌های حذف شده در اندروید را بازیابی کنید

اکثر گوشی های اندرویدی با برنامه گوگل عرضه می شوند. با این حال، بسیاری از ویژگی های آن در تنظیمات گوشی قرار دارند و عملکرد بازیابی مخاطبین یکی از آنهاست. در اینجا نحوه استفاده از آن آمده است:

۱. برنامه Settings خود را باز کنید.

۲. Google را انتخاب کنید.

۳. Set up and restore را انتخاب کنید.

 

۴. Restore contacts را انتخاب کنید.

۵. روی Restore بزنید. از شما خواسته می شود رمز عبور تلفن خود را وارد کنید.

۶. رمز عبور خود را وارد کرده و روی دکمه آبی Confirm بزنید.

بازیابی مخاطبین حذف شده گوگل در برنامه وب

با این که بازیابی داده های ذخیره شده در برنامه اندروید Contacts اکنون ممکن است، این قابلیت همیشه در برنامه وب وجود داشته‌ و تغییر نکرده است. اگر صفحه نمایش بزرگتر را ترجیح می دهید، در اینجا نحوه بازیابی مخاطبین حذف شده Gmail ( سرویس ایمیل گوگل ) از طریق مرورگر آورده شده است:

۱. با مراجعه به https://contacts.google.com/، Google Contacts را در مرورگر خود باز کنید.

۲. روی نماد Setting در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

۳. Undo changes را انتخاب کنید.

۴. بازه زمانی بازیابی را انتخاب کنید. امکان انتخاب از 10 دقیقه تا 30 روز وجود دارد.

بازیابی مخاطبین حذف شده در گوگل

۵. روی Undo کلیک کنید.

بازیابی مخاطبین حذف شده در گوگل

پیامی در پایین صفحه با متن « فهرست مخاطبین شما به تاریخ انتخابی بازیابی می‌شود» مشاهده خواهید کرد. با این حال، شماره های ذخیره شده پس از آن تاریخ، حذف خواهد شد. بنابراین برای حصول اطمینان پیش از بازیابی مخاطبین قدیمی و حذف شده، از مخاطبین فعلی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

نمی توان مخاطبین بیش از 30 روز حذف شده را بازیابی کرد. این به دلیل حذف کامل شماره های منتقل شده به trash پس از یک ماه است. به همین ترتیب، تخلیه مستقیم trash قبل از 30 روز باعث عدم وجود امکان بازیابی داده ها می‌شود.

استفاده از هر روشی برای بازیابی تمام مخاطبین زمان می‌برد. بنابراین اگر فوراً متوجه تغییری نشدید، کمی تامل کنید. همچنین، لازم نیست نگران مخاطبین تکراری باشید، زیرا گوگل فقط شماره هایی که از لیست مخاطبین ذخیره شده، حذف شده است را بازیابی می کند. علاوه بر این، داده های بازیابی شده با حساب گوگل شما و سایر دستگاه های متصل همگام می شوند.

اگر سریع اقدام کنید هنوز امید وجود دارد

با Google Contacts، همه چیز با سرعت انجام می‌شود. اگر وارد حساب کاربری خود شده باشید و از مخاطبین در حساب گوگل خود نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید و بازیابی یک ماه گذشته را شروع کنید، موفقیت تقریباً تضمین شده است. اگر آدرس یا رمز عبور خود را فراموش کردید و نمی توانید به حساب گوگل خود دسترسی پیدا کنید، ممکن است لازم باشد آن را نیز بازیابی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.