جزئیاتی درباره توسعه مداوم بازی Halo Infinite و همکاری 343 Industries با استودیوها در یک سند طراحی منتشر شده است.
به گزارش تکناک، بهطور خاص، این سند مربوط به خلق کات سین های سینماتیکی داستانی بازی است.
ابتدا این سند توسط منتشر کننده معروف Halo با نام Bathrobe Spartan در توییتر به نمایش گذاشته شد و به عنوان یک راهنما برای توسعهدهندگانی که در کنار کارکنان 343 Industries، بر روی محتوای داستانی خدمات زنده Halo Infinite کار میکنند، قرار داده شده است.
این سند شامل یک مرور جامع از توسعه صحنههای سینماتیکی است، از جمله فرآیندها، اندازه و نقش تیمها، اهداف، نقطههای عطف، یک واژهنامه اصطلاحات و زمانبندی تقریبی لازم برای ساخت یک برش سینماتیکی است.
یکی از بزرگترین اطلاعات موجود در راهنمایی، مسئولیتهای 343 و استودیوهای شریکش در طول همکاری است. در حالی که یک سینماتیک جدید در حال توسعه است، مسئولیتهای 343 شامل نوشتن اسکریپت، ترکیب کردن صدا و موسیقی، تنظیم سطح و شاخه، مهندسی و پشتیبانی ساخت، پشتیبانی از ابزارهای مختلف “Discipline” (نورپردازی، افکتها، انیمیشن و غیره)، بازخورد خلاقانه و تست عملکرد SKU میباشد.
در عین حال، شریکها مسئولیت کارگردانی سینماتیک، کار موشن کپ، انیمیشن، نورپردازی، افکتها، هندسه و ایجاد شخصیت، rigging اشیاء و شخصیت، ایجاد و پیادهسازی UI و برطرف کردن اشکالات را برعهده دارند.
با هدف کاهش هزینه ها و فرآیند توسعه، 343 Industries به دنبال برون سپاری تولید محتوای بازی Halo Infinite است. در بررسی ها، این سند محرمانه مخصوص استودیوهای شریک در اختیار ما قرار گرفت.
این سند همچنین بر شش ستون کلیدی رویکرد 343 به روایت داستان در بازی Halo تأکید میکند که شامل تنوع، همبستگی، شگفتی، ماجراجویی، اجتماع و معنا است. علاوه بر این، این سند بر سبک “نمایش تئاتر” صحنههای سینماتیکی بازی Halo Infinite تأکید دارد که در آن نورها به طور معمول کم میشوند و صحنه به صورت مستقیم بر روی شخصیتها، گفتار و زبان بدن آنها تمرکز دارد. سپس در پایان صحنه، نور خانه دوباره روشن میشود تا به بازیکنان اعلام کند که به زودی کنترل شخصیتشان را باز خواهند گرفت.
343 این را “تمایز بین داستان بازی و داستان بازیکن” مینامد.از ابتدا تا انتهای راهنمایی نشان میدهد که برای یک “تیم خیلی کوچک”، سینماتیک حدود ۲۴ هفته زمان لازم دارد تا کامل شود، با این حال این زمانبندی از خلق یک برشسینماتیک از اول گرفته شده است. در صورتی که محیط صحنه قبلاً ساخته شده باشد یا شخصیتها قبلاً مدل شده و ریگ شده باشند، طول توسعه به طور قابل توجهی کاهش مییابد.
در نهایت اگر واقعی باشد این سند طراحی منتشر شده، یک نگاه جالب به اینکه 343 چگونه برشهای سینماتیکی Halo Infinite را تولید کرده است و همچنین چگونه با شرکای خود در آینده همکاری خواهد کرد، فراهم می کند.
به ویژه ، Matt Booty، رئیس Xbox Game Studios، در مصاحبه اخیر گفت: “تیمی که ما را به اینجا رسانده است، احتمالاً تیمی نیست که ما را به جلو هدایت خواهد کرد.” و نشان داد که در آینده استودیوهای بیشتری ممکن است با 343 Industries همکاری کنند. بنابراین، سایر جنبه های توسعه خدمات زنده بازی Halo Infinite ممکن است به توسعه دهندگان دیگری منتقل شود.
در اوایل امسال، ۱۰ هزار کاهش شغل مایکروسافت تأثیر مستقیم بر تعداد قابل توجهی از کارکنان 343 داشت. چند ماه پس از آن، رئیس بخش خلاقیت، جوزف استاتن از Xbox جدا شد و مدیریت فرنچایز Halo، فرانک اوکانر، کمتر از یک هفته بعد از آن خداحافظی کرد. Pierre Hintze، رهبر تیمی که مجموعه Halo: The Master Chief را پس از راه اندازی آن در سال 2014 اصلاح و بهبود بخشید، اکنون به عنوان مدیر استودیو 343 خدمت می کند.
کمپین بازی Halo Infinite با هر سطحی از خدمات Xbox Game Pass مایکروسافت در دسترس است و قابلیت چند نفره آن برای Xbox و کامپیوترهای شخصی با سیستم عامل ویندوز، رایگان است. فصل چهارم Halo Infinite برای منتشر شدن در تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۲۳ برنامهریزی شده است و حالت بازی Infection ، موارد جدید Sandbox و موارد دیگری را به تجربه چند نفره آن اضافه خواهد کرد.
با وجود مشکلاتی که وجود دارد، بازی Halo Infinite بسیار خوب است. بازی چند نفره اصلی آن لذت بخش است و از آنجایی که رایگان است، هیچ مانعی برای ورود به بازی وجود ندارد.