با این ترفند حال خودتان را در مهمانی‌ها بهتر کنید

تحقیقات جدید نشان می دهد که تلاش هدفمند برای شناخت رویدادها و دستاوردهای مثبت زندگی در حین مهمانی ها و جشن ها باعث می شود احساس حمایت اجتماعی به وجود آید.

به گزارش تکناک، یک تحقیق که به صورت آنلاین در مجله سیاست و بازاریابی عمومی منتشر شده است،نشان می‌دهد که جشن‌هایی با این سه ویژگی یعنی: گردهمایی اجتماعی، خوردن یا نوشیدن،و تاکید بر یک رویداد مثبت زندگی،حمایت اجتماعی را افزایش می‌دهد.

بر اساس تحقیقات قبلی این باور وجود دارد که شما یک گروه دوستانه دارید که در صورت بروز اتفاقات منفی زندگی در آینده،در کنار شما خواهند بود.این باور با پیامدهای سلامتی و رفاه، از جمله افزایش طول عمر و کاهش اضطراب و افسردگی مرتبط است.

کلی گولو وایت،استادیار دانشکده بازرگانی دانشگاه ایندیانا و یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: بسیاری از جشن‌ها شامل دو ویژگی است، خوردن و آشامیدن در حین دور هم جمع شدن.

افزودن ویژگی سوم یعنی تلاش هدفمند برای شناخت دستاوردهای مثبت دیگران، بسیار مهم است.به عنوان مثال،زمانی را برای تبریک گفتن به کسی برای قبولی در دانشگاه مورد علاقه اش یا یک پروژه کاری که به خوبی پیش رفته است،یا یک پیشنهاد شغلی جدید، اختصاص دهید.این کار باعث می شود حال شما و تمام افراد حاضر در جشن،خیلی خوب شود.

digikala

وایت و همکارانش،از جمله استادان دانیل بریک از دانشگاه کنتیکت،و جیمز بتمن،تانیا چارتراند و گاوان فیتزسیمون از دانشگاه دوک،از آزمایش‌های رفتاری برای بررسی هزاران شرکت‌کننده در طول چندین سال استفاده کردند.

این تحقیقات نشان داد که حتی اگر مهمانی ها بصورت مجازی برگزار شوند ولی همه غذا و نوشیدنی داشته باشند و همه افراد حاضر در مهمانی یک اتفاق مثبت را جشن بگیرند،همه اینها باعث می شود که حمایت اجتماعی افراد بازهم افزایش پیدا کند و همانطور که مهمانی واقعی حال افراد را خوب می کرد،این مهمانی مجازی نیز به افراد حس خوبی داد.

همچنین این تحقیق برای مدیران بازاریابی یا هر کسی که به دنبال جذب سرمایه برای یک هدف خوب است،پیامدهایی داشت.

دانیل بریک،استادیار بازاریابی در دانشگاه کانکتیکات و یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: ما متوجه شدیم که وقتی مردم بعد از یک جشن احساس می‌کنند از نظر اجتماعی حمایت می‌شوند،بیشتر اجتماعی می شوند و بیشتر مایلند که وقت خود را به صورت داوطلبانه به مسائل اجتماعی یا به یک هدف خاص،اختصاص دهند.

الان زمان مناسبی برای شرکت‌های بازاریابی است چون تقریباً در این زمان بسیاری از مردم رویدادهای مثبت زندگی را جشن می‌گیرند،مانند تعطیلات یا فارغ‌التحصیلی.

محققان خاطرنشان می‌کنند که میزبانی جشن‌هایی که حمایت اجتماعی احتمالی را افزایش می‌دهند،می‌تواند به ویژه در مکان‌هایی که افراد در آن بیشتر در معرض خطر تنهایی و انزوا هستند،مانند خانه‌های سالمندان یا مراکز اجتماعی،مفید باشد.

آنها همچنین به اهمیت درک مزایای این جشن‌ها برای قانونگذارانی که به دنبال اجرای مقررات یا اقداماتی هستند که می‌توانند بر گردهمایی های اجتماعی،مانند قرنطینه‌های COVID تأثیر بگذارند تا از پیامدهای منفی برای سلامت روان جلوگیری کنند. آنها توصیه می کنند که اگر قانونگذارن نیاز به برگزاری جشن های مجازی دارند،باید با نوعی بهره برداری و علامت گذاری یک رویداد مثبت زندگی این جشن را برگزار کنند تا مردم آن را با احساس اجتماعی بودن ترک کنند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.