با این هواپیمای هیبریدی می توانید به آن سوی کره زمین بروید

رنجر بال های خود را مانند شاتل دارث ویدر برای عملیات هلی کوپتر به داخل جمع می کند

شرکت Aura Aerospace با ارائه یک رویکرد جدید اعجاب انگیز هواپیمای هیبریدی بین قاره‌ای را ساخته است که می‌تواند نیمی از کره زمین را بپیماید.

به گزارش تک ناک، این هواپیمای پنج نفره زمانی که جمع می شود شبیه شاتل Darth Vader به نظر می رسد، اما قرار است با قابلیت برخاست و فرود عمودی از بالای پشت بام بیشتر از هر هواپیمای معمولی پرواز کند،

اینکه Aura دقیقاً چگونه این کار را انجام میدهد، بسیار ساده است. برخاست و فرود عمودی با استفاده از یک سیستم کوادکوپتر هم محور، با هشت پایه که هر کدام دارای دو ملخ 70 اینچی (178 سانتی متری) که در جلو و عقب بال اصلی به صورت معلق قرار می گیرند انجام می شود.

این سیستم شما را سوار و پیاده می‌کند و هنگامی که در هوا هستید و بال به عرض کامل 23 متری خود باز می‌شود، یک جفت موتور جت توربوفن برای ایجاد نیروی رانش به جلو وارد عمل می‌شوند.

در زمان پرواز کروز پرنده به طور کامل توسط بال ها پشتیبانی می شود، ملخ ها به آرامی متوقف می شوند و با محافظ های خود در یک ردیف قرار می گیرند و پانتون های جمع شونده کمی بیرون می آیند تا برای حداقل رساندن کشش روی آنها را بپوشانند.

زمانی که اجزا هواپیما به این ترتیب جمع شده اند، رنجر آزاد است تا به سرعت 820 کیلومتر در ساعت (0.66 ماخ) برسد، که کمی کندتر از بسیاری از هواپیماهای مسافربری است زیرا این پرنده در ارتفاع پایین تر نسبت به سایر هواپیماهای مسافر بری پرولز می کند یعنی ارتفاع 3050 متر به جای ارتفاع  9150 متر.

با مخازن پر از سوخت هوانوردی پایدار، Aura می گوید که رنجر قادر به برد 18 هزار کیلومتر یا 22 ساعت پرواز بی وقفه است. برای مقایسه، یک ایرباس A380 معمولی حداکثر حدود 14،800 کیلومتر می تواند پرواز کند. رنجر قول می‌دهد که شما را از بالای ساختمانی در شهر نیویورک تا وسط آدلاید، استرالیا، ببرد و می‌تواند به راحتی روی باند فرود جایی که مناسب است فرود بیاید.

خوشبختانه، کابین پنج صندلی دارای یک آشپزخانه و توالت کوچک برای خدمت رسانی بهتر به کسانی که قصد دارند برای چنین مسافت های طولانی با این هواپیما پرواز کنند دارد. احتمالاً دریچه ای برای ورود و خروج نیز خواهد داشت، اگرچه موقعیت دقیق آن در بدنه هواپیما از رندرهای اولیه مشخص نیست.

رنجر از فناوری eVTOL استفاده می‌کند، اما از نظر مفهومی به یک جت تجاری دوربرد بسیار نزدیکتر است تا یک تاکسی هوایی. طرح مفهومی این پروژه توجیه پذیر به نظر می رسد. احتمالاً پنج صندلی برای بسیاری از سفرهای کاری کافی است و ثروتمندان ممکن است به جای پرداختن هزینه یک شاتل Darth Vader از این راهپیمایی خصوصی و بین قاره‌ای با قابلیت برخواست و نشست از پشت بام خوشحال شوند. مطمئناً آنها را از هیاهوی فرودگاه های شلوغ دور نگه می دارد، علاوه بر این زمان صرفه جویی در رفت و آمد به فرودگاه و بازگشت ممکن است با سرعت اندکی کمتر رنجر جبران شود.

Ranger ایده جالبی است، و ممکن است درجه خاصی از راحتی بیشتری را برای زندگی تعداد بسیار کمی از افراد بسیار ثروتمند به ارمغان بیاورد. اما اتکای آن به سوخت هوانوردی، اعم از اینکه پایدار باشد یا نباشد، به این معنی است که روزهای زیادی برای عملی کردن این طرح پیش رو است و بین این رندرها و تولید تجاری که دارای گواهی FAA باشد مسیر طولانی، طاقت فرسا و پر هزینه ای وجود دارد. ما دوست داریم به زودی یک پرواز را در مقیاس کامل ببینیم و اطلاعات بیشتری از آن به دست بیاوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.