با این پیراهن لمسی بازی ویدیویی را احساس کنید

با این پیراهن لمسی بازی ویدیویی را احساس کنید

اگر واقعاً بتوانید تمام هیجانات یک بازی ویدیویی را احساس کنید، چه می‌شد؟ این چیزی است که پیراهن لمسی OWO که در نمایشگاه  امسال CES 2023 به نمایش گذاشته شد، به شما اجازه انجام آن را می دهد.

به گزارش تکناک، صفحه CES این اختراع می‌گوید: بر خلاف سایر لمسی‌ها که از ارتعاش برای بازتولید یک حس استفاده می‌کنند، OWO تنها شرکتی است که می‌تواند بی‌نهایت احساسات فیزیکی واقعی را بازتولید کند و از آنجایی که هر بدن متفاوت است، می‌توانید احساسات را کالیبره کنید تا تجربه خود را منحصر به فرد کنید.

عملکرد بر اساس ریزحس ها(microsensations) 

در قسمت زیربنای این فناوری، ریزحس‌ها وجود دارند، که کوچک‌ترین واحدی هستند که می‌توانید کالیبره کنید. هر احساس تولید شده از یک یا چند ریزحس تشکیل شده است. در صفحه CES آمده است: یک تیراندازی از سه ریز حس تشکیل شده است: زخم ورودی، زخم خروجی و خونریزی.

با الگوریتم خود ما می توانیم بی نهایت حس مختلف ایجاد کنیم. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که یک حس را تصور کنیم و پارامترهای موج را اصلاح کنیم.

این پیراهن دارای برنامه ای است که آمار کاربران را ذخیره می کند تا کالیبراسیون به طور خودکار با هر بار بازی به صورت سفارشی انجام شود و شدت را می توان در هر زمان تغییر داد.

سیستم لمسی OWO به کاربر این امکان را می دهد تا در 10 ناحیه مختلف بالاتنه از جمله بازوها احساس کند. علاوه بر این، بی سیم است، به این معنی که کاربران می توانند آزادانه حرکت کنند.

از یک لایکرای منعطف ساخته شده است که امکان سفارشی سازی برای انواع اندازه ها و شکل های بدن را فراهم می کند و دارای باتری بادوام است.

OWO توسط خوزه فوئرتس اختراع شد، کسی که به دنبال ادغام لذت درک هیجانات بازی با فناوری تناسب اندام بود.

در سال 2015، خوزه Wiemspro را تاسیس کرد، یک شرکت پیشرفته که از تحریک الکترو عضلانی تمام بدن (EMS) برای تناسب اندام استفاده می کند.

فناوری احساسات

خوزه سپس دانش فن‌آوری Wiemspro و موفقیت بین‌المللی آن را ترکیب کرد و از آنها به عنوان کاتالیزوری برای راه‌اندازی OWO در سال 2019 استفاده کرد. تیم مهندسان او برای طراحی، توسعه و در نهایت حق اختراع یک فناوری بازی مبتکرانه به نام SensationsTechnology سخت کار کرده‌اند. این تکنولوژی امکان ایجاد بی نهایت حس را در فناوری پوشیدنی لمسی OWO فراهم می کند.

در ترکیب با برنامه OWO و OWO Skin، این توسعه قادر به ایجاد یک تجربه بازی واقعاً همه جانبه بر خلاف سایرین بوده است.

اگرچه این فناوری در حال حاضر فقط برای بازی استفاده می شود، اما می توانیم شاهد اعمال آن در سایر برنامه های کاربردی تر باشیم. به عنوان مثال در آگوست 2020، دانشجویان دانشگاه هاروارد یک دستگاه پوشیدنی برای افراد کم بینا و نا بینا ساختند تا راحت تر حرکت کنند.

همانند فناوری OWO، دانشجویان از سطوح پیشرفته‌ای از فناوری بینایی رایانه ای و روباتیک نرم استفاده کردند که به دوربین گوشی هوشمند کاربر متصل می‌شود، دوربینی که زیر گردن او روی لباس پوشیدنی جلیقه‌مانند قرار می‌گیرد.

اساساً، دوربین به کاربر می‌گوید که اشیاء کجا هستند، و سپس این اطلاعات به جلیقه تحویل داده می‌شود که برای ارائه بازخورد لمسی باد می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram