با جدیدترین ابرخودرو استون مارتین آشنا شوید

رونمایی از DB12 جدید استون مارتین در یک مهمانی در کوت دازور ، اشتیاق بسیار زیادی را در میان بازدید کنندگان این ابر خودرو برانگیخت.

به گزارش تکناک، در یکی از معرفی‌های کمتر متعارف خودروهای اخیر، استون مارتین DB12 در یک رویداد در هتل معروفdu  Cap-Eden-Rocرونمایی شد. این مهمانی نقطه عطف اجتماعی جشنواره بین‌المللی فیلم کن بود و چهره‌های سرشناس دنیای سرگرمی، هنر و مد در آن حضور داشتند.

این خودروساز سنتی، سابقه 34 ساله خوبی داشت تا اینکه بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم با ورشکستگی روبرو شد. در سال 1947، تاجر دیوید براون، نام تجاری و دارایی های آن را تنها به مبلغ 52،500 پوند خرید و شروع به استفاده از جادوی بازاریابی و مالی کرد.

براون موفقیت را در همه زمینه ها به ارمغان آورد، با مجموعه ای از سریع ترین خودروهای جاده ای جهان (DB4، DB4 GT و DB4 GT زاگاتو مقام قهرمانی را از مرسدس بنز 300 SL Gullwing پس گرفت و در پیست های مسابقه ای رویدادهای مهم برنده شد. زمانی که قرارداد فروش فیلم به یک پدیده جهانی تبدیل شد، براون با خوش اقبالی برند را به یک ستاره دنباله دار در عالم سینما تبدیل کرد.

مامور مخفی 007، جیمز باند، در دهه 1960 تبدیل به یک موفقیت در سینما شد و با بازی در کنار شان کانری، آستون مارتین DB5 مجهز به فناوری و ابزارآلات او بود.

بسیاری معتقدند که DB5 نقره ای پس از گذشت 60 سال هنوز هم مشهورترین خودروی جهان است و علیرغم مشکلاتی که در این راه وجود داشت، اتحادیه برند AM-Bond همچنان در حال پرداخت سود سهام به هر دو طرف است. برنامه شخصی سازی سفارشی استون مارتین اکنون به یاد نام استاد تکنولوژی معروف باند Q نامیده می شود.

براون برند استون مارتین را به استعاره ای ممتاز برای کیفیت با اعتباری مشابه رولزرویس ارتقا داد. او شرکت را وارد سهام بازار بورس لندن کرد و با رابطه تجاری با گروه مرسدس بنز این برند را از نظر فنی و مالی قوی کرد. مرسدس بنز همچنان در این شرکت سهام دارد و تمام موتورهای مورد استفاده در خودروهای استون مارتین را تامین می کند.

رنسانس دوم استون مارتین با ورود سرمایه گذار لارنس استرول در ژانویه 2020 آغاز شد. ما قبلاً در مورد استرول در نیواطلس زمانی که  33 شخص دارنده ارزشمندترین خودروی جهان، یعنی فراری 250 GTO را بررسی کردیم نوشته بودیم. در آن زمان (اواسط سال 2018)، لنس پسر لارنس استرول در دومین فصل حضور خود در فرمول 1 بود و در این مسابقات به مقام قهرمانی رسید.

لنس همچنین قهرمان F4 ایتالیا در سال 2014، قهرمان سری مسابقات تویوتا در سال 2015 و قهرمان فرمول 3 اروپا در سال 2016 FIA بود. بنابراین اگرچه پول لارنس تضمین کرده است که لنس بهترین خودروها را دارد، در این سطح جایی برای پنهان شدن وجود ندارد، زیرا شما نمی‌توانید استعداد بخرید، و او بدون شک آن را دارد.

استرول از آن زمان فراری 250 GTO را که به مدت 25 سال در اختیار داشت فروخته است، اما همچنان یکی از بهترین مجموعه های خودروی روی کره زمین را دارد، با تمام خودروهای نمادینی که ممکن است انتظار داشته باشید: فراری TR، GT 250 SWB، P3/4، انزو، F50، 288 GTO و مک لارن F1. این اتومبیل ها حداقل 250 میلیون دلار قیمت دارند. او زمانی فقط قایق بادبانی 200 میلیون دلاری خود را فروخت تا بتواند قایق بزرگتر بسازد و این همه به لطف توانایی مادام العمر او در جذب مارک ها و پرورش آنها به بلوغ مالی است، ابتدا در زادگاهش. کانادا، سپس در صحنه جهانی.

انواع برندهایی مانند تامی هایلفیگر، پیر کاردین، پولو رالف لورن، مایکل کورس و آسپری و گارارد، از اهمیت ویژه ای برخوردارند. به طور خلاصه، لارنس استرول سابقه ای باورنکردنی در ایجاد اپیدمی دارد.

از این رو، زمانی که لارنس شروع به ملاقات با تمام اینفلوئنسرهای لازم برای ردیابی سریع پسرش در فرمول یک کرد، یک نقشه حیله‌گرانه شکل گرفت. در آگوست 2018 او کنسرسیومی از سرمایه گذاران را رهبری کرد که تیم فرمول یک فورس ایندیا را خریداری کردند و نام آن را به تیم Racing Point F1 برای سال 2019 تغییر دادند.

در ژانویه 2020، استرول کنسرسیوم دیگری را رهبری کرد تا کنترلی در استون مارتین داشته باشد و رئیس استون مارتین لاگوندا شد. او در سال 2021 تیم فرمول یک خود را به استون مارتین تغییر نام داد و بلافاصله قهرمان چهار باره جهان سباستین فتل را به عنوان شریک پسر لنس در وظایف رانندگی استخدام کرد.

با بازنشستگی فتل در پایان سال 2022 و شروع به نشان دادن سرعت خودروی فرمول یک، استرول با فرناندو آلونسو قهرمان دو دوره جهان قرارداد امضا کرد.

آلونسو به طرز اهریمنی خوش تیپ و جذاب است و از زمانی که عناوین متوالی خود را به دست آورد، توسط افراد آشنا به عنوان یکی از سریع ترین رانندگان در شبکه برای تمام دهه در نظر گرفته شده بود. فقط چند ماشین رقابتی در فرمول 1 وجود دارد و او چند انتخاب بد انجام داده است ولی این بار به نظر می رسد که یک بار دیگر از یک برنده حمایت کرده است.

در تست های پیش فصل در اوایل سال جاری، ماشین فرمول 1 استون مارتین جهشی کوانتومی در رقابت داشت و در سه ماه اول فصل، همه چیز به خوبی پیش می رود.

در مسابقات قهرمانی ، آلونسو اکنون در جایگاه سوم قرار دارد و در روزهای پس از عرضه دیدنی DB12 در کن، او در گرندپری موناکو، پربیننده ترین مسابقه در تقویم فرمول یک، دوم شد.

استون مارتین جدا از اینکه بار دیگر در خط مقدم پیشتازترین مسابقات سرعت جهان قرار دارد، در دو مسابقه از سه مسابقه 24 ساعته اخیر لمانز، پیروز شده است. جالب‌تر این واقعیت است که استرول به نوعی توانست هوندا را از بازنشستگی F1 خود منصرف کند و یک شراکت ساخت موتور برای آینده ایجاد کرده است. او از اینکه در رده دومی نزدیک به ردبول قرار دارد راضی نیست.

مهمتر از همه، خودروهایی که از استون مارتین می آیند به نظر می رسد که به همان سرعتی که رقابت F1 این تیم است، پیشرفت می کنند. فایده ای ندارد که ما مشخصات DB12 را در اینجا بازگردانیم زیرا آنها به صورت رایگان در دسترس هستند و ما آن را رانندگی نکرده ایم. اجزای تکنولوژیکی همه فراتر از انتقاد به نظر می رسند، استایل بسیار عالی است و درست همانطور که فرناندو آلونسو هنگام آمدن لارنس استرول ارزیابی کرد. او در هر کاری که انجام می دهد شانس قطعی موفقیت دارد.

 

asdasd

 

اکوسیستم خودروی متصل کاملاً جدید DB12 از سه عنصر کلیدی استفاده می کند.  DB12، برنامه استون مارتین و سرورهای داده ایمن استون مارتین. این سه عنصر از طریق شبکه‌های تلفن همراه 4G LTE / GSM رومینگ جهانی از طریق سیم‌کارت الکترونیکی تعبیه‌شده در هر DB12 که توسط استون مارتین تهیه و تامین می‌شود، به هم متصل می‌شوند. از خریداران DB12 دعوت می شود تا در برنامه جدید استون مارتین ثبت نام کنند و شناسه AML منحصر به فرد خود را ایجاد کنند. این برنامه که در iOS و Android موجود است، امکان تعامل، کنترل و بازخورد یکپارچه به خودرو و از طریق دستگاه شخصی شما را می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.