با جدیدترین خودروی هیبریدی لامبورگینی آشنا شوید

لامبورگینی یک خودروی هیبریدی قدرتمند را به چرخه تولید منظم خود اضافه کرده و آونتادور را با Revuelto که یک خودروی قوی با چشم‌های LED نافذ و کامپوزیت‌های کربنی در سراسر آن است، جایگزین کرده است.

به گزارش تکناک، مطمئناً، لامبورگینی Revuelto هنوز هم موتور V12 عضلانی دارد، اما با پیشرانه هیبریدی سه موتوره برای ارائه بیش از 1000 اسب بخار نیز تجهیز شده است. Revuelto همچنین دارای سیستم چهارچرخ محرک و امکان رانندگی تمام الکتریکی در شهر است.

لامبورگینی نزدیک به یک دهه است که از زمان طرح مفهومی شیک Asterion در سال 2014، با برقی‌سازی بازی می‌کند. اخیراً، سری های محدودی از مدل های Sián FKP 37 و رودستر با ابرخازن تقویت شده عرضه شد. اکنون

لامبورگینی هیچ برنامه فوری ای برای کنار گذاشتن سنت غنی موتورهای V12 خود که به اولین خودروی آنها یعنی 350GT برمی گردد، ندارد. در واقع، این سبک سبک‌ترین و قوی‌ترین موتور 12 سیلندر تا به حال ساخته شده را به Revuelto می‌دهد. موتور6.5 لیتری V12 جدید با نام L545 آزادانه و به‌طور طبیعی زیر پوشش شفاف تنفس می‌کند. گیربکس دوکلاچه هشت سرعته جدید در پشت موتور V12 قرار دارد تا فضایی را برای یک باتری لیتیوم یونی 3.8 کیلووات ساعتی که مسئول اجرای سه موتور الکتریکی است، آزاد کند.

در مورد قسمت الکتریکی بسته، یک موتور شار شعاعی منفرد در جعبه دنده ادغام می شود تا به V12 بپیوندد و گشتاور را به چرخ های عقب منتقل کند. واحدهای شار محوری دوقلو 148 اسب بخاری (110 کیلووات) در جلو نیز قابلیت‌های تمام چرخ محرک را با بردار گشتاور ارائه می‌دهند و همچنین می‌توانند به طور کامل کنترل را به دست گیرند. اگرچه ما روی مسافت پیموده شده بدون آلایندگی برای یک سفر طولانی حساب نمی کنیم.

موتور V12 814 اسب بخاری (599 کیلووات، در 9250 دور در دقیقه) نباید به این همه کمک نیاز داشته باشد، اما زمانی که این موتور الکتریکی سه گانه این کار را انجام می دهد، می تواند قدرت را در دورهای پایین افزایش دهد و مجموع خروجی را تا 1001 اسب بخار (736 کیلووات) برساند. این به Revuelto کمک می‌کند تا در ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و توانایی ادامه شتاب به جلو تا رسیدن به حداکثر سرعت کمی بیش از ۲۱۷ مایل در ساعت (۳۵۰ کیلومتر در ساعت) را دارد.

باتری در 30 دقیقه با استفاده از شارژر 7 کیلوواتی یا حتی سریع‌تر از طریق ترمز احیاکننده چرخ‌های جلو یا شارژ با موتور V12 از طریق ژنراتور یکپارچه گیربکس شارژ می‌شود. لامبورگینی می‌گوید شارژ با استفاده از موتورV12 تنها شش دقیقه طول می‌کشد و این اطمینان را می‌دهد که شارژ را برای رانندگان حفظ کند.

لامبورگینی 37 پوند (17 کیلوگرم) از وزن موتور V12 را در مقایسه با آونتادور کاهش می دهد و به تلاش های سبک وزن خود با بارگیری کامپوزیت در ساخت خودرو ادامه می دهد. شاسی خودرو، چیزی که لامبورگینی آن را ” mono fuselage” می نامد، یک شاسی الهام گرفته از صنعت هوانوردی است که در واقع یک شاسی یکپارچه فیبر کربن میباشد که قسمت جلویی آن از کامپوزیت های فیبر مصنوعی الیاف کوتاه ساخته شده است.

لامبورگینی می‌گوید ساختار جدید شاسی لامبورگینی Revuelto باعث کاهش وزن 10 درصدی نسبت به شاسی آونتادور می‌شود و در عین حال صلبیت پیچشی و دینامیک رانندگی را بهبود می‌بخشد. همچنین توضیح می دهد که ساختار جلوی تمام فیبر کربنی در مقایسه با قاب جلوی آلومینیومی آونتادور، جذب انرژی را در هنگام ضربه دو برابر می کند.

در این مدل جدید از فیبر کربن بیشتری استفاده شده است. لامبورگینی Revuelto از کامپوزیت های کربنی در بسیاری از اجزای بدنه، از سقف و کاپوت گرفته تا اسپلیتر های جلو استفاده می کند.

لامبورگینی Revueltoبلافاصله به عنوان آخرین پرچمدار لامبورگینی شناخته می شود. دیلایت های های Y شکل آن از سری Sián گرفته شده اند، اما کشیده می شوند و به نظر می رسد احساس خشم و اراده را در طراحی خودرو افزایش می دهد. این فرم ها در عقب خودرو جایی که دو اگزوز شش ضلعی از وسط چراغ های عقب بیرون می‌آیند نیز منعکس شده‌اند.

طراحی بدنه لامبورگینی Revuelto به گونه ای است که زیبایی روان و براق را حفظ می کند که خودروی ایتالیایی به آن معروف است. باله عقب برای تنظیم موقعیت استفاده می‌شود و هوای هدایت شده از سقف را برای سازش مناسب بین نیروی رو به پایین و نیروی کشش برای ورودی‌ها و شرایط رانندگی هدایت می‌کند. راننده همچنین می تواند باله را مستقیماً با استفاده از یکی از چهار روتور نصب شده بر روی فرمان تنظیم کند. روتورهای دیگر ارتفاع سیستم بالابر را کنترل می کنند و 13 حالت رانندگی ایجاد می کنند.

سیستم‌های دیگری که عملکرد لامبورگینی Revuelto را افزایش می‌دهند عبارتند از سیستم تعلیق جناغی نیمه فعال که همزمان با آیرودینامیک فعال عمل می‌کند، فرمان چرخ‌های عقب و سیستم ترمز با سرامیک کربنی با طراحی مجدد با کالیپرهای جلوی 10 پیستونی و عقب چهار پیستونی.

کابین به راننده و مسافر اجازه می دهد تا با استفاده از ترکیبی از ابزارهای دیجیتال 12.3 اینچی و نمایشگر نازک 9.1 اینچی داشبورد سمت سرنشین، معیارهای سواری را مشاهده کنند. بین این دو صفحه نمایشگر 8.4 اینچی مرکز اطلاعات سرگرمی قرار دارد و هر سه صفحه نمایش HMI توسط یک “مغز” مرکزی به هم گره خورده اند. راننده و مسافر می توانند به سرعت گزینه ها را به اطراف بکشند تا اطلاعات نمایش داده شده را شخصی کنند.

سایر ویژگی‌ها شامل کنترل صوتی آمازون الکسا، ناوبری با ترافیک و اطلاعات نقطه شارژ هم‌زمان، برنامه یونیکا  کمک اضطراری و جاده‌ای، ردیابی خودرو با ارتباطات امنیتی خودکار، و به‌روزرسانی‌های آب هوایی است. Revuelto همچنین مجهز به سیستم صوتی SiriusXM 360L و یک سیستم رادیویی آنلاین قابل جستجو است که دسترسی به هزاران ایستگاه را باز می کند. لامبورگینی Revuelto با دوربین‌ها، رادار و سنسورهای مختلف تجهیز شده و با سیستم کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط فعال، هشدار نقطه کور و هشدار ترافیک پشتی پشتیبانی می شود.

جهان باید منتظر جزئیات بیشتر مانند قیمت و میزان مصرف سوخت و اعداد آلایندگی باشد، اما در این بین، علاقه مندان می توانند جزئیات طراحی Revuelto را در گالری عکس این خبر مشاهده کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.