با جدیدترین ربات چت هوش مصنوعی جهان آشنا شوید

احتمالاً تا این لحظه درباره ChatGPT شنیده‌اید، اما شاید درباره شرکت Anthropic و ربات چت هوش مصنوعی آن به نام Claude نشنیده باشید.

به گزارش تکناک، تا روز سه‌شنبه، Claude محدود به تعداد کمی کشور بود، اما اکنون در ۹۵ کشور قابل استفاده رایگان است.

یکی از مزایای خوب ربات آنتروپیک (استارتاپ تحقیقاتی هوش مصنوعی آمریکایی) Claude 2 در مقایسه با ChatGPT، قابلیت بارگذاری فایل است. شاید شما بخواهید خلاصه‌ای راجع به یک گزارش PDF که جدیدا منتشر شده است را بگیرید یا سوالی درباره آن بپرسید، یا می‌خواهید برخی راهنماها برای رزومه‌تان دریافت کنید؛ با قابلیت بارگذاری فایل، می‌توانید همه این کارها را انجام دهید.

پلتفرم Poe سایت Quora امکان بارگذاری فایل‌ها را در ChatGPT فراهم می‌کند، اما اگر فایل بسیار طولانی باشد، تمام آن خوانده نمی‌شود. اما Claude 2 این مشکل را ندارد، زیرا این نسخه 100000 توکن بیشتر از ChatGPT  برای دریافت اطلاعات پشتیبانی می‌کند.

مشابه عرضه سرویس بارد از گوگل، به نظر می‌رسد که Claude 2 هنوز در اتحادیه اروپا (EU) در دسترس نیست زیرا دارای دستورالعمل‌های سختگیرانه‌تری درباره حفظ حریم خصوصی است. این دسترسی در کشورهایی مانند استرالیا، نیوزلند، انگلستان و ایالات متحده موجود است. همچنین، عدم حضور در کانادا نیز مشهود است.

لیست کامل کشورهای پشتیبانی شده بر روی وبسایت Anthropic قابل مطالعه است. اگر در کانادا و اتحادیه اروپا زندگی نمی‌کنید، احتمالاً اکنون می‌توانید به Claude 2 دسترسی پیدا کنید.

Anthropic در ماه ژوئیه Claude 2 را برای کاربران در آمریکا و انگلستان عرضه کرد. در آن زمان، Anthropic (American artificial intelligence corporation) اعلام کرد که مدل در زمینه برنامه‌نویسی و ریاضیات عملکرد برتری نسبت به نسخه Claude 1.3 دارد و در بنچمارک‌های مختلف بهتر عمل می‌کند.

Claude با توانایی تجزیه فایل‌های بزرگ، از سایر مدل‌ها مانند بارد و ChatGPTچت جی پی تی تمایز خود را نشان داده است. با این حال، احتمالاً این توانایی در آینده توسط سایر شرکت‌ها تکرار خواهد شد. یک هدف اصلی دیگر Claude، ارائه پاسخ‌هایی است که “بی‌خطر” باشند. این هدف برای تمام سازندگان هوش مصنوعی اهمیت دارد تا محصولاتشان تهدیدی برای جامعه نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.