با جدیدترین چراغ روشنایی دوستدار طبیعت آشنا شوید

چراغ شهری

یک دانشجوی طراحی صنعتی از برلین، یک چراغ روشنایی خیابانی طراحی کرده است که با نیروی باد کار میکند.

به گزارش تک ناک، این چراغ روشنایی از یک روتور باد یکپارچه برای تولید انرژی و یک سیستم تشخیص حرکت برای ایجاد یک طیف نوری غیرمضر برای حشرات استفاده می کند.این طراح در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: آلودگی نوری نه تنها اثرات بدی بر سلامت انسان مانند ایجاد اختلالات خواب، افسردگی، بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان دارد، بلکه تأثیر جدی بر گیاهان و جانوران نیز دارد.انقراض گونه ها، از دست دادن پرندگان مهاجر، اختلال قابل توجه در مهاجرت ماهی ها، و همچنین اختلال در بیوریتم گیاهان مانند تاخیر در ریزش برگ ها، تنها تعدادی از این پیامدها هستند.


در حال حاضر تنها در آلمان حدود 1.2 میلیارد حشره به دلیل روشنایی خیابان ها در یک شب تابستان تلف می شوند. هر سال، ضریب نور مصنوعی جهانی 6درصد افزایش می یابد، و 83 درصد از جمعیت جهان در حال حاضر یک آسمان شب روشن غیرطبیعی را تجربه می کنند.

Papilio نام خود را از کلمه لاتین پروانه گرفته است، که هم شکل فیزیکی محصول و هم محافظت از حشرات شبانه را در برابر اثرات منفی آلودگی منتقل می کند.

چراغ روشنایی
طراح ادامه می‌دهد: «با PAPILIO، فرآیند تولید انرژی به عنصر اصلی چراغ روشنایی خیابانی مبدل می‌شود. این محصول خیابان‌ها، پیاده‌روها و میدان‌های شهر را هم در روز و هم در شب غنی‌تر می‌کند». “این چراغ خیابانی برای آینده ای است که ارزش زندگی کردن را دارد.”

چراغ روشنایی
Papilioدر تلاش است تا تاثیر اکولوژیکی لامپ های خیابانی را کاهش دهد. این لامپ از روتور یکپارچه ساخته شده از ورق فلزی تا شده و متصل به یک ژنراتور 300 وات برای تولید انرژی پایدارنیروی باد استفاده می کند. به لطف فناوری ارتقا یافته و جهت مورب روتور، بدون توجه به جهت وزش باد می تواند کار کند. این موتور هم با باد عمودی که به طور طبیعی رخ می دهد و هم با جریان هوای افقی که از چیزهایی مانند جریان ترافیک هوایی ناشی می شود کار می کند.
یک باتری قابل شارژ، الکتریسیته تولید شده را ذخیره می کند،این به این معنی ست که Papilio برای تولید روشنایی نیاز به اتصال به شبکه برق شهری ندارد. اما در هنگام وزش باد شدید به شبکه برق موجود متصل می شود تا انرژی اضافی را به شبکه برق شهری انتقال دهد.

چراغ روشنایی
نور در جهت رو به پایین زیر افقی ساطع می شود تا آلودگی نوری به حداقل برسد. حسگر مادون قرمز نور را فقط در مواقع مورد نیاز فعال می‌کند (مثلاً زمانی که مردم زیر آن راه می‌روند)، اما همچنین از طیف نوری استفاده می‌کند که دارای آبی کمتر و دمای رنگ گرم است تا جذابیت آن برای حشرات کمتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.