با قابلیت های تلفن هوشمند LIBERTY آشنا شوید

بدون شک، iOS و Android از محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌های موبایل هستند و با وجود اینکه در گذشته شاهد رقبای بسیاری در این زمینه بودیم، هیچ کدام از آنها نتوانستند این دو سیستم عامل را از سلطنت خود برکنار کنند.

به گزارش تکناک، حال، تلفن هوشمند Liberty از شرکت Purism همان تلاش را که شرکت‌های گذشته انجام دادند، انجام می‌دهد.

این تلفن از یک سیستم عامل مبتنی بر Linux استفاده می‌کند که بیشتر به حفظ حریم خصوصی تمرکز دارد و برای کاربرانی طراحی شده است که می‌خواهند کاملا به داده‌های خود کنترل داشته باشند. اما جالب‌ترین نکته این است که قیمت تلفن هوشمند Liberty از ۲۲۰۰ دلار شروع می‌شود. در مقایسه با این موضوع، آخرین دستگاه رده بالای اپل، آیفون 14 پرو مکس، از 1099 دلار شروع می شود.

درباره تلفن هوشمند LIBERTY

قبل از بحث در مورد قیمت تلفن هوشمند Liberty، بیایید ببینیم که این تلفن چه ویژگی‌هایی دارد. این تلفن با یک پردازنده چهار هسته‌ای NXQ همراه است که در واقع یک چیپست میان رده است. Purism این پردازنده را با ۴ گیگابایت حافظه RAM و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هماهنگ کرده است.

4 گیگابایت رم ممکن است کم به نظر برسد. اما با توجه به اینکه تلفن هوشمند Liberty از یک سیستم عامل مبتنی بر Linux استفاده می‌کند که بسیار سبک است، این حافظه برای استفاده روزمره کاربران بسیار کافی است. همچنین، این تلفن برای بازی نیست. لذا شما با استفاده روزمره دستگاه و استفاده از تمام برنامه‌های ضروری خود، مشکل زیادی نخواهید داشت.

علاوه بر این، در تلفن هوشمند Liberty یک صفحه نمایش IPS ۵.۷ اینچی وجود دارد. اما وضوح صفحه نمایش ۷۲۰p است که کافی است، اما استاندارد کنونی ۱۰۸۰p است. لذا Purism می‌توانست در این بخش دستگاه کار کند. در مورد دوربین، تلفن دارای یک دوربین تکی در پشت دستگاه است.

زمانی که سه دوربین در پشت یک تلفن با قیمت کمتر از ۲۰۰ دلار است، تلفن هوشمند Liberty یک دوربین تکی دارد. اما خبر خوب این است که باتری ۴۵۰۰mAh دستگاه قابل جدا شدن است. هنگامی که باتری توانایی خود را برای نگه داشتن شارژ پس از سال ها استفاده از دست می دهد، این ویژگی به تعویض باتری را آسان می کند.

مشخصات دیگر تلفن هوشمند Liberty شامل پورت شارژ ۳٫۵ میلیمتری، دوربین جلویی ۸ مگاپیکسلی و شارژ سیمی ۱۸ واتی است.

 

چرا این تلفن چنین قیمت بالایی دارد ؟

با نگاهی به مشخصات بالا، احتمالاً می‌گویید که پیکربندی سخت‌افزاری گوشی دقیقاً مانند تلفنی است که یک دهه قدمت دارد. پس چه چیزی باعث شد که Purism قیمت بسیار بالایی را بر روی تلفن هوشمند لیبرتی قرار دهد؟ بیایید به صورت دقیق‌تری نگاهی بیاندازیم:

حریم خصوصی
همانطور که Purism اعلام کرده است: “اگر گوشی هوشمندی می خواهید که خارج از چین، گوگل و اپل ساخته شده باشد، Purism’s Liberty Phone برای شما مناسب است.” به زبان ساده‌تر، این دستگاه تنها برای کسانی است که نمی‌خواهند داده‌های حساس خود را در دست دیگران قرار دهند.

Purism همچنین تمام اجزای خود را از تولید کنندگان مستقر در آمریکا تهیه کرده است. این به برند اجازه می‌دهد تا مطمئن شود که هیچ سخت‌افزاری برای سرقت اطلاعات در داخل گوشی وجود ندارد.

علاوه بر این، در این تلفن هوشمند سوئیچ‌های قطع سخت‌افزاری وجود دارند که به صورت فیزیکی دوربین، وای‌فای، میکروفون، سلولار و جی‌پی‌اس را قطع می‌کنند. به عبارت دیگر، با استفاده از این سوئیچ‌های خاموش کننده، می‌توانید هرگونه ردیابی یا جاسوسی را مسدود کنید. و با توجه به اینکه تلفن با PureOS بر اساس Debian (Linux) کار می‌کند، شما کنترل کاملی بر نرم‌افزار دارید.

همانطور که Purism می گوید، این ویژگی های خاص “اطمینان می دهد که داده های شخصی شما ایمن هستند و به اشخاص ثالث فروخته نمی شوند.”

عدم دخالت اشخاص ثالث و انعطاف پذیری بیشتر

PureOS با هیچ یک از خدمات Google ارسال نمی شود. همچنین هیچ برنامه یا سرویس غیرضروری را در Liberty Phone پیدا نخواهید کرد. با این کار، Purism از هر چیزی که ممکن است حریم شخصی شما را به خطر بیاندازد، در سیستم عامل جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این، به دلیل اینکه PureOS بر اساس Debian است، می‌توانید از آن به عنوان یک دسکتاپ کامل استفاده کنید. شما فقط باید تلفن هوشمند Liberty را به یک صفحه نمایش خارجی متصل کنید. البته سامسونگ و برندهای دیگر نیز محصولات مشابهی ارائه می‌دهند. اما با Debian، تطبیق پذیری بیشتر و کارایی بیشتری خواهید داشت. شما اساسا می توانید از آن به عنوان یک کامپیوتر Linux  قابل حمل استفاده کنید.

داده، متن، و زمان مکالمه نامحدود در آمریکا

یکی دیگر از نقاط فروش Liberty Phone AweSIM است. این اساساً سرویس سلولی اختصاصی Purism است. این سرویس نیز مانند تم گوشی، حریم خصوصی کاربر را در اولویت قرار داده است. اما مهمترین نکته در اینجا این است که هنگامی که دستگاه را خریداری می‌کنید، با AweSIM در آمریکا، مکالمه، داده و پیامک نامحدود خواهید داشت.

آیا باید تلفن LIBERTY PURISM را بخریم؟

تلفن هوشمند LIBERTY در اولویت قرار دادن حریم شخصی شما عالی عمل می‌کند و بدون شک با ویژگی‌های منحصر به فردی نیز همراه است. اما من واقعاً متوجه هدف قیمت‌گذاری آن به مبلغ ۲۲۰۰ دلار نمی‌شوم. شما می‌توانید بگویید هیچ کس نمی‌تواند قیمتی برای حریم شخصی تعیین کند. با این حال، شما می‌توانید با استفاده از GrapheneOS و CalyxOS همان سطح کنترل را داشته باشید.

همچنین می‌توانید این دو ROM سفارشی را در اصل بر روی تمام تلفن های اندرویدی مدرن نصب کنید. البته، شما باید در مورد نصب رام‌های سفارشی کمی دانش داشته باشید. اما خبر خوب این است که بسیاری از انجمن‌ها و راهنماها در دسترس هستند. می‌توانید آن‌ها را دنبال کنید و این رام‌های اندرویدی متمرکز بر حفظ حریم خصوصی را بدون اینکه با مشکلات زیادی مواجه شوید، دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.