با ویژگی های جدید One UI 5 سامسونگ آشنا شوید

اندروید 13 و One UI 5

گوشی های پرچمدار و پریمیوم سامسونگ از بهترین گوشی های اندرویدی موجود در بازار هستند و در ادامه نگاهی به برترین ویژگی‌ها و تغییرات One UI 5 که به گوشی  های سامسونگ گلکسی می‌آیند خواهیم پرداخت.

به گزارش تک ناک، رابط کاربری One UI این شرکت دلیل اصلی موفقیت آن است، زیرا تجربه UI/UX پالایش شده ای را ارائه می دهد. One UI 5 بر اساس اندروید 13 نسخه پوسته اصلی بعدی است.

یکپارچه سازی عمیق تر Material You

سال گذشته  سامسونگ با رابط کاربری One UI 4 ، طراحی Material You و طرح زمینه پویا اندروید 12 را ادغام کرد. با این حال، اجرای آن نیمه کاره به نظر می رسید زیرا تغییرات پالت رنگ در همه موارد رابط کاربری اعمال نمی شود. این مورد در One UI 5 اصلاح شده، زیرا تغییرات رنگ در سراسر سیستم  رابط کاربری جدید اعمال می شود.

digikala

 

موتور طرح زمینه پویا بهبود یافته است

مانند اندروید 13 در گوشی‌های پیکسل گوگل، سامسونگ موتور تم پویای خود را با پشتیبانی از رنگ‌های گسترده بهبود بخشیده است. سامسونگ در رابط کاربری جدی16 تم رنگی از پیش تعیین شده را بر اساس کاغذدیواری اعمال شده ارائه می دهد. حتی می توان از بین 12 رنگ اصلی، از جمله چهار گزینه ی دو رنگ، انتخاب کنید.

برخلاف تلفن‌های پیکسل، سامسونگ گزینه‌ای برای غیرفعال کردن پالت رنگ در One UI 5 ارائه می‌کند. اگر از طرفداران موتور تم مبتنی بر کاغذ دیواری نیستید، می‌توانید آن را غیرفعال کنید. علاوه بر این، سامسونگ با آخرین نسخه رابط کاربری خود، تم برنامه را به آیکون برنامه های شخص ثالث گسترش داد. در One UI 4، این به برنامه‌های سامسونگ محدود می‌شد.

در One UI 5، استفاده از یک تم پویا تجربه سازگارتری را به همراه دارد، زیرا آیکون  برنامه ها نیز از با تغیر تم  و تنالیته رنگی تغییر می کنند. این یکی دیگر از تغییرات اندروید 13 است که غول کره ای به طور یکپارچه در رابط کاربری جدید خود به کار گرفته است.

بهبود ویجت ها

سامسونگ قابلیت استک کردن  ویجت را در One UI 4.1 معرفی کرد. در One UI 5، برای بهبود این  قابلیت پیاده سازی آن را بهینه کرده است. قبلاً شما استک ویجت هوشمند را با سایزی که در انتخابگر تعیین شده بود گزینش می کرده  و به صفحه اصلی اضافه می‌کردید. بعد، باید ابزارک هوشمند را به مدت طولانی فشار داده و ویجت هایی را که می خواهید در کنار هم قرار دهید انتخاب کنید. کل این فرآیند دست و پا گیر و پیچیده بود.

سامسونگ با حذف مفهوم «ابزارک‌های هوشمند» کارها را در One UI 5 ساده‌تر می‌کند. در عوض، یک ویجت را روی صفحه اصلی فشار دهید، روی گزینه Create stack ضربه بزنید و ویجت هایی را که می خواهید روی هم قرار دهید انتخاب کنید.

پشتیبانی چند کاربره

گوگل با انتشار Android 4.3 Jelly Bean در سال 2013، پشتیبانی چند کاربره را به اندروید اضافه کرد. تقریباً یک دهه بعد، سامسونگ با One UI 5 این ویژگی را به دستگاه های گلکسی خود اضافه می کند.

در One UI 5 به Settings > Accounts and Backup > Users بروید. گزینه را روشن کرده و به افزودن کاربر جدید ادامه دهید. هر کاربر جدید صفحه اصلی خود را دریافت می کند، به حساب Google خود وارد می شود و مجموعه ای از برنامه های نصب شده خود را دارد که با سایر کاربران تداخل نخواهد داشت.

این ویژگی در تبلت ها کاربردی تر خواهد بود، زیرا معمولاً اعضای خانواده یا دوستان یا در شرکت ها  ممکن است چند نفر  از یک دستگاه استفاده کنند. همچنین اگر می خواهید دستگاه خود را موقتا به کسی امانت بدهید، می توانید یک پروفایل مهمان ایجاد کنید.  در رابط کاربری جدید سامسونگ می توان از پانل تنظیمات سریع بین کاربران مختلف جابجا شد

ژست های چند وظیفه ای

سامسونگ دو حرکت جدید آزمایشی را در One UI 5  برای بهبود تجربه چندوظیفه‌ای، اضافه کرده است. آنها بخشی از ابتکار پروژه  Labs سامسونگ هستند. می توان  برای دسترسی به آنها در منوی تنظیمات جستجو کرد.

به قسمت  Settings > Advanced Advanced > Labs بروید، در آنجا دو مورد جدید را مشاهده خواهید کرد: Swipe for pop-up view و Swipe for split screen. با اولین حرکت، می‌توانید با کشیدن انگشت از گوشه سمت راست بالای نمایشگر به وسط، یک برنامه را در حالت پنجره باز کنید. حرکت دوم به شما این امکان را می‌دهد تا به‌سرعت حالت تقسیم صفحه را با یک حرکت تند کشیدن با دو انگشت از پایین نمایشگر فعال کنید. هر دوی این حرکات در One UI 4 از طریق یک ماژول Good Lock در دسترس بودند.

تشخیص متن در برنامه گالری

در One UI 5، سامسونگ قابلیت‌های تشخیص اپتیکال کاراکتر (OCR) برنامه گالری را در خط مقدم قرار داده است. هر زمان که برنامه گالری  متنی را در عکس تشخیص دهد، نماد T در گوشه پایین سمت راست ظاهر می شود. با ضربه زدن روی T متن برجسته می شود، سپس می توانید آن را کپی یا به اشتراک بگذارید.

این ویژگی در One UI 4-build برنامه نمایشگر تصویر وجود دارد اما فقط از طریق Bixby Vision قابل دسترسی است.

مرکز حریم خصوصی

سامسونگ بخش امنیت و حریم خصوصی را در One UI 5 کاملاً بازطراحی کرده است. هیچ ویژگی جدیدی برای بازی کردن وجود ندارد، اما رویکرد این شرکت مشابه آنچه در تلفن‌های پیکسل می‌بینید است. هدف آن ارائه یک نمای کلی از وضعیت امنیتی تلفن همراه و کارهایی که می توان برای رفع نقاط ضعف یا مشکلات امنیتی گوشی انجام داد.

 

 

پس زمینه تماس های سفارشی

می‌توانید پس‌زمینه تماس‌های سفارشی را در One UI 5 برای مخاطبین خاص تنظیم کنید. سامسونگ اجازه تغییر پس‌زمینه تماس را در نسخه‌های قبلی One UI داده است، اما شما به گزینه داخلی محدود بودید. در One UI 5، می توانید تصویر دلخواه خود را بر اساس هر تماس انتخاب کنید.

پانل اعلان بهینه سازی شده

One UI 5 تغییرات جزئی را در قسمت اعلانات ایجاد می کند. نمادهای برنامه به صورت برجسته تری نشان داده می شوند، بنابراین می توانید به سرعت برنامه ای را که اعلان از آن ارسال شده است شناسایی کنید.

بهبود حالت حرفه ای در برنامه دوربین

سامسونگ رابط حالت Pro را در برنامه دوربین بهینه‌سازی کرده است تا درک گزینه‌های مختلف را آسان‌تر کند. یک هیستوگرام نیز در این حالت روی منظره یاب ظاهر می شود، بنابراین می توانید در یک نگاه، وضعیت نور را بهتر درک کنید.

در  برنامه دوربین، یک گزینه واترمارک جدید اضافه شده است. همانطور که از نام آن مشخص است، به طور خودکار یک واترمارک به عکس هایی که می گیرید اضافه می کند. می توانید نام دستگاه، متن انتخابی، یا تاریخ و زمان را وارد کنید. سامسونگ حتی به شما امکان می دهد فونت و تراز واترمارک را تغییر کنید.

One UI 5 و Android 13 کاملاً مکمل یکدیگر هستند

از آنجایی که One UI 5 مبتنی بر Android 13 است، همه ویژگی‌های جدید Android 13 را نیز در خود جای داده است. این شامل تنظیمات زبان هر برنامه، اعلان‌های در برنامه‌ها و موارد دیگر می‌شود

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.