با ChatGPT تصویری چت کنید

آیا تا به حال فکر کرده اید که آیا ربات هوش مصنوعی ChatGPT یک شخص واقعی است که می توان با او صحبت کرد؟

به گزارش تکناک، Call Annie یک برنامه جدید با امکان برقراری مکالمات تصویری رودررو با یک ربات مجهز به ChatGPT است. این برنامه دارای یک آواتار زن است و می‌تواند مکالمه عادی با کاربران داشته باشد.

در فهرست App Store آن موضوعات مختلف گفتگو که این «دوست هوش مصنوعی» قادر به انجام آن است توصیف شده است. به عنوان مثال، می توان از آن برای درک موضوعات پیچیده، یادگیری زبان جدید، بهبود دانش عمومی، آماده شدن برای مصاحبه و موارد دیگر استفاده کرد. در ادامه این فهرست توضیح آن به این صورت است: صحبت کردن رودررو و در لحظه، طبیعی‌تر و سریع‌تر از تایپ کردن و خواندن متن است.

چندین کاربر مکالمات خود با این ربات مجهز به ChatGPT (artificial intelligence chatbot developed by OpenAI) را ضبط و در وب آپلود کرده اند. این ربات در ارائه پاسخ‌ها زیاد تاخیر ندارد، اما صدای آن در این ویدیو‌های رباتیک به نظر می رسد.

طبق گفته‌های توسعه دهندگان این اپلیکیشن در یک پست Reddit، تصویر اصلی از چهره آنی با استفاده از Midjourney ایجاد شده است. با این حال، حالات چهره در زمان واقعی با استفاده از پردازش دستگاه برای مطابقت با گفتار تولید شده، متحرک می‌شوند. به همین دلیل، این اپلیکیشن رایگان در حال حاضر به موتور عصبی اپل متکی است و حالت تماس ویدیویی آن فقط در مدل‌های آیفون 12 یا جدیدتر موجود است.

کاربران با مدل‌های قدیمی‌تر آیفون به تماس‌های صوتی محدود می‌شوند. با این حال، برنامه Call Annie با رایانه‌های Mac که از تراشه‌های سری M اپل پشتیبانی می‌کنند و macOS 13 یا بالاتر را اجرا می‌کنند نیز سازگار است.

این ربات همچنین می تواند با ارائه اطلاعات مختلف مانند آداب و رسوم محلی و جاذبه های دیدنی به کاربران در ماجراجویی های سفر کمک کند. با این حال، طبق ادعای توسعه دهندگان، به منظور حفظ حریم خصوصی، تمام مکالمات با ربات هوش مصنوعی محرمانه نگه داشته می شود، حین پاسخ به یک کاربر، هیچ صدای ضبط شده ای ذخیره نمی شود و فقط “رونوشتی از آن  ذخیره و به چت‌جی‌پی‌تی (بات مکالمه هوش مصنوعی، توسعه یافته توسط اوپن ای‌آی) به منظور درک دیالوگ ارسال می شود.”

با توجه به گزارش چندین کاربر Reddit، هنگام خطاب ربات با نام آنی، اصرار داشت که نامش سامانتا است. این مسأله نشان می‌دهد که این ربات جانشین نسل پیشین ربات چت تصویری به این نام است. توسعه دهندگان در پاسخ به این مشکل، قول رفع آن را داده اند. در پاسخ به کاربر دیگر گفتند: نسخه کنونی برای ایجاد ثبات در مفهوم این دستیار است و شخصیت ها و صداهای بیشتری در آینده ارائه خواهد شد.

طبق اخبار مرتبط، هزینه اجرای ChatGPT تا 700هزار دلار در روز تخمین زده شده است. ویژگی‌های ChatGPT همچنین به Stardock’s Galactic Civilizations IV: Supernova Edition اضافه شده است و به صورت دسترسی اولیه در دسترس است. علاوه بر این، OpenAI اخیراً یک حالت ناشناس به ChatGPT اضافه کرده است و به کاربران امکان غیرفعال‌سازی تاریخچه چت و جمع آوری داده های آموزشی را می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.