عرضه پردازنده‌های Meteor Lake تا اواخر سال 2023

اینتل می‌گوید پردازنده‌های Meteor Lake در اواخر سال ۲۰۲۳ روانه بازار خواهند شد، اما احتمالاً چالش هایی در مسیر عرضه آن وجود داشته باشد.

اینتل می‌گوید پردازنده‌های Meteor Lake در اواخر سال ۲۰۲۳ روانه بازار خواهند شد، اما احتمالاً چالش هایی در مسیر عرضه آن وجود داشته باشد.

به گزارش تکناک، دوشنبه‌ گذشته، اینتل آخرین ارقام مالی خود را برای یک‌چهارم اول سال ۲۰۲۳ منتشر کرد. همانطور که انتظار می رفت، کاهش قابل توجه فروش پی سی در طول این فصل، بر ارقام اینتل نیز تاثیر گذاشت.

اینتل برای این فصل، با کسری بالغ بر ۲.۸ میلیارد دلار، بزرگترین کاهش فصلی خود را ثبت کرد. با این حال، این اعداد هنوز هم از انتظارات قبلی اینتل بیشتر بود.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد درباره طرح‌های آینده پردازنده‌های خود بسیار خوشبین است، با توجه به اعلامیه مطبوعاتی ، اینتل همچنان در مسیر برآورده کردن هدف خود برای داشتن پنج گره در چهار سال، که دو عدد از این پنج گره تقریباً کامل شده است. Intel 7 در مرحله تولید انبوه است و محصول CCG Meteor  Lake  در اینتل 4  شروع تولید wafer را برای عرضه در نیمه دوم سال 2023 افزایش می دهد. همچنین  Intel 3، Intel 20A  و Intel 18A  همچنان در مسیر خود باقی می مانند.

اگر چه شنیدن این خبر خوب که طراحی پردازنده Meteor Lake امسال منتشر می‌شود اما PC Gamer متذکر می شود که ممکن است اولین انتشار آن به صورت یک محصول لپ تاپ با توان کم باشد، نه یک پردازنده دسکتاپ یا لپ تاپ رده بالا یا پرچم دار. در واقع، Meteor Lake به عنوان یک تراشه دسکتاپ عرضه نشده است. شایعات جاری نشان می‌دهند که بزرگترین تراشه دسکتاپ Intel Core نسل ۱۴ به عنوان یک تجدید نسخه کوچک طراحی Raptor Lake-S فعلی عرضه خواهد شد.

سال ۲۰۲۴، احتمالا پردازنده دسکتاپ Arrow Lake که باید از گره Intel 20A استفاده کند، عرضه خواهد شد. اگر شرکت اینتل به برنامه جاری خود عمل کند، این عرضه واقعی نسل بعدی محصولات دسکتاپ شرکت خواهد بود. در مورد عملکرد، اینتل ممکن است یک حافظه جدید L4 با نام “Adamantine” یا “ADM”کش را به بازار عرضه کند که سرعت راه‌اندازی را افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.