با Copilot دیگر به برنامه نویس نیاز ندارید

چند روز پیش ، مایکروسافت از برنامه جدید Power Platform Copilot که به برنامه نویسان برای کدنویسی با هوش مصنوعی کمک میکند رونمایی کرد.

چند روز پیش ، مایکروسافت از برنامه جدید Power Platform Copilot رونمایی کرد. این برنامه به توسعه دهندگان نرم افزاری اجازه می دهد تا با کمک هوش مصنوعی برنامه نویسی کنند.

به گزارش تکناک، به محض اینکه شرکتOpenAI  ربات چت هوش مصنوعی GPT-4  را راه‌اندازی کرد، اینترنت از خبرهایی درباره مایکروسافت که یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران در شرکت مادر ChatGPT است پر شد. این سروصداها خیلی هم بی دلیل نبوده است زیرا هر محصول جدیدی که Open AI  معرفی می کند خیلی زود در برنامه های مایکروسافت مانند جستجوی Bing، مرورگر Edge و Office 365 و غیره پدیدار می شوند.

ما نمی‌توانیم با دقت بگوییم که چه مدت طول می‌کشد تا هوش مصنوعی جایگزین نیروی کار انسانی گردد. اما آنچه که واضح است، این است که هوش مصنوعی می‌تواند یک دستیار بسیار موثر و مفید باشد.

Copilot یک ویژگی جدید Microsoft Power Platform است که می‌تواند کمک‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بر اساس GPT در برنامه‌های Power، Power Virtual Agents و Power Automate ارائه دهد. توسعه دهندگان می توانند با GPT صحبت کنند و برنامه ای را که می خواهند بسازند توصیف کنند. سپس Copilot می تواند آن را در چند ثانیه بسازد و نکاتی را برای بهبود آن پیشنهاد دهد.

POWER APPS

با Power Platform Copilot، تنها کاری که توسعه دهندگان باید انجام دهند این است که برنامه را با استفاده از زبان طبیعی ساده توصیف کنند. پس از انجام این کار، Power Apps برنامه را می‌سازد. این برنامه نه تنها برای رابط کاربری کد می نویسد، بلکه جدول داده و منطق تجاری را نیز ایجاد می کند.

برای مثال، اگر کاربر به Power Apps بگوید “یک اپلیکیشن برنامه برای کارکنان جدید ایجاد کن، داده‌های کارکنان جدید را بگیر و محتوای آموزشی و ماژول‌های یادگیری را برای آنها  به اشتراک بگذار”، Copilot می‌تواند برنامه را در یک مرحله ایجاد کند.

کاربران همچنین می توانند با تعامل با Copilot، مثلا در مورد مثال، اضافه کردن ستون های جدید به جدول داده ها یا حتی پر کردن جدول داده ها با داده های نمونه و غیره، برنامه را سفارشی کنند. حتی اگر در حین ایجاد برنامه مشکلاتی وجود داشته باشد، Copilot می تواند نحوه بهبود برنامه را به کاربران پیشنهاد دهد.

چندی پیش، Power Automate اعلام کرد که می تواند فرآیندهای خودکار را با استفاده از زبان طبیعی ایجاد کند. اما در آن زمان، این قابلیت شامل فرآیندهای ساده ای برای انجام Task های ساده بوند.

POWER AUTOMATE

با استفاده از Power Automate Copilot، بدون توجه به پیچیدگی مورد نیاز، می توان فرآیندها را با استفاده از زبان طبیعی ایجاد کرد. همچنین، Copilot می تواند فرآیند را به شیوه ای گفتگو محور بهینه و به روز کند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا هر فرآیندی را با استفاده از زبان طبیعی و بدون تخصص در کار با Power Automate ایجاد کنند.

به علاوه، کاربران همچنین می توانند از مدل GPT برای تولید محتوای متنی با Power Automate Desktop استفاده کنند. سرویس جدید Azure OpenAI در AI Builder اکنون می تواند در Power Automate Desktop استفاده شود.

POWER VIRTUAL AGENTS

پشتیبانی GPT در Power Virtual Agents  قبلاً اضافه شده است. کاربران فقط باید یک آدرس وب سایت وارد کنند تا Power Virtual Agents را به محتوای وب سایت، پایگاه دانش و سایر داده ها متصل کنند این به GPT  امکان می‌دهد تا پاسخ‌ها را تولید کند و ربات های چت به صورت خودکار در بخش پشتیبانی سایت به سوالات مشتریان به صورت اتوماتیک پاسخ بدهند.

شرکت ها حتی می توانند یک ربات برای استفاده داخلی بسازند. به عنوان مثال، می‌تواند بر اساس خط ‌مشی‌ها و شرایط فعلی شرکت، بررسی عملکرد و سیاست‌های پاداش و غیره، درخواست‌های محتوای مشترک برای منابع انسانی ارائه کند.

اکنون، از طریق Power Virtual Agents Copilot، کاربران می توانند از زبان طبیعی برای توصیف فرآیند ربات استفاده کنند. آن‌ها فقط باید آنچه را که می‌خواهند ربات انجام دهد، به جای دستورات یک خطی قبل، توصیف کنند.

اکنون، با استفاده از Power Virtual Agents Copilot ، کاربران می‌توانند از زبان طبیعی برای توصیف فرآیندهای کاری استفاده کنند. تنها کافی است آن‌ها که به جای ارائه دستورات یک‌خطی قبلی، کارهایی را که می‌خواهند ربات انجام دهد را توضیح دهند..

 

2 دیدگاه برای “با Copilot دیگر به برنامه نویس نیاز ندارید

  1. سیب خان گفته:

    هیچوقت این طرح نمیتونه جای برنامه نویس رو بگیره چون یک برنامه زیر و بم های بسیاری داره
    اما میتونه یک سری کارهای اولیه مثل فرمهای لاگین و ورود اطلاعات و اتصال به دیتابیس و غیره رو برای شروع سریع ایجاد کنه
    وجود برنامه نویس تا ابد لازمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.