با nanomesh صفحه کلید موبایل خود را مجازی کنید

محققان اسپری پوست هوشمندی به نام nanomesh ابداع کرده اند که به کاربران اجازه استفاده از صفحه کلید مجازی QWERTY برای تایپ در گوشی را می‌دهد.

محققان اسپری پوست هوشمندی به نام nanomesh ابداع کرده اند که به کاربران اجازه استفاده از صفحه کلید مجازی QWERTY برای تایپ در گوشی را می‌دهد.

به گزارش تکناک، بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند علاقه‌ای به استفاده از کیبورد فشرده QWERTY موجود در گوشی خود ندارند و مایل به استفاده از QWERTY مجازی مثلا به شکل هولوگرام روی میز جلوی آنها هستند.

این صفحه‌کلیدهای مجازی می‌تواند به اندازه یک کیبورد رایانه رومیزی باشد و به کاربر فضای بیشتری برای تایپ ‌دهد.وجود چنین قابلیتی موجب تایپ سریع‌تر و دقیق‌تر توسط کاربران گوشی‌های هوشمند می‌شود.

به عنوان مثال هنگام استفاده از این ویژگی، اگر کاربر بخواهد بدون نیاز به استفاده از کنترلر یا حتی لمس گوشی، یک بازی موبایلی را با گوشی خود انجام دهد مطمئناً، دست‌های وی مانند رهبر ارکستر در هوا حرکت خواهد کرد، همچنین می‌توان همین کار را هنگام بررسی برنامه‌های خود انجام داد.

محققان دانشگاه استنفورد در حال بررسی نوعی پوست هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی (AI) برای تفسیر حرکات افراد هستند. این پوست هوشمند را می توان مانند کرم اصلاح اسپری کرد.

این اسپری “nanomesh” نامیده می شود و شامل یک ماده با قابلیت کشش شبکه‌ای و قابلیت حرکت و خم شدن با پوست می‌شود. این ماده با استفاده از حسگرهای الکتریکی کوچک، حرکات فرد را تشخیص و آنها را برای تفسیر به واحد پردازش عصبی (NPU) می فرستد. با استفاده از یادگیری ماشینی، سیستم نحوه تعامل هر کاربر با پوست هوشمند را با حرکات سفارشی دست یاد می‌گیرد.

شبکه مش حساس تعبیه شده در پلی اورتان، از میلیون ها نانوسیم با روکش طلا و نقره تشکیل شده است. مش تا زمان شستشو با آب و صابون روی پوست می ماند. همچنین با چین و چروک‌های انگشت هر فرد مطابقت دارد. یک فرستنده بلوتوث سبک وزن به مش متصل است و امکان انتقال تغییرات سیگنال را فراهم می کند.

ژنان بائو، استاد مهندسی شیمی در استنفورد و نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: با خم و باز‌شدن انگشتان دست، نانوسیم‌های داخل مش به هم فشرده و از هم جدا می شوند و هدایت الکتریکی مش را تغییر می دهند. این تغییرات به منظور اطلاع از نحوه حرکت انگشت و مفاصل قابل اندازه گیری و تجزیه و تحلیل دقیق است.

شستشوی پوست هوشمند با آب و صابون

کیون کیو ریچارد کیم، محقق فوق دکترا آزمایشگاه بائو و اولین نویسنده این مطالعه، اظهار داشت: جنبه‌های یادگیری انسانی آن که به سرعت وظایف خود را تنها با تعداد انگشت شماری از آزمایش‌ها به نام «فرایادگیری» منطبق می‌کنند، آورده شده‌است. این مساله به دستگاه اجازه می‌دهد با چند آزمایش سریع، وظایف و کاربران جدید دلخواه خود را به سرعت تشخیص دهد.

کیم اضافه کرد: به‌علاوه، این یک رویکرد شگفت‌آور ساده برای این چالش پیچیده است. یعنی می‌توان با داده‌های کمتر به زمان پردازش محاسباتی سریع‌تری رسید، زیرا نانومش جزئیات ظریفی را در سیگنال‌های خود ثبت می‌کند.

کاربرد آینده این فناوری فراتر از گوشی های هوشمند، برنامه ها و بازی ها خواهد بود. جراحان می توانند با اسپری پوست هوشمند روی بازوهای خود، یک روبات جراحی را در یک اتاق عمل صدها مایل دورتر کنترل کنند. همچنین می توان از آن برای لمس یک مورد و یافتن همه موارد خاص مربوط به آن استفاده کرد. این ویژگی را می توان به “Google Lens پوشیدنی” تشبیه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.