برج منحنی سبز در چین ساخته می شود

معماران شرکت زاها حدید (ZHA) پس از ساختمان های CECEP در شانگهای و مرکز مالی تایکانگ در ووهان، برنامه‌های خود را برای احداث یک آسمان‌خراش غیرمعمول دیگر در چین فاش کردند.

به گزارش تکناک، برج داکسیا با انحنای ملایم بیرونی و ظاهر شیشه‌ای که نماهایی از تراس‌های سرسبز پر از گیاه داخل آن را ارائه می‌دهد، مشخص می‌شود.

برج داکسیا در منطقه تجاری شیان واقع خواهد شد و بخشی از یک طرح توسعه ای بزرگتر در این منطقه است. ارتفاع این برج منحنی سبز  به 210 متر خواهد رسید و از دفاتر تجاری و فضای خرده فروشی میزبانی خواهد کرد. فضای داخلی نیز شامل چندین آتیوم بزرگ است که نور و هوای تازه را در سرتاسر ساختمان تقویت می کند. علاوه بر این، تراس هایی با گیاهان کاشته شده در آنها برای کمک به تصفیه هوای داخل برج در نظر گرفته شده است.

معماران شرکت زاها حدید (ZHA) پس از ساختمان های CECEP در شانگهای و مرکز مالی تایکانگ در ووهان، برنامه‌های خود را برای احداث یک آسمان‌خراش غیرمعمول دیگر در چین فاش کردند.

شرکت توضیح داد: برج داکسیا یک مرکز تجاری اداری است و شکل خمیده ملایم برج با لایه‌هایی از شیشه‌های طرح‌دار و آتریوم های چشمگیر، نور طبیعی را به اعماق صفحات کف آن وارد می‌کند. تراس های داخلی کاشته شده دارای آبشارهای کوچکی هستند که طنین‌انداز آبشارهای دامنه کوه است. هر آتریوم مناظری پانوراما از شهر تاریخی در شمال و شرق، یا منطقه رو به رشد و پیشرفته در جنوب و غرب ارائه می دهد.

طراحی شده با تجزیه و تحلیل داده ها و مدل سازی رفتار، فضای داخلی برج منحنی سبز  شامل مکان های کاری سازگار با آینده است. همچنین سایر تجزیه و تحلیل ها برای ایجاد محیط های سالم و لذت بخش که رفاه فردی وکلی کارکنان را افزایش می دهد انجام شده است.

اگرچه ما نمی‌خواهیم این ساختمان به طور کامل پایدار نیست، اما برج داکسیا دارای ویژگی‌های کارآمد انرژی است. قرار است استاندارد ساختمان سبز طلایی LEED را دریافت کند و از سیستم جذب آب باران برای کاهش نیازهای آبی مبتنی بر شبکه در کنار سیستم بازیافت آب استفاده خواهد کرد.

این آسمان‌خراش همچنین از پنل‌های خورشیدی برای کاهش مصرف برق مبتنی بر شبکه استفاده می‌کند و یک سیستم مدیریت هوشمند به طور مداوم مصرف انرژی و عملکرد زیست‌محیطی آن را نظارت و بهینه‌سازی می‌کند. فرآیند ساخت و ساز استفاده از مواد بازیافتی و تولید شده محلی را نیز در اولویت قرار خواهد داد.

در مورد زمان تکمیل برج داکسیا هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.