برنامه طراحی Canva ویژگی هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر را راه اندازی کرد

پلتفرم طراحی Canva

برنامه طراحی استرالیایی Canva جدیدترین پلتفرم خلاقانه ابزار هوش مصنوعی متن به تصویر خود را راه اندازی کرده است.
به گزارش تکناک، این شرکت آزمایش این ویژگی را در ماه سپتامبر آغاز کرد و اکنون آن را برای بیش از 100 میلیون کاربر برنامه عرضه می کند.
این ابزار توسط مدل متن به تصویر منبع باز Stable Diffusion ارائه می شود و به صورت رایگان از طریق برنامه Canva در دسترس خواهد بود.
این ویژگی یک پیاده‌سازی از مدل متن به تصویر منبع باز Stable Diffusion، با چند فیلتر ایمنی اضافی و یک رابط کاربری سفارشی است که به کاربران Canva کمک می‌کند تا به نتایج دلخواه خود برسند. Canva که به عنوان یک برنامه رایگان و همچنین نسخه پولی با ویژگی های اضافی در دسترس است، به همه کاربران خود توانایی تولید 100 تصویر در روز با این ابزار را می دهد.

اگر ویژگی متن به تصویر برنامه طراحی Canva را اجرا کنید، با چند نمونه دستور که به‌عنوان الهام‌بخش به کاربران نشان داده می شوند (به عنوان مثال، «نقاشی با آبرنگ سبک از ماهی کوی در برکه» ) از شما خواسته می‌شود تصویری را که می‌خواهید ببینید را توصیف کنید.

این ابزار شبکه‌ای از چهار تصویر را ایجاد می‌کند که کاربران می‌توانند آن‌ها را در طراحی خود بکشند و رها کنند

سپس می‌توانید از بین سبک‌های مختلف («عکس»، «طراحی»، «سه‌بعدی»، «نقاشی»، «الگو» و «هنر مفهومی») یک سبک را انتخاب کنید . سپس ابزار هوش مصنوعی Canva شبکه‌ای از چهار تصویر را برای انتخاب و افزودن به بوم طراحی شما ایجاد می‌کند.

برنامه طراحی Canva

digikala

همچنین گزینه ای برای گزارش تصاویر حاوی خشونت، برهنگی، سخنان مشوق عداوت و تنفر، و محتوای «غرض‌آمیز و/یا کلیشه‌ای» وجود دارد.

کامرون آدامز، یکی از بنیانگذاران و مدیر تولید Canva در مصاحبه ای با The Verge گفت: ما این ابزار هوش مصنوعی را به عنوان یک تجربه یادگیری برای جامعه خود می دانیم. ما مشتاق هستیم که این فناوری را در مقابل آنها قرار دهیم زیرا این ابزار هوش مصنوعی یک زمینه نوظهور است و نحوه دقیق کارکرد آن و نحوه تعامل کاربر با آن هنوز در حال توسعه است.

آدامز می گوید که قبلاً استفاده این ابزار را برای طیف وسیعی از کاربردها دیده است. یکی از موارد مورد علاقه من دانش‌آموزانی هستند که از آن برای تجسم داستان‌های خود استفاده می‌کنند، بنابراین در کلاس انگلیسی داستانی می‌نویسند و از متن به تصویر برای ایجاد تصویری مطابق با آن داستان استفاده می‌کنند.
ما همچنین دیده‌ایم که از این ابزار برای ایجاد تصاویر در ارائه‌ها، بروشورها و روی تی‌شرت‌ها استفاده می‌شود که می‌توانند از طریق برنامه Canva چاپ کنند.

این ویژگی آخرین نمونه از ابزارهای تبدیل متن به تصویر هوش مصنوعی است که مخاطبان بیشتری را به دست می آورد. راه اندازی Stable Diffusion به طور خاص دسترسی به این سیستم ها را تسریع کرده است، زیرا پیاده سازی آن به صورت متن باز به شرکت ها اجازه می دهد آن را به صورت رایگان در محصولات خود ادغام کنند.
تبدیل متن به تصویر به سرعت در حال تبدیل شدن به یک عنصر اصلی در پلتفرم های خلاقانه است و همین ماه گذشته، مایکروسافت ابزار تبدیل متن به تصویر خود را با نام Microsoft Designer (با سیستم DALL-E OpenAI) به عنوان بخشی از مجموعه آفیس خود راه اندازی کرد.

ظهور این سیستم‌های هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس نیز باعث ایجاد بحث‌هایی شده است، به‌ویژه استفاده این سیستم ها از تصاویر دارای حق چاپ به عنوان داده‌های آموزشی برای آموزش هوش مصنوعی. بسیاری از هنرمندان دریافته‌اند که از آثار آنها بدون رضایت آنها برای ایجاد این محصولات تجاری استفاده شده است، اگرچه شرکت‌ها و محققان مسئول می‌گویند استفاده از این داده‌ها مشمول مقرراتی مانند دکترین استفاده منصفانه ایالات متحده است.

digikala

1 دیدگاه برای “برنامه طراحی Canva ویژگی هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر را راه اندازی کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.