برنامه های آفیس به هوش مصنوعی مجهز می شوند

مایکروسافت می‌خواهد به شدت بر روی هوش مصنوعی تمرکز کند. به همین دلیل این شرکت خود را برای یک سال پر از رونمایی محصولاتی که هوش مصنوعی در آنها ادغام شده اند آماده می‌کند.

به گزارش تکناک، مایکروسافت برای نشان دادن این که چگونه هوش مصنوعی مبتنی بر  ChatGPT این شرکت ، برنامه های آفیس را متحول می کند آماده می شود.

مایکروسافت پس از اعلام و نمایش مدل Prometheus خود در موتور جستجوی جدید Bing در اوایل  هفته قبل، آماده می شود تا نشان دهد چگونه قابلیت های هوش مصنوعی به برنامه های آفیس این شرکت  مانند Word، PowerPoint و Outlook گسترش خواهد یافت.

منابع آگاه به برنامه های مایکروسافت به سایت The Verge می گویند که این شرکت در حال آماده شدن برای برای ادغام فناوری هوش مصنوعی OpenAI و مدل Prometheus در مجموعه نرم افزاری آفیس در هفته های آینده است.

این غول نرم افزاری به طور آزمایشی در حال برنامه ریزی رونمایی هایی در ماه اسفند است که نشان دهنده اراده  مایکروسافت برای ادغام سریع هوش مصنوعی در برنامه های آفیس و موتورجستجوی خود و بازسازی این برنامه ها از طریق سرمایه گذاری در شرکت OpenAI است

digikala

سایت  The Information قبلاً گزارش داده بود که مدل‌های GPT در Outlook برای بهبود نتایج جستجو، در کنار ویژگی‌هایی برای پاسخ به ایمیل‌ها و ادغام در Word برای بهبود نوشتن توسط کاربران، آزمایش شده‌اند.

مایکروسافت پس از رونمایی موتور جستجوی جدید Bing آماده می شود تا نشان دهد چگونه ادغام هوش مصنوعی به برنامه های آفیس این شرکت گسترش خواهد یافت.
مایکروسافت در حال حاضر از فناوری OpenAI برای ایمیل‌های Viva Sales خود استفاده می‌کند

مایکروسافت تنها یک هفته پیش از یک قابلیت جدید مبتنی هوش مصنوعی در Microsoft Viva Sales خبر داد.این قابلیت جدید از سرویس Azure OpenAI و GPT برای ایجاد ایمیل‌های فروش استفاده می‌کند و شبیه به برخی از ویژگی‌هایی است که مایکروسافت در Outlook آزمایش کرده است.

در حالی که مایکروسافت با مدل جدید Prometheus (بر اساس یک مدل OpenAI نسل بعدی) موتور جستجوی بینگ را متحول کرده است، گام‌های بعدی برای ادغام این مدل هوش مصنوعی در برنامه‌های اصلی Microsoft Office و Teams ، میزان اطمینان مایکروسافت در استفاده از مدل  هوش مصنوعی خود برای تحول نرم افزارهای ساخت این شرکت را نشان خواهد داد.

نوار کناری جدید Bing AI در مایکروسافت اج از قبل می تواند با برنامه های آفیس مبتنی بر وب استفاده شود
نوار کناری جدید Bing AI در مایکروسافت اج از قبل می تواند با برنامه های آفیس مبتنی بر وب استفاده شود

از نظر فنی، به لطف ادغام نوار کناری Bing در مرورگر اج مایکروسافت، می‌توانید از مدل Prometheus در داخل برنامه‌های وب آفیس استفاده کنید.این نوار کناری شامل یک تب  compose  (نوشتن) است که پیش نمایش اولیه برخی از کارهایی را که مایکروسافت برای Word و Outlook آزمایش کرده است به شما ارائه می دهد.

مایکروسافت همچنین در حال کار بر روی روشهایی برای تولید نمودار و گرافیک برای پاورپوینت است.بینگ می‌تواند جداول و نمودارهایی را بر اساس داده‌های اولیه تولید کند، اما تبدیل آن‌ها به نمودار های گرافیکی بصری برای ارائه یا حتی برای استفاده در اکسل، گام بعدی مایکروسافت است.

گوگل علت اصلی ادغام های سریع هوش مصنوعی در برنامه های مایکروسافت است. منابع به The Verge می‌گویند که مایکروسافت در ابتدا قصد داشت هوش مصنوعی بینگ جدید خود را در اواخر فوریه راه‌اندازی کند، اما درست زمانی که گوگل در حال آماده‌سازی رونمایی خود بود، مایکروسافت تاریخ رونمایی از بینگ جدید را به این هفته منتقل کرد. سپس گوگل هوش مصنوعی رقیب ChatGPT خود ، Bard را یک روز قبل از رویداد مایکروسافت معرفی کرد.

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، مشتاق است که این سازنده نرم افزار به عنوان یک پیشرو در هوش مصنوعی دیده شود و بتواند با هر گونه واکنشی از طرف گوگل مقابله کند.در واقع، او آنقدر مشتاق است که مایکروسافت را به این سمت سوق دهد که صبح روز سه شنبه (روز برگزاری رویداد مایکروسافت در هفته گذشته)خیلی زود در محل برگزاری رویداد حاضر شد.در حالی که این رویداد برای ساعت 10 صبح برنامه ریزی شده بود، نادلا می خواست رویداد را 20 دقیقه زودتر شروع کند.این باعث شد رویداد پنج دقیقه زودتر از زمان برنامه‌ریزی شده آغاز شود و نادلا دو دقیقه قبل از ساعت شروع اولیه روی صحنه ظاهر شد.

مایکروسافت پس از رونمایی موتور جستجوی جدید Bing آماده می شود تا نشان دهد چگونه ادغام هوش مصنوعی به برنامه های آفیس این شرکت گسترش خواهد یافت.

تعدادی از مدیران مایکروسافت مطمئن هستند که با هوش مصنوعی Bing و ادغام آینده آن در برنامه های آفیس از گوگل بسیار جلوتر هستند.اما آن‌ها همچنین محتاط هستند و به کارمندان هشدار می‌دهند که مراقب رقبایی باشند که همانطور که مایکروسافت تلاش می‌کند کسب‌وکار جستجوی Google را مختل کند، در تلاشند تا کسب و کار مایکروسافت در حوزه هوش مصنوعی را مختل کنند.

یکی دیگر از دلایل عجله نادلا برای ادغام هوش مصنوعی در محصولات مایکروسافت استقبال کاربران از  ChatGPT است.تحلیلگران UBS تخمین می زنند که تعداد کاربران ChatGPT تنها پس از دو ماه به 100 میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است.بیش از 1 میلیون نفر در 48 ساعت در لیست انتظار Bing ثبت نام کرده اند و Bing از روز پنجشنبه سومین برنامه محبوب در اپ استور در ایالات متحده بود.

مایکروسافت می خواهد از هوش مصنوعی در طول سال 2023 بیشترین بهره برداری را انجام دهد و برخی از ویژگی ها و قدرت مدل Prometheus خود را که هنوز به طور عمومی در مورد آنها صحبت نکرده است در ادامه سال عرضه کند.

انتظار می‌رود هوش مصنوعی کلید واژه بزرگ کل صنعت فناوری در بقیه سال 2023 باشد، زیرا مایکروسافت و گوگل نبردی را برای آینده جستجو و هوش مصنوعی آغاز کرده اند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.