برنامه های جعلی ChatGPT را بشناسید

تعدادی زیادی از برنامه های جعلی ChatGPT در گوگل و اپ استور وجود دارند که ماهانه هزاران دلار از کاربران کلاهبرداری می ‌کنند.

به گزارش تکناک، ChatGPT شرکت OpenAI سریع‌ترین رشد در تاریخ را داشته که فقط در دو ماه به 100 میلیون کاربر فعال دسترسی پیدا کرده است. امروز این شرکت برای کاربران آیفون یک برنامه عرضه کرده و گفته است که نسخه اندروید نیز به زودی عرضه خواهد شد. تا به امروز، تنها راه دسترسی به این تکنولوژی در گوشی هوشمند با استفاده از برنامه Bing شرکت مایکروسافت بود. افراد کلاهبردار از این فرصت استفاده کردند و برنامه‌های جعلی را در فروشگاه Play Store گوگل و App Store اپل بارگذاری کردند.

شرکت امنیت سایبری Sophos چندین برنامه را که کاربران را فریب می‌دهد که بر اساس مدل‌های زبانی ChatGPT هستند، شناسایی کرده است. این برنامه‌ها  بد‌افزار خطرناک نیستند و به این دلیل تلفن همراه را تهدید نمی‌کنند و قصد دسترسی غیرمجاز نیز ندارند. آنها به نوعی fleeceware یعنی برنامه‌های کیفیت پایینی هستند و شما را برای عضویت در اشتراک‌های ماهانه یا سالانه فریب‌ می‌دهند.

Sophos می‌گوید که این برنامه‌ها از نقص‌های سیاستی بهره برده و وارد فروشگاه برنامه شده‌اند. نسخه رایگان این برنامه‌ها کاملاً بی‌استفاده هستند و با تبلیغات مداوم کاربران را مورد حمله قرار داده و از آنها برای استفاده از ویژگی‌هایی که به صورت رایگان در اینترنت موجود است، پرداخت پول می‌خواهند. توسعه دهندگان آنها به نظرهای جعلی متکی هستند تا آنها را مانند برنامه های قانونی معتبر جلوه دهند.

اینها برنامه های جعلی ChatGPT هستند که باید حذف کنید:

– Chat GBT: نسخه iOS آن به نام Ask AI Assistant با پایان دادن به تست رایگان سه روزه، هفتگی 6 دلار و سالیانه 312 دلار هزینه دارد و تنها در مارس ماه تنها با فروش  10 هزار دلار برای توسعه دهندگانش درآمدزایی کرد.

– Genie: برای هفته 7 دلار و برای سال 70 دلار قیمت گذاری شده است و در ماه آوریل 1 میلیون دلار درآمد داشته است.

– GAI Assistant: نسخه پولی آن هفتگی 6 دلار هزینه دارد و نسخه رایگان آن محدودیت روزانه ده ورودی دارد. طبق گزارش ماه مارس، حدود 15 هزار دلار درآمد به توسعه دهندگان داده است.

– AI Chat GBT: هر ماه 6.49 یورو.

AI Chat  و  Chatbot AI Assistant: هفتگی 8 دلار هزینه دارد، اما می‌توانید این پیغام را نادیده بگیرید.

Genie AI Chatbot: هفتگی 7 دلار یا سالیانه 70 دلار هزینه استفاده از آن است. در ماه گذشته 700 هزار دلار درآمد داشته است.

– AI Chatbot  و  Open Chat Writer: ماهیانه 6.99 دلار یا سالیانه 79.99 دلار قیمت دارد.

تمامی این برنامه های جعلی ChatGPT  به اپل و گوگل گزارش شده‌اند و برخی از آنها نیز حذف شده‌اند. اما فقط حذف آنها کافی نیست و کاربران هم باید آنها را حذف کنند. شما باید اشتراک خود را لغو کنید، در غیر این صورت حتی پس از حذف برنامه، همچنان هزینه‌هایی را پرداخت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.