اندروید حذف برنامه‌های 32 بیتی را با Pixel 7 و Pixel 7 Pro شروع کرد

اندروید اعلام کرد فقط روی برنامه‌های 64 بیتی کار خواهد کرد و سازگاری برای نسخه‌های قدیمی 32 بیتی به مرور حذف خواهد شد.

به گزارش تکناک، تغییر، ترسناک، هیجان انگیز و اجتناب ناپذیر است. اندروید دائماً در حال تغییر است و مدتی است که ما یک تغییر بزرگ در زمینه پشتیبانی نرم‌افزاری را پیش‌بینی می‌کنیم، تغییری که باعث می‌شود این پلتفرم قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای خود را کنار بگذارد .

بزرگترین سوال این بوده است که چه زمانی این اتفاق می افتد؟ آیا Pixel Tablet به برنامه‌های 64 بیتی نیاز دارد؟ آیا می‌توانیم تا زمانی که اندروید 14 این تغییر را انجام دهد منتظر بنشینیم؟ ظاهراً گوگل از انتظار خسته شده و
Google Pixel 7 (line of consumer electronic devices from Google) و Pixel 7 Pro را بدون پشتیبانی از برنامه های 32 بیتی، بی سر و صدا راه اندازی کرد.

اندروید (سیستم‌عامل موبایل ساخت شرکت گوگل) مدت‌هاست که در این مسیر حرکت می‌کند و سال‌هاست که توسعه‌دهندگان را تحت فشار قرار داده تا اپلیکیشن‌های خود را به 64 بیت به‌روزرسانی کنند. در حالی که ما دستگاه‌های مناسبتی را دیده ایم که به طور ثابت هویت 32 بیتی را در بر می‌گیرند، اکثریت قریب به اتفاق مشتاق به استفاده از 64 بیت بوده‌اند. تنها چیزی که باقی مانده است، در نهایت اعلام آخرین فراخوانی از پشتیبانی 32 بیت است.

Pixel 7 و Pixel 7 pro دقیقاً این کار را انجام می‌دهند و تلاش برای نصب یک برنامه اندرویدی فقط 32 بیتی، یک پیام خطا نشان می‌دهد . اما آنچه در پشت صحنه اتفاق می‌افتد بسیار پیچیده‌تر از صرفاً 64 بیتی شدن است و در واقع، این اصلاً کاری نیست که گوگل انجام می‌دهد.

میشل رحمان، متخصص اندروید (Android : open-source operating system for mobile devices created by Google) اشاره می‌کند که اندروید 13 در گوشی‌های گوگل پیکسل 7 اجازه اجرای برنامه‌های 32 بیتی را نمی‌دهد، اما در داخل سیستم عامل، هنوز از برخی کتابخانه‌های 32 بیتی استفاده می‌کند. این امر باعث می‌شود تصمیم برای مسدود کردن برنامه‌های 32 بیتی بیشتر به نظر سیاسی برسد و یا شاید برنامه اصلی فقط 64 بیتی بودن کامل باشد، اما همه کدها را نمی‌توان به موقع برای انتشار سخت‌افزار به‌روزرسانی کرد.

بنابراین، این برای شما چه معنایی دارد؟ خوب، امیدوارم خیلی کم باشد، زیرا برنامه‌های اصلی مدت‌ها پیش به طور کلی در قایق ۶۴ بیتی قرار گرفته‌اند و در دانلود برنامه‌ها از Play Store با مشکلی مواجه نخواهید شد، زیرا گوگل گزینه‌های 32 بیتی را به شما حتی نشان نمی‌دهد. واقعاً، مگر اینکه بخواهید فایل‌های APK قدیمی‌ای را که احتکار کرده‌اید کنار بگذارید، احتمالاً هرگز متوجه این محدودیت نمی شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.