برنامه Outlook برای کاربران مک رایگان شد

  اکنون کاربران می توانند به صورت رایگان از برنامه Outlook در سیستم عامل مک استفاده کنند و برای این کار دیگر اشتراک Microsoft 365 یا مجوز آفیس نیاز نیست.

به گزارش تکناک، مایکروسافت امروز برنامه Outlook را برای کاربران مک رایگان خواهد کرد. برنامه Outlook اکنون به صورت رایگان در اپ استور در دسترس است و دیگر نیازی به داشتن اشتراک Microsoft 365 یا مجوز آفیس برای استفاده از آن نیست. این یک حرکت غافلگیر کننده از طرف مایکروسافت بود.

Outlook برای سیستم عامل Mac از حساب‌ های Outlook.com، Gmail، iCloud، Yahoo و هر ارائه ‌دهنده ایمیلی که از IMAP پشتیبانی می ‌کند، کارایی دارد. مایکروسافت در سال 2020 کلاینت ایمیل مک را با رابط کاربری که در آخرین تغییرات طراحی سیستم عامل مک اپل بهینه شده است، بازطراحی کرد.

Outlook در Mac برای تراشه ‌های M1 و M2 بهینه‌ سازی شده است و دارای ویجت macOS برای ورودی ‌های تقویم و پشتیبانی از مرکز اطلاع رسانی است. همچنین Outlook در Mac از قابلیت handoff پشتیبانی می کند، بنابراین می توان کارهای ناتمامی را که بین دستگاه های iOS و Mac متوقف شده اند، دوباره شروع کرد.

همچنین مایکروسافت به زودی قرار است گزینه ‌ای برای مشاهده سریع ورودی ‌های تقویم در برنامه اصلی Outlook برای سیستم عامل Mac اضافه کند. این سازنده نرم افزار همچنین قصد دارد به زودی از تجربه Focus اپل با نمایه های Outlook جدید پشتیبانی کند.

اقدام مایکروسافت برای رایگان کردن Outlook برای سیستم عامل Mac درست زمانی انجام می شود که این شرکت در حال بهبود برنامه Outlook برای ویندوز خود است. مایکروسافت نزدیک به یک سال است که نسخه جدید Outlook مبتنی بر وب را آزمایش کرده است و قصد دارد برنامه Windows Mail و Outlook for Windows را در یک کلاینت ایمیل ترکیب کند. برنامه جدید “One Outlook” به عنوان یک برنامه تحت وب پیشرو (PWA) شناخته می شود. دقیقا شبیه به برنامه Outlook در Mac، این کلاینت جدید نیز رایگان خواهد بود (درست مانند Windows Mail) و از انواع برنامه های ارائه دهنده ایمیل پشتیبانی می کند.

پس از انتشار این خبر، این شرکت تصریح کرد که هیچ برنامه ای برای به روز رسانی Outlook در مک به یک برنامه تحت وب وجود ندارد. ورژن جدید Outlook برای مک یک برنامه بومی است. مایکروسافت قصد دارد به ساخت و نگهداری بهترین برنامه های بومی در نوع خود در macOS و iOS ادامه دهد. هیچ برنامه ای برای طراحی وب پیشرو (PWA) برای Mac Outlook برنامه ریزی نشده است.

این بدان معنا نیست که این شرکت نمی خواهد به ‌روزرسانی ‌هایی انجام دهد. جرمی پردو، مدیر محصول Outlook برای Mac می‌گوید: کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد. ما هیجان ‌زده هستیم که Outlook را در سیستم عامل Mac تجربه کنیم. ما در حال بهبود برنامه Outlook در سیستم عامل Mac هستیم تا سریع تر و قابل اعتماد تر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.