برندگان مسابقه عکس دنیای کوچک نیکون معرفی شدند

برندگان مسابقه عکس دنیای کوچک نیکون ( Nikon Small World) معرفی شده‌اند. مثل همیشه، تصاویر شگفت‌انگیز امسال عجایب دنیای کوچک و پنهانی را که در اطراف ما وجود دارد، به تصویر می‌کشد.

به گزارش تکناک، مسابقه عکس دنیای کوچک نیکون در حال حاضر در چهل و نهمین سال خود و در نقطه تلاقی علم و هنر قرار دارد.

تصاویر ارسالی به این مسابقه Nikon (Japanese multinational corporation headquartered in Tokyo, Japan, specializing in optics and imaging) با استفاده از انواع تکنیک‌های میکروسکوپی گرفته می‌شوند تا جزئیات کوچکی را که بیشتر ما از دست می‌دهیم، بزرگ‌تر نمایان کنند.

موضوعات محبوب مسابقه عکس دنیای کوچک نیکون شامل سلول‌های انسانی، حیوانی و گیاهی، جنین‌های در حال تکوین، و نمایه های نزدیک بسیار از حشرات هستند. این تصاویر نه تنها به خاطر زیبایی‌شان، بلکه به خاطر اهمیت علمی‌شان نیز مهم هستند.

تصویر برنده امسال توسط حسنین قنبری و جیدن دیکسون گرفته شده و نمایی از سرعصب بینایی یکی از جوندگان را نشان می‌دهد. قسمت‌های زردی که در تصویر غالب هستند، آستروسیت‌ها هستند یعنی سلول‌های حمایتی سیستم عصبی مرکزی در حالی که پروتئین‌های انقباضی در قرمز و عروق شبکیه در سبز قابل مشاهده هستند.

این تصویر جدا از اینکه خیره کننده است، به مطالعه رتینوپاتی دیابتی کمک می کند، که زمانی رخ می دهد که قند خون بالا به مدت طولانی به رگ های خونی چشم آسیب می رساند.

مقام دوم به Ole Bielfeldt تعلق گرفت ، برای تصویری که نمایی از یک کبریت در حال اشتعال در همان لحظه‌ای که روی جعبه کشیده می‌شود تعلق گرفت. این عمل در یک هشت‌هزارم ثانیه ضبط شده، و نگاهی منحصر به فرد به یک واکنش روزمره را فراهم می‌کند.

مقام سوم به Malgorzata Lisowska، برای پرتره میکروسکوپی سلول‌های سرطان سینه با شکل قلب عجیب و غریب در مرکز رسید.

در گالری زیر میتوانید سایر تصاویر برگزیده این مسابقه را مشاهده کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.