رونمایی از اولین مدل مفهومی اتومبیل-دوچرخه در جهان

اولین مدل مفهومی از یک اتومبیل-دوچرخه به نام SHANE توسط شین چن مخترع هاوربرد رونمایی شد.

به گزارش تکناک،این مدل مفهومی الکتریکی که اولین در نوع خود است، طبق بیانیه شین چن ” اولین  مدل مفهومی اتومبیل- دو چرخه است که برای استفاده روزانه در شهر و بزرگراه عملی و کارآمد است.”

طراحی این وسیله نقلیه کاملاً با آنچه تا به حال در جاده‌ها دیده شده است متفاوت است. این مدل مفهومی شبیه به یک اسباب‌بازی بزرگ یا یک هاورکرافت چرخ دار است. اما طراحی آن به گونه‌ای است که می‌تواند پنج نفر را ، با دسترسی به یک درب بزرگ از جلو در خود جای دهد.

دسترسی مشابهی نیز از عقب فراهم شده، که احتمالاً اجازه می‌دهد سرنشینان به قسمت دسترسی پیدا کنند.

رونمایی از اولین مدل مفهومی اتومبیل-دوچرخه در جهان

آنچه جالب است این است که SHANE روی دو چرخ بزرگ در مقایسه با چهار چرخی که معمولاً در خودروهایی با این اندازه دیده می شود، حرکت می کند. این وسیله نقلیه از طریق حسگرها و موتورهای هوشمند در شاسی، جلو و عقب تعادل خود را بر روی دو چرخ حفظ می کند. همچنین، در SHANE هیچ گونه مکانیزم فرمان‌دهی وجود ندارد؛ او جهت حرکت را با افزایش یا کاهش قدرت و سرعت به یک یا هر دو چرخ تغییر می‌دهد.

اطلاعاتی در مورد اندازه موتور الکتریکی و باتری که SHANE ارائه می‌دهد، همچنین محدوده و بالاترین سرعتی که می‌تواند به آن دست پیدا کند، فاش نشده است. می‌توان با اطمینان گفت که یک وسیله نقلیه که قرار است در شهرها و بزرگراه‌ها استفاده شود، باید محدوده‌ای بیش از ۱۶۰ کیلومتر برد و ماکزیمم سرعت بیش از ۱۱۲ کیلومتر در ساعت ارائه دهد.

طراحی SHANE شامل چرخ‌هایی است که به طور خودکار نسبت به بدنه اتومبیل (motor car : motorized road vehicle designed to carry one to eight people rather than primarily goods) واکنش نشان می‌دهند تا اتومبیل را در توازن کامل نگه دارند و اجازه می‌دهند که اتومبیل با سرعت بالا و به طور ایمن حرکت کند، چیزی که قبلاً عملی نبود.

چن سال‌ها تجربه توسعه پلتفرم‌های تعادل‌یافته را در این اتومبیل جدید به خوبی به کار برده است. این وسیله نقلیه توازن را از طریق تغییر مرکز ثقل خود فراهم می‌کند، و اطمینان می‌دهد که حتی با دو چرخ هم، سفری ایمن و متعادل خواهد داشت.

کنترل سرعت دیفرانسیل دو چرخ آن، پارک و مانور را لذت بخش می کند. چرخ‌های بزرگ این وسیله نقلیه مقاومت حرکتی را کاهش می‌دهند، ، در حالی که شوک‌های بازیافتی انرژی را از کاهش لرزش‌ها به انرژی برای شارژ باتری تبدیل می‌کنند.

علاوه بر این، این وسیله نقلیه با چرخ های بزرگ خود، بهره وری انرژی را در اولویت قرار می دهد، مقاومت غلتشی و شوک های احیا کننده درون چرخ را کاهش می دهد که انرژی میرایی را برای شارژ مجدد باتری بازیابی می کند.

چن در این مورد می گوید: خودروهای دو چرخ به سادگی برای رانندگی روزمره به اندازه کافی کاربردی یا پایدار نبوده اند. من هیجان زده بودم که یک خودروی مفهومی با دو چرخ طراحی کنم که بتواند با سرعت بالا حرکت کند و در مصرف انرژی صرفه جویی کند. من واقعاً معتقدم که SHANE در نحوه رویکرد ما به حمل و نقل تفاوت ایجاد خواهد کرد.

تاکنون اطلاعاتی در مورد تاریخ عرضه SHANE برای مصرف کنندگان اعلام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.