بروزرسانی جدید ماشین های مجازی در ویندوز 11

مایکروسافت مجموعه جدیدی از ماشین های مجازی رایگان را برای توسعه دهندگان ارائه کرده است. بر این اساسWindows Development Environment (WDE) به نسخه 2306 به‌روزرسانی شده است و می توان آن را به صورت رایگان از وب سایت رسمی دانلود کرد.

به گزارش تکناک، Windows 11 Development Environment مجموعه‌ای از ماشین‌های مجازی است و می‌توان بدون فعال‌سازی به مدت ۹۰ روز از آن‌ها استفاده کرد. هدف اصلی این پروژه این است که همه ابزارهای لازم برای شروع ساخت برنامه‌های ویندوز در اختیار توسعه دهندگان قرار گیرد. این ابزار شامل موارد زیر است:

  • فعال‌سازی Visual Studio 2022 Community Edition با USP، .NET Desktop ، Azure و Windows App SDK برای حجم کاری C#
  • فعال‌سازی زیرسیستم لینوکس 2 ویندوز به همراه نصب و پین Ubuntu به نوار وظیفه.
  • نصب Windows Terminal
  • فعال سازی حالت Windows Developer.

نسخه 2306 WDE مبتنی بر Windows 11 Enterprise SKU با شماره ساخت 22621.1848 منتشر شده است و در حال حاضر در آخرین نسخه کانال پایدار موجود است. این نسخه به عنوان به روز رسانی “Moment 3” نیز شناخته می‌شود.

شایان ذکر است که مایکروسافت به تدریج ویژگی های “Moment 3” را عرضه می کند. بنابراین، ماشین‌های مجازی به‌روزرسانی شده دارای ویژگی‌های جدید به‌طور پیش‌فرض غیرفعال هستند، اما می‌توان با تغییر تنظیمات مربوطه در Windows Update از آن استفاده کرد.

Windows 11 Development Environment نسخه 2306 تا 13 سپتامبر 2023 معتبر خواهد بود. مایکروسافت خاطرنشان می کند کاربران عادی نمی توانند این ماشین های مجازی را در حال حاضر فعال کنند زیرا در حال حاضر به منظور ارزیابی ارائه شده‌اند.

توسعه دهندگان و علاقه مندان می توانند جدیدترین ماشین های مجازی Development Environment ویندوز 11 را به صورت رایگان از وب سایت رسمی برنامه نویس مایکروسافت دانلود کنند. پیکربندی‌های موجود عبارت است از VMWare (Workstation و Player)، نسل دوم Hyper-V، VirtualBox و Parallels (متاسفانه، هیچ نسخه ARM از پروژه ارائه نشده است). توجه داشته باشید که به حداقل 70 گیگابایت فضای دیسک آزاد و حداقل 8 گیگابایت رم نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.