بروزرسانی جدید Community در پلتفرم X  

پلتفرم X  یا همان توییتر سابق، ویژگی یادداشت های Community را به منظور بررسی صحت اطلاعات به‌روز رسانی کرده است تا قادر باشد ویدئوها را به طور مستقیم و خودکار برچسب گذاری کند و این یادداشت‌ها را به همه ویدئوهای مطابق، منتقل کند.

به گزارش تکناک، همین قابلیت برچسب گذاری اخیراً به تصاویر با یادداشت‌های جمع‌سپاری شده اضافه شده است و هفته گذشته، قابلیت مشاهده تعداد تصاویر مطابق در هر بررسی صحت نظرات، اضافه شده است.

با توجه به پستی در حساب X ، گروهی منتخب از کاربران قدرتمند Community Notes  که به عنوان نویسندگان برتر شناخته می‌شوند، اکنون می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. با این ویژگی می توان زمینه را به یک محتوای ویدیویی گمراه کننده اضافه کرد. این پلتفرم گفت که این “روشی بسیار مقیاس پذیر” برای افزودن زمینه بیشتر به ویدئوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی و ویرایش های ویدئویی گمراه کننده است.

تلاش‌های X برای تعدیل منابع جمعی، آن‌طور که مالک فعلی آن اغلب ادعا می‌کند موفق نبوده است. منتقدانی مانند الکس ماهادوان، مدیر MediaWise، یادداشت‌های انجمن را در هنگام مبارزه با اطلاعات بد «ناامید کننده » نامیده‌اند. برخی دیگر خاطرنشان کرده‌اند که بررسی‌های واقعی ارسال شده توسط کاربر اغلب می‌تواند اطلاعات نادرست را تقویت کند. همانطور که موسسه پوینتر اشاره کرد، یادداشت‌های انجمن باید توسط کاربران هر دو طرف طیف سیاسی تأیید شوند. این کار به این دلیل است که اغلب اطلاعات نادرست در مورد موضوعات بی ثبات سیاسی، کنترل نشده است.

اگر شما هم یکی از اعضای واجد شرایط انجمن یادداشت‌ها هستید و با یک ویدیوی گمراه‌کننده در تایم لاین خود مواجه می‌شوید، اکنون می‌توانید یادداشتی را به ویدیوی پست شده یا کل پست اضافه کنید. آنچه بعدا اتفاق می افتد بستگی به دقت سایر کاربران Community Notes دارد. پس از ارسال، یادداشت‌های انجمن از نظر دقت توسط سایر کاربران در برنامه تعدیل داوطلبانه رتبه‌بندی می‌شوند. طبق دستورالعمل های X، هنگامی که یک یادداشت در انجمن توسط کاربران به عنوان مفید رتبه بندی شود، مستقیماً روی پست نشان داده می شود. اما اگر تعداد زیادی از کاربران، یادداشت انجمن را بی فایده بدانند، پست ناپدید می شود و پس از دو هفته، وضعیت یادداشت انجمن قفل می‌شود.

سال گذشته، پس از اخراج کارمندانی که مسئول اعتدال و کیفیت محتوا در این پلتفرم بودند، این پلتفرم متعلق به ماسک، ویژگی Community Notes (که قبلاً با نام Birdwatch شناخته می‌شد) را به طور گسترده راه‌اندازی کرد و از آن زمان آن را به کشورهای بیشتری فراتر از ایالات متحده گسترش داد و اخیراً ادعا کرد که این کار در سطح بین الملی انجام خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.