بروزرسانی ربات Spot با ویژگی‌های جدید

ربات Spot شرکت Boston Dynamics با ویژگی ‌های جدید از جمله نظارت حرارتی، قابلیت ارائه خدمات بیشتر و تعامل بهتر با تیم‌ های روی زمین بروزرسانی شده است.

به گزارش تکناک، ربات Spot یک ربات محبوب است که تا به امروز 1000 مدل از آن در بیش از 35 کشور به کار گرفته شده است. طبق بیاینه ای که شرکت Boston Dynamics این هفته در سایت خود منتشر کرد، این مجموعه تلاش کرده است تا دستگاه را ارتقا داده و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه کند تا Spot بتواند کارهای بیشتری را انجام دهد. این بهبودات شامل ویژگی‌ها و سخت‌افزارهای کاملاً جدیدی است که ایفای نقش‌های مهمی در صنعت از جمله نظارت حرارتی، تشخیص نشت صوتی و خواندن نشانگر را از طریق راه‌ حل‌های بازرسی خودکار آسان‌تر کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که ویژگی های جدید نرم‌افزار Scout به شما امکان می‌دهد به سرعت مأموریت‌ها را از راه دور برنامه‌ریزی و ویرایش کنید و دید بهتری در سایت خود داشته باشید. اضافه شدن ویژگی‌های بصری و صوتی ربات به نمایش اهداف و بهبود ایمنی در محیط‌های پرجمعیت کمک می‌کند. هدف از این پیشرفت‌ها این است که Spot را به صورت فعال تر در سایت داشته باشید و در اولین هفته استقرار شروع به تولید ارزش کنید.

رفتارهای جدید ربات Spot

به این ترتیب، تیم برخی از سخت‌افزار Spot را بازطراحی کرده و رفتارهای رباتی جدیدی را اضافه کرده است تا نحوه تعامل Spot با تیم‌های روی زمین را تغییر دهد.

این بیانیه در ادامه به موارد زیر اشاره میکند: واقعاً مهم است که Spot طوری رفتار کند که مردم انتظار داشته باشند و آن را بفهمند. برای انجام این کار، ما ربات را تقویت کرده ایم تا سیستم سیگنال دهی صوتی و تصویری را شامل شود. ما همچنین یک دکمه توقف اضطراری را برای افزایش ایمنی به ربات اضافه کرده‌ایم.

عناصر جدید به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ایمنی و آگاهی بیشتری را برای افرادی که در نزدیکی ربات در محیط‌های صنعتی کار می‌کنند، فراهم کنند. هدف اطمینان از این امر است که افراد نزدیک به ربات می دانند که چه انتظاری دارند.

بنابراین، سیستم از پیش پیکربندی شده با الگوهای نور و صداهایی ارائه می شود که به کارگران هشدار می دهد که Spot در حال انجام اقداماتی در منطقه است. در نهایت، بروزرسانی‌های سخت‌افزاری جدید تضمین می‌کنند که Spot محکم‌تر است.

ربات Spot در پایدارترین راه رفتن خود با نام خزیدن، هر بار یک پا را حرکت می‌دهد و نزدیک زمین می‌ماند تا روی سطوح لغزنده ایستاده بماند.  اکنون این ربات حتی در حالت پیاده‌روی معمولی هم بهتر می‌تواند هنگام لیز خوردن تعادل خود را حفظ کند.

در نهایت Boston Dynamics بر ساخت ربات‌هایی متمرکز است که زندگی کارگران را در همه جا بهبود می‌بخشد. این بیانیه در پایان می‌گوید: ساخت یک ربات جالب یک موضوع است، اما ساختن رباتی که واقعاً در دنیای واقعی مفید باشد یک موضوع دیگر است.

امید ما این است که این پیشرفت‌ها تعاملات انسان و ربات ما را در سایت‌های سراسر جهان بهبود بخشد و از سفر طولان ی‌مدت ما به سمت ربات ‌های عمومی حمایت کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.