بروزرسانی Timelapse Earth توسط گوگل

اخیراً، گوگل به‌روزرسانی بزرگی را برای ویژگی تایم لپس در Google Earth اعلام کرده است و داده‌های جدید دو سال اخیر را به آن اضافه کرده است.

به گزارش تکناک، تایم لپس در Google Earth یک ویژگی جذاب است که به ما امکان می دهد ببینیم سیاره ما در طول زمان چگونه تغییر کرده است. این ابزاری است که توسط Google Earth ایجاد شده است که از تصاویر ماهواره ای برای نشان دادن چگونگی تکامل مکان های مختلف در طول سال ها استفاده می کند.

به‌روزرسانی جدید ویژگی تایم لپس در Google Earth دارای داده‌های جدید با حجمپتابایت است که سال‌های 1984 تا 2020 را پوشش می‌دهد. اخیراً داده‌های سال 2020 تا 2022 نیز اضافه شده است. این بدان معنی است که کاربران اکنون می توانند ببینند که جهان در چند سال گذشته چگونه تغییر کرده است، از جمله اثرات تغییرات آب و هوا، شهرنشینی و بلایای طبیعی.

تلاش‌های گوگل برای جمع‌آوری این اطلاعات، علاوه بر به روزرسانی ارزشمند Timelapse، به ارائه تصاویری منحصر به فردی از طریق ویژگی‌هایی مانند نمای فراگیر و نمای خیابان نیز منجر شده است.

به این ترتیب، ما می‌توانیم داده‌های بیشتری را از همیشه ببینیم و تجزیه و تحلیل کنیم. می توانید ببینید که چگونه شهرها رشد و توسعه یافته اند، چگونه یخچال های طبیعی ذوب شده اند و چگونه جنگل ها از بین رفته اند. دانشمندان از آن برای مطالعه تغییرات آب و هوا و تأثیر فعالیت های انسانی بر روی کره زمین استفاده می کنند.

ویژگی Timelapse در Google Earth موجود است که می‌توانید از طریق مرورگر وب به آن دسترسی داشته باشید یا به عنوان یک برنامه برای دستگاه‌های Android و iOS دانلود کنید. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا مکان های خاصی را بزرگنمایی و کوچک نمایی کنند، تغییرات چشم انداز را از زوایای مختلف مشاهده کنند و حتی نماهای مورد علاقه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

به گفته گوگل، ویژگی تایم لپس در Google Earth برای “افزایش آگاهی عمومی از تاثیر تغییرات آب و هوا، شهرنشینی و جنگل زدایی” ایجاد شده است. این شرکت با چندین سازمان از جمله ناسا، برنامه Landsat سازمان زمین شناسی ایالات متحده و ماهواره های Sentinel ESA همکاری کرده است.

ویژگی Timelapse به روز شده در حال حاضر علاقه و هیجان زیادی را در بین کاربران ایجاد کرده است. بسیاری از مردم به رسانه های اجتماعی رفته اند تا دیدگاه های مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارند و نظر خود را نسبت به تغییراتی که می توانند ببینند ابراز کنند. برخی از داده ها برای انجام پروژه های خود استفاده کرده اند، مانند ویدیوهای تایم لپس مکان های خاص یا مقایسه مناطق مختلف در طول زمان.

ویژگی Timelapse تنها یکی از ابزارهای بسیاری است که برای محققان، دانشمندان و فعالانی است که برای رسیدگی به تغییرات آب و هوا و ارتقای پایداری تلاش می کنند در دسترس است. گوگل همچنین در چندین پروژه انرژی های تجدیدپذیر سرمایه گذاری کرده و در تلاش است تا ردپای کربن خود را کاهش دهد.

اگر می خواهید تغییرات منطقه خود را در چهار دهه گذشته بررسی کنید، Timelapse ابزاری عالی برای استفاده است. با این حال، اگر بیشتر به تماشای مکان‌های زیبا در سراسر جهان علاقه دارید، Google بیش از 800 تایم لپس از 300 مکان مختلف جمع‌آوری کرده است. این تایم لپس ها را می توان در یوتیوب به صورت دو بعدی و سه بعدی مشاهده کرد و گوگل حتی به کاربران اجازه دانلود کلیپ های جداگانه را می دهد.

چرا این به روز رسانی مهم است

از آنجایی که جهان همچنان با تأثیرات تغییرات آب و هوایی دست و پنجه نرم می کند، دسترسی به داده های دقیق و قابل اعتمادی که می تواند به ما در درک تغییرات اطرافمان کمک کند، اهمیت پیدا می کند. ویژگی Timelapse به روز رسانی شده ابزار قدرتمندی است که می تواند به ما در انجام این کار کمک کند. چه دانشمند باشید، چه دانشجو یا صرفاً در مورد دنیای اطرافمان کنجکاو باشید، ویژگی Timelapse نمای جالب و آموزنده ای از گذشته، حال و آینده سیاره ما ارائه می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.