بزرگ‌ترین ربات شش پا جهان ساخته شد

یکی از کاربران یوتیوب  بر اساس انتشار یک ویدئو ادعا می‌کند که بزرگ‌ترین ربات قابل سوار شدن شش پا جهان به نام Megahex را ساخته‌اند.

به گزارش تکناک، در ابتدا قرار بود این پروژه سه ماه طول بکشد. اما در نهایت یک سال و نیم به طول انجامید و شاهد شکست ها، خرابی ها و بازنویسی های زیادی بود.

همه چیز از آنجا شروع شد که یکی از یوتیوبرهای تیم با یک بیل مکانیکی خودکار به نام princess (یک بیل مکانیکی قدرتمند قابل بکسل) برخورد کرد که قادر بود از باکت خود برای ایستادن و مانور دادن استفاده کند.

یوتیوبر از خود پرسید: چه چیزی باعث می شود که پاهای بیشتر بدن سنگین تر را بلند نکنند؟ در آن زمان بود که او تصمیم گرفت که می‌توان یک نسخه شش پا از بیل مکانیکی خودکار را برای تولید یک ربات سواری عنکبوت‌مانند استفاده کرد.

ماه اول پروژه دقیقا طبق برنامه پیش رفت. این تیم با شرکت princess auto که شش بیل مکانیکی و بودجه لازم برای پروژه را فراهم کرد همکاری کرد.

ایده اولیه تنه مستطیلی بود که شش پایه به آن متصل بود که هر کدام می توانست دقیقاً حرکت مشابهی ایجاد کند. تنها تفاوت این است که این حرکت چه زمانی اتفاق می افتد.

با این حال، این ایده به سادگی اجرایی نشد و تیم را به سمت انتخاب یک تنه شش ضلعی سوق داد. تغییر به این نوع تنه پیچیدگی های بسیاری را به همراه داشت. مفاصل و تمام زوایا باید فوق العاده دقیق می بود و حرکت هر پا باید متفاوت باشد.

وقتی تیم به مرحله ساخت و ساز رسیدند، اوضاع بدتر شد. هیچ یک از پاها به اندازه ای که قرار بود باشند نبود و نتوانستند جای مناسب خود را روی قاب شش ضلعی پیدا کنند.

کاری که در ابتدا یک کار جوشکاری دو روزه پیش بینی می شد یک هفته به طول انجامید. زمانی که تیم آماده بود تا پاها را به تنه بچسبانند، کمی احساس شکست می کردند. با این حال، روند اتصال پاها به تنه به آرامی پیش رفت و تیم اکنون می توانست پروژه نهایی را ببیند.

این پروژه ساخت یک ربات بزرگ بود و تیم هیجان‌زده‌تر از قبل آن را دنبال می کند. واقعیت این است که تیم موانع بسیاری برای غلبه برای هر یک از مشکلات پیش رو داشتند که در نهایت، آنها موفق شدند یک ربات غول پیکر با قابلیت حرکت رو به جلو بسازند. ربات نهایی برای مدت طولانی کار نمی‌کند، اما همچنان بر این نکته تاکید دارد که مهندسان اگر خستگی‌ناپذیر و با فداکاری کار کنند، چه کارهایی می‌توانند انجام دهند.

برای دیدن ویدئو به اینجا مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.