بزرگترین ساختمان چاپ سه بعدی جهان رو به اتمام است

ساخت یک اسطبل اسب با مساحت تقریبی 940 متر مربع در فلوریدا به عنوان بزرگترین ساختمان چاپ سه بعدی جهان در حال تکمیل است.

به گزارش تکناک، اجرای پروژه‌های هیجان انگیزی مانند ساخت 100 خانه در آستین تگزاس و سکونتگاه مریخی ناسا، نشان می دهد که  فناوری چاپ سه بعدی در زمینه معماری به شکل قابل توجهی در ایالات متحده، در حال پیشرفت است.

یکی از نمونه‌های بارز این پیشرفت، مربوط به ساختمان‌های مزرعه‌ای است که از طریق فرایند چاپ سه بعدی به وجود آمده‌اند. در این چارچوب، بزرگترین ساختمان چاپ سه بعدی جهان در حال تکمیل است، که در واقع یک اسطبل اسب با مساحت تقریبی 940 متر مربع در فلوریدا خواهد بود.

این پروژه در واقع بزرگترین ساختمان چاپ شده سه بعدی در جهان است، هرچند که حوزه چاپ سه بعدی در حال پیشرفت سریعی است و احتمالاً شرکتی دیگر ممکن است پروژه‌ای بزرگتر را انجام دهد. با این حال، شرکت COBOD تلاش می‌کند تا ادعای جسورانه خود را اثبات کند.

به منظور ساخت پروژه مزرعه چاپ سه بعدی، COBOD از یک چاپگر سه بعدی BOD2 استفاده کرد. این سازه یک طبقه دارای ابعادی با طول 47 متر و عرض 25 متر و ارتفاع 4 متر است. این چاپگر سه بعدی، که قبلاً برای ساخت اولین خانه دو طبقه با چاپ سه بعدی در اروپا استفاده شده بود، به ساختار سازه کمک کرد.

فرآیند ساخت این سازه، همانند سایر پروژه‌های چاپ سه بعدی که در آنها گزارش داده می‌شود، شامل استفاده از یک ماشین رباتیک پیچیده بود. این ماشین مخلوطی شبیه به سیمان را از یک نازل به بیرون پرتاب کرده و دیواره‌ها را لایه به لایه ساخته است.

البته، چاپگر به اندازه کافی بزرگ نیست که بتواند کل اسطبل اسب را در یک حرکت بسازد، بنابراین فرایند ساخت استطبل از طریق چاپ سه بعدی، از طرفین ساختمان شروع می شود و در وسط به پایان می رسد. هیچ پیش بینی مشخصی درباره مدت زمان کل پروژه وجود ندارد، اما برای تکمیل 297 متر مربع، 18 روززمان نیاز است.

فرآیند چاپ سه بعدی با موفقیت کامل شده است و در حال حاضر کار سازندگان انسانی برای تکمیل ساختمان ادامه دارد. آنها مسئول نصب سقف، پنجره‌ها و درها، همچنین اتصالات الکتریکی و سایر اجزا ضروری هستند. این ساختمان با در نظر گرفتن شرایط آب و هوای محلی طراحی شده است و قادر است با گرما و باد شدید مقابله کند.

COBOD در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد: بزرگترین ساختمان چاپ سه بعدی جهان که در ولینگتون در جنوب فلوریدا واقع شده است، برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی شدید از جمله طوفان های استوایی ساخته شده است. تطبیق پذیری و مزایای فناوری چاپ سه بعدی نیز از طریق دیوارهای سازه که یک حفره و شکاف هوا برای خنک کردن طبیعی ساختمان ایجاد می کنند ثابت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.